REKLAMA
  • polski
  • english

Nie jesteś zalogowany! - Zaloguj się!

reklama

szukaj


 

aktualności

2018.07.11, godz. 17:10, Rauer / marca.com

Cristiano – najdroższy transfer i najdroższa sprzedaż

Fot. Getty Images

11 czerwca 2009 roku Real Madryt oficjalnie potwierdził, że zapłaci za Cristiano Ronaldo rekordowe 96 milionów euro. Wówczas Portugalczyk stał się najdroższym piłkarzem w historii futbolu. Oczywiście od tamtej pory wiele się działo na europejskim rynku transferowym – pod względem kwoty transferu portugalskiego cracka wyprzedzili tacy zawodnicy jak Neymar, Kylian Mbappé czy Philippe Coutinho. Mimo to dziewięć lat później Cristiano wciąż pozostaje najdroższym piłkarzem w historii Realu Madryt. Za nim pozostają Gareth Bale (91 milionów euro), Zinédine Zidane (75,1 miliona) i James Rodríguez (75 milionów).

Teraz Portugalczyk stał się również najdroższą sprzedażą w historii klubu z Santiago Bernabéu. Zawodnik został sprzedany za 16 milionów euro więcej niż został sprowadzony do Madrytu dziewięć lat temu. Na konto Królewskich przelanych zostanie 100 milionów euro, natomiast pozostałe 12 milionów euro trafi do poprzednich klubów zawodnika w ramach zwrotu za szkolenie.

Do tej pory najdroższą sprzedażą w historii Realu Madryt był Álvaro Morata, za którego Chelsea zapłaciła w 2017 roku 80 milionów euro. Do wczoraj podium zamykali Ángel Di María (za 75 milionów do Manchesteru United) i Mesut Özil (za 47 milionów do Arsenalu). Żaden z tych transferów nawet nie zbliżył się do tego Cristiano Ronaldo. Ponadto Portugalczyk w tym momencie dwukrotnie pojawia się w dziesiątce najdroższych transferów w futbolu – przechodząc do Juventusu stał się czwartym najdroższym piłkarzem na świecie, natomiast transfer z 2009 roku daje mu również siódmą pozycję.

Historyczna operacja
Sama sprzedaż Cristiano przebija zarobki Królewskich ze sprzedaży innych zawodników z ostatnich lat. Dla porównania, dwa lata temu Real Madryt sprzedał Jesé (25 milionów euro), Czeryszewa (7 milionów), Álvaro Medrána (1,5 miliona), Mascarella (1 milion) i wypożyczył Mayorala (3 miliony). W sumie 37,5 miliona euro, czyli wciąż o 62,5 miliona euro mniej niż z samej sprzedaży Portugalczyka. Królewscy granicy 100 milionów nie przekraczali również w latach 2012 (zarobek w wysokości 33,5 miliona euro), 2011 (8 milionów), 2010 (10,5 miliona) czy 2009 (87,5 miliona). Cristiano odszedł w takim samym stylu, w jakim grał w Realu Madryt – bijąc kolejne rekordy.

REKLAMA

Zobacz inne aktualności powiązane z gorącym tematem Transfery 2018

Komentarze

2018.07.12, godz. 08:58, namenooo
w tamtym roku Morata 80 baniek i James wiec niech nie piszą głupot tylko po to aby wyśrubować rekord o którym i tak nikt nie będzie pamiętał. Co nie zmiania faktu, że 105 baniek za 33 latka daje do myślenia. Juve wie, że bez problemu na tym zarobi wiec nie będzie płakać Ferrari i Fiat już na niego czekają. KOszulki umowy liga każdy na tym zarobi. Każdy w 1 sezonie będzie chciał go oglądać stadion pełny liga mistrzów itp wiec 100 baniek w 1 sezonie zarobią. Bardzo dobre posunięcie.

Co do nowych zakupów Naymar i Mbappe nie do kupienia nie wierzę, że Pérez da radę. Jedynie teraz to tylko i wyłącznie uderzanie do Londynu po Hazarda ;)
I osobiście uważam, że trzeba tego Naszego Karima ......... Ja osobiście bym szukał nowego napastnika bo on bez Ronaldo to jak bez nogi jakoś nie wierzę, że sobie poradzi.

Zaraz kończą się mistrzostwa Pérez pokaże na co go stać ;) W końcu jak nie on to kto jeszcze miesiąc sagi i będzie wszystko wiadomo ;D

Tylko niech nie zapomni o bramkarzu, bo można za nie duże pieniądze dobrego bramkarza kupić ;)
2018.07.12, godz. 01:07, Carabanchel
Heh a to jest rekord rekordów....po 9 latach gry sprzedać kogoś za więcej niż kosztował i to ponad 100 mln euro. CR7 wyśrubował kolejny rekord wszechczasów:-)
2018.07.11, godz. 23:58, emigrant
Gareth Bale kosztowal 101 jak podalo Football Leaks, takze Cr7 to drugi najdrozszy transfer.
2018.07.11, godz. 22:46, Domio
Gamonix: Kto spłodził takiego trepa gamonia ;d beka z ciebie trollu.
2018.07.11, godz. 22:15, pawel971
A taki Martial na przykład? Oczywiście nie jako główny transfer
2018.07.11, godz. 19:37, jarek3882
Kolejnym ważnym czynnikiem który pokazuje że Ronaldo jest lepszy od Messiego to to że ma więcej rekordów
2018.07.11, godz. 19:23, R0bert
Popieram yacol. Ronaldo nie doszedł bo tak mu si teraz zachciało. Do tego doprowadziło wiele czynników: brak przedłużenia obiecanego kontraktu w 2017 - złamana obietnica Péreza, ochrona Benzemy jak się zabawiał z panienkami, podczas gdy z fiskusem klub w ogóle nic nie skomentował poważniej. Ronaldo planował zakończyć karierę w Realu. Dużo wcześniej zdecydował się na transfer, bo wypowiedzi matki Cristiano w maju brzmiały "gdyby odszedł, cała rodzina poszłaby za nim". To już był wstęp do odejścia. Ciągłe gadanie Péreza o Neymarze, bieganie za nim na gali FIFA BEST o czymś świadczy. Masz perłę, to to o nią dbaj. Albo weźmy wywiad coroczny z Pederolem (czy jak mu tam) - rok temu zapewnia Ronaldo, że chce zakończyć karierę w Realu a w tym roku mówi, że przyszłość to mecz z Liverpoolem... Wszystko się składa do kupy a nie "zachciało się to odszedł"...
2018.07.11, godz. 18:59, merkava
No właśnie, co było pierwsze jajo, czy kura? Czy Ronaldo poprosił o odejście, czy został do tego przekonany (tak, tak da się to zrobić w białych rękawiczkach). Znając Jego wielkie ego poparte wrażliwością dużego dziecka bardzo łatwo te "ułomności" wykorzystać przeciwko Niemu i świadomie pchnąć do takich, a nie innych zachowań. Jego agent oświadczył, że Juventus będzie na pewno ostatnim klubem Crisa. Nie szkoda, że nie jest to Real. Mnie szkoda.
2018.07.11, godz. 18:58, AdrianooPL
Roberto Carlos

Plus dla Ciebie, ja również optuje za Martialem sale z ceną trochę przesadziłeś. Myślę że 60 baniek Manchester powinien zaakceptować. Ja osobiście oddałbym Bale i żeby dopłacili jakieś 70 80 baniek.
2018.07.11, godz. 18:53, KIbic z roku 2004
Bez Ronaldo z Benzemą słabiutko jak narazie
2018.07.11, godz. 18:51, NoWy 7
Gamonix

,,teraz to juz jest zuzyta , przezuta guma Juicy Fruit "

Twoj nick mowi sam za siebie...oj chlopie , wspolczuje takim ludziom...na serio...wez sie za siebie bo czarno to widze...

A co do Florka...to lepiej ugryze sie w jezyk , bo bylby ban na dluuugi czas...pozdro dla normalnych ✌
2018.07.11, godz. 18:48, 19robertocarlos94
Panowie i Panie, może by tak pójść po Martiala? Real nie zapłaciłby za niego ogromnych pieniędzy, a napastnik całkiem całkiem, do tego młody 22lata, 80 baniek max za niego. Oczywiście, jest to jedna z opcji na wypadek gdyby nie udało się ściągnąć żadnej topowej "9" to myślę, że Francuz by sobie poradził. Pewnie zaraz zjadą się eksperci, co mnie zlinczują, czekam 3...2...1...
2018.07.11, godz. 18:41, yacol
creativeopinion

Oczywiscie ze nie bedziemy placic za 33 latka.

Bedziemy placic za niewiadoma :-) chyba ze Ty osobiscie masz jakas pewnosc ze ktorykolwiek z tej dwojki (Ney, Mbappe), dorowna Cristiano umiejetnosciami i przedewszystkim poprostu skutecznoscia i golami dla Realu. Bo to gole daja wygrany mecz, a wygrane mecze daja trofea.

Do tego dolicz cene za obu jaka przyjdzie zaplacic, obojetnie czy w tym samym roku czy w ciagu roku/dwoch i mamy swietna calosc.

Podsumowujac: niech Real wyda KILKASET milionow na nowych galácticos, ktorzy byc moze zagwarantuja asysty i bramki ktorych potrzebuje klub. Super :-)

To ja juz wole starego 33'latka z gwarancja +40. Tylko dokupic do tego drugiego o innym wachlarzu umiejetnosci (typu Hazard), tak zeby sie uzupelniali w szczegolnie kiedys 33 latek nie daje rady. Bo nie da rady caly sezon.
TANIEJ wyjdzie

Milego meczu :-)
2018.07.11, godz. 18:38, Audis
' i my kibice możemy spokojnie czekać jak Walijczyk będzie teraz seryjnie zgarniał złote piłki' xDDDDD
2018.07.11, godz. 18:36, creativeopinion
yacol

jak ja pisze glupoty, to ja nie wiem co Ty piszesz. Milego wieczoru i oby Chorwacja awansowala.
2018.07.11, godz. 18:35, creativeopinion
yacol

No i widzisz :) zacytuje:

"Paradoksalnie, przyszly transfer, a raczej transfery (a ponoc mierzymy w Neya i Mbappe) sprawi....ze Real bedzie placil wiecej niz chcial Cristiano :-) LOL"

Otoz to, ale nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawe, jak widac nie, ale nie bedziemy placic za 33 latka.
2018.07.11, godz. 18:28, yacol
creativeopinion

No i widzisz, znowu nie zrozumiales. Masakra :-/

Ja nie wierze w bajki ze Cristiano nie poprosil o odejscie. BO POPROSIL.
Ale idac Twoim tokiem myslenia, moge stwierdzic, ze nie mamy pewnosci CO ZASZLO wczesniej (nawet przed finalem LM), ze doszlo do tego ze Cristiano poprosil o mozliwosc transferu.
Rozumiesz juz? Skoro uzywasz argumentow o "braku pewnosci" to zastosuj go rowniez do Ronaldo i jego decyzji.

A co do kwestii pieniedzy, to akurat 30mln dla Ronaldo nie byloby niczym niezwyklym. Ty akurat masz z tym problem, Twoja sprawa.
Paradoksalnie, przyszly transfer, a raczej transfery (a ponoc mierzymy w Neya i Mbappe) sprawi....ze Real bedzie placil wiecej niz chcial Cristiano :-) LOL

I Ronaldo na nikogo sie nie wypial. Moze na Ciebie, skoro tak to odczuwasz, przykro mi.
Ja nie znam powodu jego odejscia, tak jak i nie znam powodu odejscia Zidane`a. Ale to dosc wymowne ze jeden i drugi tak nagle odeszli.

No ale przeciez Florek jest super, a Real zawsze fair. Wiec to nie moze byc ich "wina" w nawet najmniejszym stopniu prawda? ;-)
2018.07.11, godz. 18:20, creativeopinion
yacol

wiadomo ze kibice nie dowiedza sie niczego, bedzie musialo minac 10 lat zanim ktos napisze ksiazke i cos zdradzi, ale jezeli Ty wierzysz w bajki ze Cristiano nie poprosil o odejscie maja miliard klauzuli no to sorry. Ty zyjesz w bajce a nie ja i Ty piszesz glupoty a nie ja.

Piszesz ze nikt nie pisze o wchodzeniu do d*py Cristiano ale prawda taka ze gdybysmy zeszli na ten temat dzis tu teraz nawet na chwile po kilku sek okazaloby sie ze chcesz mu dac 30+! Jak wielu innych kibicow. Za nic, za to ze kiwnal palcem.

A to jak sie wypial macie wszyscy madridistas jak na tacy na plazy w Grecji. Takie macie podziekowanie od Cristiano Ronaldo.
2018.07.11, godz. 18:15, yacol
creativeopinion

Juz ostatnio wdalem sie z Toba w dyskusje, tylko po to zeby okazalo sie ze Ty nie rozumiesz w ogole co sie do Ciebie pisze. Albo celowo trollujesz, co zauwazylo juz kilku innych uzytkownikow.
Ale skoro juz sie odezwales, to odpisze na szybko.

- Nikt nie pisze o wchodzeniu do d*py (to Twoj wymysl, zreszta jak i wiele innych)
- Nikt nie mowi ze trzeba mu dac tyle pieniedzy ile zechce. Jedynie mowi ze warto bylo rozwazyc kwestie podwyzki, biorac pod uwage ile pilkarz wciaz daje i da zespolowi.
A juz tymbardziej trzeba bylo ja rozwazyc, w obliczu ewentualnego przyjscia (w przyszlosci) Neymara, z jeszcze wieksza pensja i za kosmiczne pieniadze.

- Piszesz o proszeniu Cristiano o odejsciu, ale jednoczesnie nizej dodajesz ze nie mamy pewnosci o obietnicy Péreza itd.
Czy Ty nie widzisz jakim hipokryta jestes?
W takim razie powiem Ci tak - nie mamy rowniez pewnosci co sklonilo Ronaldo do poproszenia o odejscie. Byc moze bledne/zle podejscie Péreza, lub cos co Pérez zrobil/nie zrobil, a powinien. Stad logiczna decyzja i prosba o odejsciu, bo nikt normalny nie da sie DYMAC jak to nazwales :-)

Szkoda, ze w kazdej dyskusji celowo przekrecasz tekst tak zeby wyszlo na Twoje. Niestety piszesz glupoty.

I cale szczescie ze jestes raptem szeregowym kibicem i nie decydujesz o ru**ach w klubie. Bo akurat Ronaldo zdecydowanie zasluzyl na podwyzke. I masz racje, nie bylaby to podwyzka za rzuty wolne.
To bylaby podwyzka za piaty rok z rzedu krola strzelcow LM i dolozenie kilkunastu bramek do Ligi Mistrzow, czyli cos co Florek kocha.
Ewentualnie poprostu za +40 na caly sezon, co jest nieosiagalne dla nikogo innego w Realu. I predko nie bedzie i nie bylo.
Za nic wiecej :-)
2018.07.11, godz. 18:10, zxczxc
Niestety jakie są ceny ciężko określić. Ale bardzo slabe jest to że w różnych artykułach na tej samej stronie są różne kwoty. Bo gdzie Pogba i Dembele? Czy szemrany Neymar? Byly artykuły o Bale'u że jest drozszy niż CR. A ostatnio chyba nawet pominięty Cou. Ja rozumiem że są cytowane źródła. Ze są zmienne i jeszcze inne czynniki. Ale można je wybierać ewentualnie samemu prostować i dopisać. Warto trzymać się jednej wersji.

Co do transferu. Nie wiem co myśleć. Kiedyś i tak by to nastąpiło. Moze jeszce daloby rade wycisnac wuecej kasy? Ewentualnie koniec kariery jak Zizu. Nie wiadomo czy chodziło o napiecie na linii zawodnik-klub. Czy o zwykły biznes mając w głowie wiek piłkarza. Ale ta medialnosc.. Moze sie kiedys dowiemy.
2018.07.11, godz. 18:09, Mat Hew
Atleti sprowadzili Lemara, Rodri oraz Adan, zaraz będzie Gelson. Barça sprowadziła Arthura, zaraz będzie Lenglet i zobaczymy kto.dalej. A Real na razie bez konkretów, niby jakieś nazwiska rzucone ale nie wiemy nic o działaniu.
2018.07.11, godz. 18:02, creativeopinion
yacol,

Minelo 9 lat. 9 lat. Nie dramatuzyjmy i nie przesadzajmy. Poza tym Cristiano poprosil o odejscie to co mielismy zrobic? Nie rozumiem kibicow ktorzy uwazaja ze zachowanie kluczowego zawodnika/legendy jest rownoznaczne z tym ze trzeba mu wejsc do d*py i dac tyle pieniedzy ile chce bo przeciez chce i nie nasze pieniadze. Bullshit.

Nie mamy pewnosci czy byla obietnia kontraktu, nie mamy tez pewnosci czy z jakakolwiek wyszedl Pérez, ale wiem jedno. To nie jest prezes, ktory ma klapki na oczach i daje sie dymac. Ronaldo chcial za duzo i takie jest moje zdanie na ten temat i sorry ale nie, w wieku 33 lat nie potrafiac dobrze strzelilc z rzutu wolnego nie byl warty az takiej podwyzki i prezes postapis dobrze. Wiesz dlaczego? Bo minelo 9 lat. 9 lat. To byly tluste lata dla Realu, dla Cristiano i nie mozna miec pretensji.
2018.07.11, godz. 18:02, Sir Baron
Gdzie tu ludziska widzicie winę Péreza? :) hehe dobre dobre, przecież jakby był nawet inny prezes to by Ronaldo nie zatrzymał, dał jasno do zrozumienia że chce innych wyzwań, zdobył tutaj wszystko co mógł zdobyć, zdobył LM z angielskim klubem, więc na zakończenie kariery idzie do włoch, do ostatniej mocnej ligi. Pérez dałby tyłka gdyby po prośbie Ronaldo za wszelką cenę nie chciał go puścić. Wtedy okazał by brak szacunku dla Ronaldo. A co do płac to przecież obiecał Ronaldo 30 mln za sezon tyle samo co daje mu Juventus, a Ronaldo to odrzucił więc nie wyszukujcie na siłę powodów by ponarzekać na Péreza. Zdejmijcie klapki z oczu i popatrzcie na to na chłodno.
2018.07.11, godz. 17:58, Cristiano Ronaldo 77
Gamonix

Skoro kupiony był za takie pieniądze w wieku dla piłkarza , że nie wiemy jak się zaadoptuje w lidze, czy wypali transfer i okazuje się piłkarzem, że w ZP jest 5-5 z Messim to tylko pokazuje klasę Cristiano i to jak potrafił grać w Anglii i w Hiszpanii
Przechodząc do Włoch po raz kolejny pokaże swoje umiejętności a Juventus wydajać 100mln już ma zwrot transferu w postaci sprzedaży koszulek, twarzy Cristiano gdzieś na klubowym tle itd
I pamiętaj on nie zawiódł w Realu ani razu a w wieku 33lat został po raz kolejnym królem strzelców LM i strzelił najpiękniejszą bramkę w swoim życiu także ja uważam, ze za piłkarza tej klasy i nawet w tym wieku to Juve wyszło zabójczo dobrze bo przez tyle lat Cris jest na topowym poziomie piłkarskim
2018.07.11, godz. 17:57, Xaoo
@yacol

Ty chyba nadal żyjesz w czasach kiedy Ronaldo miał 23 lata.. Eh
2018.07.11, godz. 17:56, CristianoRonaldoF0r3v3rRM
dramat dramat i jeszcze raz katastrofa ten transfer to fatalny blad i perezik powinien z miejsca podac sie do dymysji i wyemigrowac do wloch ;(((

Cristiano minal juz dzien a ja dalej za Tobą tesknie ;/////
2018.07.11, godz. 17:54, Zucchero2304
Z tymi 80mln za Moratę zrobiliśmy interes życia. Niezły napastnik bazujący głównie na wykończeniu ale nic poza tym.
2018.07.11, godz. 17:51, yacol
Florentino zrobil najglupsza rzecz jaka mogl, za ktora prawdopodobnie Real "zaplaci" w tym sezonie. I oby tylko w tym, a nie rowniez w nastepnych.

Znajac sytuacje na rynku transferowym, szczegolnie jesli chodzi o topowe nazwiska, to Florek z latwoscia pozbyl sie najlepszego pilkarza i glownego goleadora zespolu. I co dalej? Bo jedyna osoba ktora ma podobny poziom do Crisa, gra w barcelonie i raczej tu nie przyjdzie.
Eh :-(

Fajnie ze mamy 100mln dodatkowe. Tylko ze mamy teraz takie czasy, ze ponad 100mln wart byl Dembele, ktory moglbym conajwyzej podawac bidony Ronaldo.
O topowych graczach nawet nie mowie, bo tutaj ceny to 200 i wiecej.

A Real potrzebuje nie tylko jednego wzmocnienia, bo zaden pojedynczy zawodnik nie zastapi Ronaldo.

Blad Péreza.
2018.07.11, godz. 17:46, Gamonix
Podziwiam kunszt geniuszu Péreza, wybitny umysł, prawdziwy wódz i kreator. To co zrobił to prawdziwy majstersztyk, sprzedać 33 latka za 100mln, kupiony za 94mln X lat temu, dał nam to co najlepsze, to co chcieliśmy czyli bramki w szczytowej formie, teraz to już jest zużyta. przeżuta guma Juicy Fruit i sprzedajemy go w spektakularny sposób.

Florentino Pérez, jesteś moim idolem. Bez kitu. Ucz mnie mistrzu, chcę być Twoim padawanem.
2018.07.11, godz. 17:41, madridistaMB
To oczywiści ironia, teraz gdy już nie ma Ronaldo kto ma przykryć to że napastnik (Benzema) nie strzela albo przykryć to że Bejl przez 50-60 % sezonu jest poza grą? Niestety ten format się wypalił i trzeba się pozbyć wszystkich pozostałych elementów z bibisri. Chyba że w klubie nie widzą nic złego w wygrywaniu ligi raz na pięć lat
2018.07.11, godz. 17:32, chabreuef
@buggy95
oby, bo brzmi zabawnie :D
2018.07.11, godz. 17:31, buggy95
chabreuef
Myślę, że to była ironia.
2018.07.11, godz. 17:30, gago1986
patrząc na to co wyprawiał dla klubu był bezcenny
2018.07.11, godz. 17:29, chabreuef
"możemy spokojnie czekać jak Walijczyk będzie teraz seryjnie zgarniał złote piłki"

xDDD
2018.07.11, godz. 17:29, wikkii1
madridistaMB
nie zapominaj o tym, że obok Bale'a gra Benzema, który teraz spokojnie dorzuci 20+ bramek w samej lidze
2018.07.11, godz. 17:23, madridistaMB
MrKrzysiek97
zgadzam się świetny ruch Florentino. Do tego znalazł następce kilka lat temu (Bale) i my kibice możemy spokojnie czekać jak Walijczyk będzie teraz seryjnie zgarniał złote piłki
2018.07.11, godz. 17:17, MrKrzysiek97
Kupiliśmy go za 96 mln jest najlepszym piłkarzem w historii klubu dawno się spłacił a do tego teraz zarobiliśmy 100 mln to był dobry interes no i sam chciał odejść więc nieładnie byłoby go blokować.

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze!

REKLAMA

archiwum

gorące tematy

profil

Pamiętaj, że sposób wyświetlania Aktualności i Komentarzy zawsze możesz dostosować do swoich potrzeb!

- Twój profil -

reklama

Sklep Realu Madryt

dołącz do nas



reklama