Advertisement
Menu
/ marca.com

MARCA: BMW zostanie nowym sponsorem Realu

Niemiecki koncern BMW zostanie jednym z głównych sponsorów klubu oraz będzie dostarczać samochody dla zawodników pierwszego zespołu.

Foto: MARCA: BMW zostanie nowym sponsorem Realu
Fot. Getty Images

Partnerstwo między Audi a Realem Madryt rozpoczęło się w 2003 roku. Zawodnicy, trenerzy oraz najważniejsi działacze w ramach umowy sponsorskiej mogli sukcesywnie wymieniać swoje pojazdy na coraz to nowsze modele. 30 czerwca kontrakt między klubem a niemieckim producentem dobiega końca i obie strony nie zdecydowały się na jego przedłużenie. Negocjacje w sprawie nowej umowy odbyły się pod koniec zeszłego roku, a brak porozumienia był spowodowany głównie kwestiami finansowymi. 

Wraz z przebudową Santiago Bernabéu, klub chce wprowadzić swoje przychody na jeszcze wyższy poziom. Audi z kolei powoli wycofuje się z kolejnych drużyn sportowych, aby móc w pełni skupić się na Bayernie Monachium. Koniec współpracy nie będzie jednak oznaczał strat finansowych dla klubu, a wręcz przeciwnie. Jak donosi MARCA, Królewscy osiągnęli już porozumienie z BMW, które za niedługo stanie się jednym z głównych sponsorów Realu oraz będzie przekazywało samochody zawodnikom pierwszej drużyny. Klub planuje oficjalnie ogłosić porozumienie w przyszły poniedziałek. 

Niemiecki koncern z siedzibą w Monachium jest liderem sprzedaży wysokiej klasy samochodów w Europie, wyprzedzając Audi, Lexusa czy Mercedesa. Dodatkowo BMW jest aktualnie sponsorem Milanu, a piłkarze korzystają z samochodów tej marki od zeszłego roku. Rozpoczęcie współpracy z włoskim klubem było mocnym początkiem działań BMW na rynku piłkarskim, a umowa z najbardziej utytułowanym klubem w Europie ma być przejściem na kolejny poziom. 

Audi przez lata dostarczało pierwszej drużynie samochody, których zawodnicy używali przez rok, a następnie mogli wykupić je w rozsądnej cenie. Logo niemieckiej firmy było widoczne między innymi na ławce rezerwowych czy w innych strefach na Santiago Bernabéu. Dodatkowo drużyna niejednokrotnie uczestniczyła w letnim turnieju Audi Cup, co było jednym z punktów umowy sponsorskiej. 

Najbliższe lata będą oznaczać większe jeszcze przychody dla klubu ze stolicy Hiszpanii. Przebudowa Bernabéu ma zakończyć się w 2023 roku, a kilka miesięcy temu Real doszedł do porozumienia ze spółką Legends, która zobowiązuje się do dostarczenia przychodów z wykorzystania stadionu na poziomie około 400 milionów euro rocznie. Kolejną cegiełkę ma dołożyć BMW, które zostanie jednym z głównych sponsorów aktualnego mistrza Europy.  

Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!

Komentarze

Wyłącz AdBlocka, żeby brać udział w dyskusji.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!