Advertisement
Menu
/ marca.com

MARCA: Barcelona mogła zarobić 5–6 milionów na meczu w Miami

Ile Barça traci przez odwołanie wyjazdu do Miami?

Foto: MARCA: Barcelona mogła zarobić 5–6 milionów na meczu w Miami
Joan Laporta. (fot. Getty Images)

Odwołanie meczu, który Barcelona miała rozegrać w Miami, to dla klubu z Katalonii poważny cios – przygotowania do wyjazdu do USA były już w toku. Spotkanie pomyślano jako okazję do promocji La Ligi i hiszpańskiego futbolu, stąd duże zainteresowanie władz La Ligi jego organizacją. Dla Barcelony był to także strategiczny moment, by wzmocnić markę na rynku północnoamerykańskim, z istotnymi konsekwencjami wizerunkowymi i finansowymi.

Przede wszystkim mecz stanowił ważne źródło przychodu. To firma organizująca wydarzenie miała wypłacać wynagrodzenia uczestniczącym klubom. W przypadku Barcelony szacowano je na pięć–sześć milionów euro, choć nie była to kwota z góry ustalona – zależała od różnych zmiennych, opisuje dziennik MARCA.

Jedną z tych zmiennych była sprzedaż wejściówek. Wszystko wskazywało na komplet na trybunach, bo w historii Hard Rock Stadium nigdy wcześniej nie notowano tak wysokich liczb przedsprzedaży na mecz piłkarski. Do tej pory zarezerwowano około 70 tysięcy miejsc – to najlepiej pokazuje skalę zainteresowania.

Do wpływów z biletów dochodziłyby kolejne źródła finansowania. Sponsorzy Barcelony zaczęli już koordynować działania promocyjne przy okazji obecności drużyny w Stanach Zjednoczonych. Spotify, główny partner komercyjny klubu, przygotowywał kilka wspólnych akcji marketingowych, które były już w fazie realizacji, informuje MARCA.

Goldman Sachs – instytucja finansowa ściśle współpracująca z Barceloną – również wyrażał zainteresowanie organizacją wydarzeń w trakcie tournée. Liczni klienci banku sygnalizowali gotowość udziału w aktywnościach planowanych nie tylko w Miami, lecz także w Los Angeles, Nowym Jorku i San Francisco. Wszystko to przyniosłoby klubowi znaczący zastrzyk środków, choć mniejszy niż sam rozegrany mecz.

Z czysto sportowego punktu widzenia mecz również miał plusy. Zespół z Katalonii zamieniał wyjazd na La Cerámicę na pojedynek na neutralnym terenie. Ta „neutralność” byłaby jednak względna – mimo obecności kibiców Villarrealu, wśród widzów zdecydowaną większość stanowiliby sympatycy Barcelony, podsumowuje MARCA.

Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!

Komentarze

Wyłącz AdBlocka, żeby brać udział w dyskusji.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!