Advertisement
Menu
/ elconfidencial.com

Casillas nową twarzą Adidasa

Koniec przygody Ikera z Reebokiem

Iker Casillas będzie od stycznia nową twarzą Adidasa. Niemiecka firma postanowiła zakontraktować kapitana Realu Madryt i reprezentacji Hiszpanii jako jeden z symboli mających reklamować ich sprzęt piłkarski. Casillas, David Villa i Xavi to zawodnicy rozpowszechniający markę w drużynie mistrzów świata, a dwóch ostatnich także w ekipie Barcelony. Bramkarz Królewskich będzie kluczową postacią w różnego typu akcjach promocyjnych, szerzących sprzedaż akcesoriów sportowych przygotowanych na przyszłoroczne Mistrzostwa Europy.

Do niedawna piłkarz Realu Madryt był związany z Reebokiem - amerykańską filią Adidasa. Produkty tej firmy w ostatnich latach stopniowo traciły jednak na znaczeniu jeśli chodzi o piłkę nożną, aż praktycznie całkowicie zniknęły z rynku. Henry i właśnie Casillas byli ostatnimi zawodnikami reprezentującymi Reeboka. Właściciele przedsiębiorstwa powstałego w Massachusetts w 1895 roku zdecydowali skupić się jedynie na lekkiej atletyce oraz gimnastyce na poziomie amatorskim.

Adidas nie chciał stracić jednej ze swoich najważniejszych figur (będąc twarzą Reeboka Iker był uważany przez Adidasa za swojego), podpisując z bramkarzem kontrakt obowiązujący do 30 czerwca 2013 roku. Zagrożenie przejęcia zawodnika przez inne marki było realne. Powrót Pumy na wysoki poziom i odwieczna wojna z Nike, która przestał ostatnio sponsorować Kuna i Cesca, postawiły niemiecką firmę w stan gotowości. Umowa, którą Casillas miał z Reebokiem nie była najkorzystniejsza, ponieważ przychody Ikera zależały w znacznym stopniu od ilości sprzedanych produktów takich jak buty czy rękawice. Przez wstrzymanie dystrybucji gadżetów piłkarskich, kontrakt golkipera Realu Madryt stał się dla niego nierentowny.

W ostatnim czasie najważniejszym bramkarzem reprezentującym Adidasa był Petr Čech. Jego postawa uległa jednak znacznemu pogorszeniu. Chelsea od kilku sezonów nic nie wygrała, a reprezentacja Czech ledwo zakwalifikowała się na EURO 2012. Dlatego też Adidas potrzebował kogoś mogącego zająć miejsce Čecha. Bramkarze i obrońcy nie przynoszą najwyższych zysków. Marketingowo wszystko kręci się raczej wokół graczy kreatywnych i przede wszystkim goleadorów. Jeśli ktoś w to wątpi niech spojrzy na listę zatrudnianych przez Adidasa zawodników: Messi, Villa, Xavi, Kaká, Xabi Alonso, Llorente, Di María... Klasowy napastnik zapewnia dużo większe dochody. Charyzma i to, co ogólnie reprezentuje sobą Iker, pozwoli mu jednak zarabiać milion euro na sezon. Kwota może wzrosnąć wraz z ilością sprzedawanych produktów.

Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!

Komentarze

Wyłącz AdBlocka, żeby brać udział w dyskusji.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!