Faul Yamala na rzut karny czy faul Viníciusa w ataku? [ANKIETA]
Klasyk otworzyła kontrowersja sędziowska z anulowaniem karnego za interwencję gracza Barcelony, który nie dotknął piłki. Co powiedzieli sobie sędziowie? Jak oceniają akcję eksperci? Co sądzisz ty?
Moment... no właśnie czego? (fot. dazn)
Do sytuacji doszło w 2. minucie meczu. Vinícius otrzymał piłkę na rogu pola karnego, ruszył na Koundé, minął go i w tym ruchu wystawił sobie piłkę do strzału. Gdy składał się do uderzenia, nogę przed piłkę włożył Lamine Yamal i Brazylijczyk kopnął w nią zamiast w piłkę. Hiszpan w żadnym momencie nie dotknął piłki.
𝐈𝐒𝐊𝐑𝐙𝐘 𝐎𝐃 𝐒𝐀𝐌𝐄𝐆𝐎 𝐒𝐓𝐀𝐑𝐓𝐔! 💥
— ELEVEN SPORTS PL (@ELEVENSPORTSPL) October 26, 2025
Już w 2. minucie trochę nam się zagotowało! 😬
El Clásico trwa w Eleven Sports 1! 😍 #lazabawa 🇪🇸 pic.twitter.com/sFyZahMzc2
Sędzia Soto Grado podyktował rzut karny na boisku. Po 1,5 minuty został wezwany do monitora przez sędziego VAR. Tam doszło do następującej rozmowy:
ZAPIS Z INTERWENCJI VAR-U
VAR: Césarze, pokażemy ci dwa obrazki, na których widać Lamine'a, który ma ustawioną stopę wcześniej na ziemi i to Vinícius kopie go od tyłu.
SĘDZIA SOTO GRADO: Zatrzymaj mi w momencie, w którym Lamine stawia stopę... Ok, tu nie ma wejścia. Wejście jest Viniego, który kopie go w stopę od tyłu. Lamine nie wykonuje wejścia w zawodnika numer 7, Viníciusa, z Realu Madryt. Dlatego zarządzę tam rzut sędziowski... Odgwiżdżę faul, bo to Vinícius kopie Lamine'a Yamala. Odgwiżdżę faul.
Co ważne, jak podkreślają eksperci i kibice, sędziemu pokazano na monitorze tylko jedną powtórkę i to od tyłu, gdzie nie może na przykład ocenić, w jakim miejscu znajduje się piłka. Tylko na podstawie jednego ujęcia zza pleców graczy arbiter Soto Grado podjął decyzję, by anulować jedenastkę.
Sytuacja wywołała wielkie kontrowersje, bo tworzy ją mnóstwo czynników: piłka była w posiadaniu Viníciusa, który składał się do strzału; Yamal nie dotknął piłki; Yamal postawił stopę na ziemi; jak wskazał sędzia, Yamal nie wszedł w Viníciusa; Yamal został kopnięty przez Viníciusa bądź Yamal zablokował stopą nogę Viníciusa. Dla sędziego VAR był to oczywisty brak faulu, z czym zgodził się sędzia boiskowy.
W programie Chiringuito sytuacją zajął się tak zwany Senat Sędziowski. W jego skład wchodzą ekspert programu Juanfe Sanz oraz byli znani arbitrzy Rafa Guerrero, Pajares Paz i Urizar Azpitarte. Uznali oni: Juanfe Sanz ocenił, że to faul na rzut karny i niezależnie od oceny nie jest to oczywista akcja do interwencji VAR-u; Guerrero ocenił, że to faul w ataku; Azpitarte ocenił, że to faul w ataku; Paz ocenił, że to faul w ataku.
Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.
Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!
Komentarze