REKLAMA
  • polski
  • english

Nie jesteś zalogowany! - Zaloguj się!

reklama

szukaj


 

aktualności

2017.06.17, godz. 17:44, Piwwwko / as.com

Czego zabraknie bez Cristiano?

Fot. Getty Images

Jak będzie wyglądał Real Madryt, jeśli Cristiano Ronaldo ostatecznie zdecyduje opuścić się jego szeregi? Optymiści powiedzą, że klub może na tym zyskać pod względem ekonomicznym. Pesymiści skontrują, że Królewscy stracą wiele pod względem sportowym. I trudno się im dziwić. Kariera Cristiano na Santiago Bernabéu jest tak imponująca, że luka, jaką po sobie pozostawi, będzie bardzo trudna do wypełnienia. Na jego poziomie jest tylko Leo Messi, dlatego znalezienie zastępcy na rynku transferowym wydaje się niemal niemożliwe. Pieniądze, jakie Real może zainkasować za jego transfer są tak duże, jak miejsce, w którym znajdują się wszystkie tytuły Portugalczyka zdobyte w klubie (12), jego gole (406) i nagrody indywidualne najwyższej rangi (5).

Ponad wszystkim na pewno są bramki, które zdobył Cristiano. 406 bramek przez 34 151 minut gry w 394 spotkaniach. Los Blancos na pewno tęskniliby za golem zdobywanym co 84 minuty. CR7 strzelał zawsze, kiedy drużyna tego potrzebowała. By nie wychodzić zbyt daleko, przypomnijmy końcówkę tego sezonu, w której trafił do siatki 10 razy w ćwierćfinałach, półfinałach i finale Ligi Mistrzów, co pozwoliło Królewskim obronić tytuł najlepszej drużyny Europy. Jednak Cristiano nie da się opisać tylko i wyłącznie liczbami. Jego głód gry, duch zwycięstwa, wszechstronność, umiejętność gry z kontry, stałe fragmenty, gra w powietrzu – tego tak łatwo się nie zapomni. Przed madridismo i Florentino Pérezem bardzo trudne lato. Dziennik AS pokusił się o zestawienie wszystkich elementów, za którym Real będzie tęsknił, jeśli straci Cristiano.

1. Bramki
Jeśli mielibyśmy wybrać tylko jedną zaletę Cristiano, to z pewnością byłaby nią łatwość w zdobywaniu goli. Portugalczyk zdobył dla Królewskich 285 bramek w La Lidze, 90 w Lidze Mistrzów, 22 w Pucharze Króla, dwie w Superpucharze Europy, trzy w Superpucharze Hiszpanii i cztery w Klubowych Mistrzostwach Świata. To pozwoliło mu stać się najlepszym strzelcem w historii klubu i Ligi Mistrzów. Nie można zapomnieć również o asystach – 125 podań Crisa jego koledzy zamienili na gole. Dwukrotnie zdobywał po pięć bramek w meczu, a pięciokrotnie cztery. Hat-tricków już chyba nikt nie liczy. Napastnik strzela co 84 minuty i jest bezdyskusyjnym liderem BBC (56 procent bramek madryckiego tercetu z tego sezonu ma stempel Cristiano). Ronaldo stał się najlepszym strzelcem w historii pięciu największych lig europejskich, wyprzedzając takich snajperów jak Müller czy Greaves.

2. Przywództwo
Cristiano jest obok Ramosa i Marcelo duszą tej drużyny. Widać to na rozgrzewkach, w trudnych momentach meczów i przede wszystkim w kluczowych momentach sezonu. Jego rola w decydujących spotkaniach, kiedy noga najbardziej drży, jest niepodważalna. Nikt nie zapomni jego bramki z Barçą w finale Copa del Rey na Mestalli, uciszenia Camp Nou w sezonie 2011/2012, wielkich występów z Bayernem czy w meczach prowadzących do zdobycia La Décimy, La Undécimy i La Duodécimy. Wiele razy go krytykowano, jednak zawsze pokazywał twarz. Odznaczał się przywództwem również poza boiskiem.

3. Duch zwycięzcy
Cristiano nigdy nie nudzi się zwycięstwami i zawsze dąży do doskonałości. Już przeszedł do historii, wygrywając dwa tytuły Ligi Mistrzów z rzędu z tym samym klubem. Byli już tacy, którzy wygrywali dwa kolejne Puchary Europy, jednak z dwiema rożnymi ekipami: Desailly (w 1993 z Marsylią i 1994 z Milanem), Paulo Sousa (w 1996 z Juventusem i 1997 z Dortmundem) oraz Eto’o (w 2009 z Barceloną i 2010 z Interem). W tym sezonie po raz szósty został najlepszym strzelcem Ligi Mistrzów. Z klubem zdobył dublet, którego Real nie wygrał od 1958 roku. Jest na najlepszej drodze, by zdobyć piątą Złotą Piłkę. Zawsze chce więcej. Nawet teraz, kiedy większość leży na plaży, chce pisać historię z reprezentacją Portugalii na Pucharze Konfederacji.

4. Stałe fragmenty
Cristiano strzelił dla Realu Madryt 72 gole z rzutów karnych, 57 głową i 29 z rzutów wolnych. W sumie 158 bramek po stałych fragmentach gry. Jasne, jeśli Portugalczyk odejdzie, to w polu karnym wciąż znajdują się między innymi Sergio Ramos czy Raphaël Varane, jednak Zidane będzie miał już mniejsze pole manewru, przez co zespół może stać się bardziej przewidywalny. Być może to będzie moment, w którym rolę Cristiano przejmie Gareth Bale, który do tej pory zdobył tylko cztery bramki z rzutów wolnych. Na pewno za Cristiano zatęskni Toni Kroos, kiedy będzie podchodził do narożnika boiska, by wykonać rzut rożny.

5. Siła fizyczna
Kiedy przychodził w wieku 24 lat Cristiano imponował siłą, dzięki której zostawiał za sobą niemal każdego obrońcę. Z biegiem lat ją tracił, co było oczywiście naturalne i nieuniknione, jednak nigdy nie stracił efektywności. Nigdy nie przestał być kluczowy. Ronaldo potrafił inteligentnie zmienić pozycję i wykorzystać swoje atuty, stając się specjalistą tam, gdzie miejsca jest mniej niż na skrzydłach, bliżej bramki. Jego uwarunkowania fizyczne i praca wciąż pozwalają mu być atletą. Potwierdza to chociażby statystyka strzelecka: 214 z 406 bramek Cristiano w Realu Madryt padło w drugiej połowie. Ronaldo udowodnił, że w końcówkach meczów jest silniejszy od reszty. Strzelił sześć goli w dogrywkach.

6. Wszechstronność
Cristiano grał w Realu Madryt na wszystkich trzech pozycjach w ataku: na prawej stronie, na lewej i jako „dziewiątka”. Na każdej z tych pozycji potrafił być decydujący, bez względu na system gry (4-4-2, 4-3-3 czy nawet 4-2-3-1). Grając bliżej lewej strony zdobył 327 bramek i zanotował 108 asyst w 327 spotkaniach. Na prawej stronie było nieco gorzej (biorąc pod uwagę jego niewiarygodne statystyki): 61 goli i 19 asyst w 93 meczach. Grając jako środkowy napastnik zdobył 65 bramek i zanotował 24 asysty w 67 grach.

REKLAMA

Zobacz inne aktualności powiązane z gorącym tematem Transfery 2017

Komentarze

2017.06.18, godz. 19:58, Kecaj1603
Wolałbym żeby nie odchodził ale mam wrażenie że ludzie go przeceniają. TO nie jest tak że teraz magicznie przestaniemy strzelać bramki czy zdobywać treofea. Istniał Real przed i będzie istnieć po Cristiano. Myślę też że rywalizacja będzie bardziej wyrównana w zespole. Bo już nie będzie tak że Bale nie może grać na lewym skrzydle bo tam musi grac Ronaldo. Zresztą jeśli real straci Cristiano to pewnie kupi Hazarda albo mniej prawdopodobne Dybale. Osobiście chciałbym w białych barwach zobaczyć Dembele.
2017.06.18, godz. 08:46, Galaktyczny_Real
Ronaldo nie wku*w...aj sie i powieksz statystki strzeleckie ;)
2017.06.17, godz. 22:48, maly luki
Ile można, sam zawodnik ani klub nic nie powiedzieli a media robią historię by zepsuć atmosferę w zespole. Ronaldo wie, że jak odejdzie to straci bardzo wiele. Na pewno w innym klubie nie bd już miał szansy na ZP. Straci medialnie gdyż Real jest najbardziej medialnym klubem na świecie.
A czy Real na tym straci? Ciężko stwierdzić gdyż te pieniądze bd można naprawdę bardzo dobrze zainwestować. Mbappe + Dybala do przodu a pomoc zostaje.
Tak więc z przodu bd mieli 2 największe gwiazdy młodego pokolenia, które bd mogły stanowić o sile zespołu przez kolejne 10 lat. Do tego pomoc z Casemiro, Kroosem, Modriciem o Isco. Z taką pomocą i tak kreatywnymi pomocnikami każdy napastnik by chciał grać, bo to jest przyjemność i mnóstwo okazji do zdobycia bramki.

Ale to są tylko hipotetyczne dyskusje. Poczekajmy na oficjalne komunikaty i tyle. Za parę dni wszytko bd jasne.
2017.06.17, godz. 22:23, Ponton
Nie ma ludzi niezastąpionych i prędzej czy później musiało do tego dojść. To ostatni moment na to żeby coś na nim zarobić. Z jednej strony szkoda bo gość gwarantował bramki ale ileż można skakać wokół rozkapryszonej gwiazdeczki? Co chwile smutny, co chwile coś mu nie pasuje, gra egoistycznie, macha łapami na każdym meczu. Real sporo straci ale nie będzie też tak, że nic nie zyska. Real był przed Krysią, będzie i po nim. Tak naprawdę to on sam sobie strzela tym w kolano bo w żadnym innym klubie nie powalczy o złotą piłkę. Niech idzie. Gość zapewne chce żeby klub zapłacił za Niego kare. Wywołał burze a tak naprawdę nie wiadomo o co chodzi. Jak dla mnie jest juz spalony i może sobie od ruskich nie wracać. Krzyż na drogę.
2017.06.17, godz. 22:18, 7mateusz7
Asensio mistrz 😎
2017.06.17, godz. 22:18, blancor
Co ten Asensio dziś wyprawia to ja nie mam pytań. Hat-trick.
Pytaliście, kto zastąpi Cristiano?
2017.06.17, godz. 21:59, dobrzyn9
Marco ♥️
2017.06.17, godz. 21:53, max337
od czasu*
2017.06.17, godz. 21:52, max337
tyle teorii spiskowych nie naczytałem się od rozwalenia samolotu przez brzozę
2017.06.17, godz. 21:50, Tomek1902RM
Dziękuje bardzo ;D
2017.06.17, godz. 21:48, Mat Hew
Bardzo ciężko będzie znaleźć gracza, który mógłby choć trochę przybliżyć się do poziomu CR. Ja wciąż mam nadzieję, że to są ploty. Jeśli już doszło do transferu, wówczas jedyna osoba, która mogła by zastąpić CR to Lewandowski.
2017.06.17, godz. 21:47, 91lukash
Tomek
To działa tak że kto zaczął eliminacje majac 21 lat moze zagrać na mistrzostwach, jeśli był w kadrze
2017.06.17, godz. 21:42, RoTruKo RM
kaxik4
Widzę, że masz bogatą wyobraźnię :D
2017.06.17, godz. 21:41, Tomek1902RM
Powie mi ktoś jak działa te euro U21 ?? Bo niby do 21 roku życia a naprzyklad taki Moneta czy Kedziora to są roczniki 94 i naprzyklad moneta jest urodzony w maju powie mi ktoś jaki jest rzeczywisty maksymalny wiek zawodnika ??
2017.06.17, godz. 21:40, RoTruKo RM
91lukash
Masz rację, jego zachowanie jest po prostu dziecinne. Miejmy nadzieję, że to ploty i po Pucharze Konfederacji wszystko się wyjaśni.
2017.06.17, godz. 21:38, kaxik4
Floro i cr coś kombinują moim zdaniem może chcą odwrócić uwagę od mbbempe czy jak to się pisze aby rywale czekali na cr a w tym czasie real wykorzysta ich brak uwagi i podpisze z nim kontrakt?
2017.06.17, godz. 21:29, 91lukash
Masz rację ale ja wolałbym żeby najlepszy zawodnik w historii miał swoją godność a nie płakał bo kura pierdnie. Nie chciałbym żeby odchodzil, ale tez klub powinien być ponad wszystko i wszystkich i nie dać się szanować, przez kogokolwiek.
2017.06.17, godz. 21:16, RoTruKo RM
91lukash
Wiesz, każdy raczej wie jaki jest Cristiano. On zawsze był i będzie zapatrzonym w siebie narcyzem. Jednak właśnie dzięki temu narcyzmowi osiągnął tyle w futbolu. Miał obsesję na zdobywanie goli i trofeów. Ronaldo to właśnie takie duże dziecko, który ma obsesję na swoim punkcie, jeśli chce odejść to lepiej będzie jak odejdzie, po co nam zawodnik trzymany na siłę. Pérez może naprawdę dużo zarobić. Oczywiście wolałbym gdyby najlepszy piłkarz w historii Realu Madryt został, ale wszystko zależy od niego.
2017.06.17, godz. 21:05, 91lukash
Generalnie to Real jest Panem sytuacji bo to Ronaldo ma kontrakt do 2021 i CR sobie może chcieć odchodzić. Jak ktoś da 200 to niech odchodzi :) Mnie to już meczy ten jego płacz, bo to o jest smutny, bo to on ch wie o co mu chodzi.... Duże dziecko...
2017.06.17, godz. 21:04, POPAJ83
Deulofeu notuje stratę za stratą ... tragiczny mecz w jego wykonaniu ...
Asensio = wirtuoz
2017.06.17, godz. 21:04, nafink
Marco <3
2017.06.17, godz. 21:04, Misiek2250
Zapraszam Dembele z Borussi
2017.06.17, godz. 21:04, jurgenovsky
Ulala :o ale ten deulofeu samolubmie gra...
2017.06.17, godz. 21:04, VamosRealMadrid
ASENSIO JAKA BRAMA!!!!!!!
2017.06.17, godz. 21:03, lodyga
Co zaladowal..
2017.06.17, godz. 21:03, madrystarealista
Ale je.... spadający liść :O
2017.06.17, godz. 21:03, POPAJ83
Asensio bramka ... wooooow ...
2017.06.17, godz. 21:03, Xaoo

Śmieszna sytuacja.. Taka z d*py totalnie. Jeszcze tydzień temu było ok. Potem wyszła ta sytuacja z podatkami i nagle CR obrażony i chce odejść. Nie rozumiem tego w ogóle.

2017.06.17, godz. 21:03, karotkova
A Asensio pięknego gola w kadrze U21 strzelił :)
2017.06.17, godz. 21:02, dobrzyn9
Co Asensio brama to nie mam pytań 😱
2017.06.17, godz. 20:53, CrisWtasson
Jak podaje Sky Sports Cristiano skupia się wyłącznie na meczu z Meksykiem żadne plotki go nie obchodzą
2017.06.17, godz. 20:52, jarek3882
Cristiano kocham Cię !
Zawsze bede ci kibicował ::D
2017.06.17, godz. 20:52, CrisWtasson
CR7 Nie odejdzie!
2017.06.17, godz. 20:51, RoTruKo RM
dexterro
Raczej pewne jest, że w takim przypadku Florek zaraz ruszyłby po Edena, transfer byłby głośny, a Belg marketingowo byłby perełką ( oczywiście nie osiągnie poziomu Crisa, bo to jest niemożliwe, chodzi mi oczywiście o kwestie marketingu ).Najbardziej ciekawi mnie jednak gdyby z klubu odeszli James, Morata i CR7. Mielibyśmy sporo pieniędzy na transfery, według mnie prędzej czy później ( nawet jak Cristiano odejdzie ) Mbappé do Nas zawita. W transfer Lewego wątpię,tym bardziej jeśli na celowniku Péreza nadal są Mbappé oraz Hazard.
2017.06.17, godz. 20:43, dexterro
RoTruKo RM

Dembele to już jest jedną nogą u bordowych, a nie byłoby innego nominalnego (podkreślam - nominalnego) następcy Crisa, niż Hazard, to jest oczywiste, że Florek ruszy po niego od razu, gdyby tylko doszło do jego odejścia. Jedyne, czym można go skusić, to zastąpienie Bale'a, ale nie słychać, żeby nasz szklany książę miał się gdziekolwiek ruszać.
2017.06.17, godz. 20:40, ulek3376
Pytanie.co Cristiano straci na odejściu. Pozostanie legendą ale bez tytułów.
2017.06.17, godz. 20:34, RoTruKo RM
matrixzma97
Ja uważam, że Mbappé to wielki talent, ale wydawanie ponad 100 mln za 18 latka to gruba przesada. Jeśli chodzi o Hazarda to naprawdę długo można się zastanawiać, miał turbo sezon w Chelsea, ale tak naprawdę nie jest już tak młody i to jest ostatni sygnał, żeby mógł przejść do Realu. Trzeba też pamiętać, że w dwa sezony temu Hazard był w słabiutkiej formie, co wiele osób zdziwiło. W ostatnim czasie na zgrupowaniu reprezentacji Belgii doszło do poważnej kontuzji kostki, która ma go wyeliminować na 3 miesiące. Nie mówię, że po tej kontuzji będzie grał słabo, ale na pewno będzie potrzebował trochę czasu na odbudowanie formy. Osobiście od Belga wolałbym Ousmané'a Dembele. Genialny technicznie zawodnik, ze świetnym wykończeniem, bardzo wytrzymały. Uwielbiam patrzeć na jego grę, ale wiadomo, że jest blisko Barçy. Prawdopodobnie nie uda im się go kupić w tym okienku, ale w przyszłym niestety jak najbardziej. Zobaczymy, może w przyszłości Dembele będzie rywalizował z Mbappé :D.
2017.06.17, godz. 20:28, CrisWtasson
Król nigdy nie opuszcza swego królestwa
2017.06.17, godz. 20:23, RFan
Mimo wszystko nie jesteśmy od niego uzależnienie jak Barça od Messiego. A kiedyś było odwrotnie.
2017.06.17, godz. 20:21, RoTruKo RM
rivelino
Ja myślę, że bez względu na to czy CR7 zostanie w Realu czy nie, to i tak zagranie 5 Złotą Piłkę. W tym sezonie był kluczowy w najważniejszych meczach sezonu oraz postacią najbardziej medialną. Zgarnął dwa trofea drużynowe ( nie zapominając o KMŚ czy SPE ). Jeszcze został Puchar Konfederacji gdzie Portugalia jest faworytem. 5 Złotą Piłkę ma na 90 %. Takie jest moje zdanie, co nie zmienia faktu, że o 6 będzie mu trudno tym bardziej jeśli odejdzie z Realu.
2017.06.17, godz. 20:11, Menadzer
Cristiano to egzekutor, najlepszy na świecie. Na pewno Real straci na regularności jeśli chodzi o liczby z przodu (czyt. liczby bramek), ale myślę, że nie zmieni to wiele w układance Zidane'a, bowiem to nie Ronaldo był w niej kluczowy, a CKM oraz boczni obrońcy. Będzie ciężko znaleźć strzelca na takim poziomie, ale myślę, że nie jest to coś niewykonalnego. Szczerze? Lewandowski pasowałby idealnie w taktyce Zidane'a, bardzo chciał bym go zobaczyć w białej koszulce.
2017.06.17, godz. 20:07, rivelino
W podstawówce chodziliśmy po lekcjach na boisko do ręcznej. Nie wyróżniałem się warunkami fizycznymi, byłem pod względem wzrostu trzeci od końca. Nadrabiałem sprytem, szybkością i techniką. W każdym meczu strzelałem tyle bramek, ile reszta zawodników. Jednak nigdy nie uważałem, że mogę się postawić ponad innymi. Dlatego nie rozumiem Cristiano, który uważa, że ma prawo trząść całą historią klubu.

Przed chwilą red. Tomasz Wołek stwierdził, że tylko Real może mu zagwarantować zdobycie piątej Złotej Piłki, a nie Manchester Utd. czy PSG. Jeśli odejdzie, to będzie to schyłek jego wielkiej kariery.

Przede wszystkim szkoda mi Realu. Ronaldo jest nie do zastąpienia. Jego odejście byłoby łatwiej zaakceptować, gdyby z Barcelony odszedł Meći. Jeśli zatem odejdzie, to będzie naprawdę bardzo ciężko. W Realu ma kto strzelać bramki, ale tak naprawdę od blisko dekady drużyna kręci się wokół Portugalczyka.
2017.06.17, godz. 19:43, HellrazorRM
nie zabraknie niczego bo Cristiano nigdzie sie nie wybiera.

Zabawne jak ludzie mysla co bedzie ale jaki jest sens?, jak bedzie oficjalne oswiadczenie to wtedy uwierze, z calym szacunkiem ale kazdy post ktory nie wyjasnia calkowicie tej sprawy to nabijanie wyswietlen i pisanie jeszcze wiekszych bzdur niz do tej pory. Rozumiem ze strona musi sie z czegos utrzymywac ale to jest z serii pudelek,onet. Przykra sprawa.
2017.06.17, godz. 19:39, jarek3882
Real sobie poradzi bez niego. Jednak będzie bardzo ciężko się przyzwyczaić że go nie ma.. I kto przejąłby siódemkę ?

Ronaldo zawsze chciał wygrywać dlatego nie wiem czemu miałby odchodzić w momencie gdy Real wygrywa, co innego gdyby było na odwrót.
Bez Crisa Real będzie bardziej zrównoważony bo nie będzie gry na jednego zawodnika tylko każdy będzie ważny. Strzelanie goli rozłoży się na większą liczbę graczy.
Jeśli Ronaldo ma odejść to marze o tym żeby odszedł także Benzema i przebudować atak.
Najlepiej jednak będzie jeśli CR zostanie bo bez niego będzie pusto
2017.06.17, godz. 19:35, matrixzma97
Śmieszy mnie to skreślanie Mbappe już teraz, Chłopak ma zaledwie 18 lat a już ładował bramki w LM jak szalony i w dużej mierze przyczynił się do wielkiego sukcesu Monaco jakim było dotarcie do 1/2 LM, wygrał z Monaco Ligue (Wielu powie że to żadne osiągnięcie bo to ogórkowa liga) ale zostawiając w tyle PSG naszpikowane gwiazdami to jednak robi wrażenie! Druga sprawa, to to że Mbappe jest fanem Realu więc można spokojnie założyć że będzie dawał z siebie 100% dla tego klubu!
Teraz Hazard wielu mówi że i on nie będzie w stanie osiągnąć poziomu Ronaldo. Tyle że nikt nie mówi o osiągnięciu jego poziomu tylko o ewentualne załatanie dziury jaka powstanie po odejściu CR7. A Hazard na rynku jest chyba jedyną sensowną opcją na załatanie dziury po CR7 (Sam po cichu liczę na Dembele ale ten jak słusznie ktoś niżej zausażył pcha się do Barçy a szkoda)
I na sam koniec, to że Ronaldo kiedyś przestanie u nas grać było (odejdzie lub po prostu zakończy karierę) było jasne jak słońce więc trzeba się z tym pogodzić i być gotowym na to co nie uniknione.
I napiszę to co pisali wiele razy inni. Real istniał przed Ronaldo będzie istniał kiedy Ronaldo już nie będzie występował w białej koszulce! Choć oczywiście liczę że Ronaldo jeszcze w tej koszulce występować bedzie co najmniej jeszcze ze 2-3 sezony :)
2017.06.17, godz. 19:33, Maikel
Poradzimy sobie bez CR spokojnie. Nie jesteśmy od niego tak uzależnieni jak farsa od Messiego, gdzie bez niego nie istnieją.

Ale na razie trzeba poczekać na wypowiedź samego CR, co zamierza. Wg mnie wciąż szanse że tu zostanie to 70-30.
2017.06.17, godz. 19:16, maniana
odejdzie to odejdzie.. wygrał tutaj wszystko chce próbować czegoś innego.. a my jakoś sobie poradzimy, kończy się jedna era zaczyna następna.. zostawmy moratę jamesa ściagnijmy aube i możemy bić się o kolejną LM.. obecnie na realu nie ma żadnej presji.. należy mu podziękować za te lata ładnie pożegnać i tyle, karawana jedzie dalej..
2017.06.17, godz. 19:12, Maikel
VamosRealMadrid

No teraz rozumiem. No zgadzam się w pełni. Nie oszukujmy zachowuje się jak rozpieszczone dziecko. Facet ma 32 lata a mentalnie zatrzymał się w liceum. Zawsze kiedy jest jakaś aferka on żali się że klub go nei wspiera i nie broni dostatecznie mocno. Komedia jednym słowem.

Problemy z podatkami to problem osobisty jego i jego współpracowników, klub nie może się w to mieszać bardziej niż wydając oficjalne oświadczenie, w którym jasno stoją po stronie CR. Jeśli on oczekuje że Pérez wyjdzie na środek Madrytu i będzie wygłaszał orędzie 2 godzinne w obronie Ronaldo i jego problemów to się myli. Nikt z klubu nie będzie ryzykował dobrego imienia swojego i przede wszystkim klubu w sytuacji kiedy okaże się, że CR zaje...tyle kasy. To byłaby niesamowita wtopa i marketingowo by się ostro sypło.
2017.06.17, godz. 19:03, KissMe
@Anaa97, bo większosć "kibiców" Barcelony, da sobie w dupę wsadzić gniazdo os, byle "Mesjasz" u nich został. Klub zresztą tak samo. No, ale jak połowa fanów jest z Barçą dla Messiego...
2017.06.17, godz. 19:01, VamosRealMadrid
Maikel
Ja nie twierdzę że coś zrobił. Twierdzę że jeśli Ronaldo odejdzie to znajdą się tacy co będą się cieszyć z 200 mln i z jego odejścia a za parę lat jak coś nie wypali to będą twierdzić że to wina klubu bo pozwolili mu odejść.
Według mnie klub zrobił to co mógł, bo nie wiem czy Cris oczekuje oficjalnego filmu gdzie każdy z piłkarzy będzie mówił " Cristiano wspieramy Cię" " Cristiano wierzymy w twoją niewinność" czy czego.... niestety nie od dziś wiadomo że czasami ma zachowania na poziomie 15 latka i jest dodatkowo bardzo przewrażliwiony na swoim punkcie ;)
2017.06.17, godz. 19:01, Adamek83
Ja wiem czego zabraknie....Wiecznego placzu o tym ze jest smutny i mu zle...dostanie podwyzke z znowu radosc zapanuje...Real istnial bez Ronaldo to bedzie istnial takze po Ronaldo...zachowuje sie tak jakby to tylko on dawal od siebie a w zamian nic nie dostal...sam ma pretensje ze klub go nie wspiera chociaz Real wydal oswiadczenie w tej sprawie a sam jak sie zachowuje...jego milczenie jest wymowne...Ronaldo napsocil a teraz kaze sprzatac Pérezowi ten balagan...chce to niech odchodzi ale moglby sie zachowac sie jak mezczyzna a nie placzliwa dziewczynka
2017.06.17, godz. 19:00, modric94
Jesli odejdzie, to bede mogl powiedziec "a nie mowilem" wam wszystkim, ktorzy od 2-3 lat psiocza, ze bez niego bylby kolektyw itp. Otoz bez niego nie obronimy drugi raz z rzedu LM, jestem tego prawie pewny. W Champions League liczy sie podstawowa 11 i moze 2-3 rezerwowch. Jesli chodzi o Once de Gala, to jest wiele druzyn na naszym poziomie, Barça, Bayern, Juve, Atleti itp. Ale pytanie, kiedy ostatnio ktoras z tych druzyn zdobyla Puchar Europy? Jedynie Barça w ostatnich latach. Dlaczego? Bo drugi kosmita gra wlasnie u nich, a gdy my stracimy naszego... No wlasnie, obawiam sie, ze moze powrocic hegemonia kataloncow.


Lige mozna wygrac szeroka lawka, ale w Lidze Mistrzow wygrywa lepsza druzyna, a po odjeciu najlepszego pilkarza swiata obawiam sie, ze nasza nie bedzie najlepsza.
2017.06.17, godz. 18:52, Maikel
VamosRealMadrid

A co klub mu złego zrobił, że piszesz "klub go tak potraktował"?
2017.06.17, godz. 18:51, VamosRealMadrid
Wojtas1964
Dlaczego złośliwości? Mnie zwyczajnie irytuje to że ktoś nie potrafi doceniać tego co ma. Większość tych co teraz mówi żeby spadał i brać te 200 mln to taka mentalność. A za parę lat będą narzekać na kolejnych a wychwalać to czego nie mają. Będzie "Ronaldo to był gość...a klub go tak potraktował..." Nie to co ten Mbappe, sprzedać go póki jest coś wart"
2017.06.17, godz. 18:50, Terry272
KissMe

Dokładnie, piłka zaczeła sie rzadzic innymi prawami. Kiedys wystarczylo kopac okragly balon do bramki. Dzisiaj trzeba dbac o to czy ktos nie jest smutny i czy bedzie laskawie chcial grac dalej w klubie z ktorym podpisal kontrakt na XX lat. Nie mowie tu oczywiscie tylko o Ronaldo ale nawet o naszym kapitanie, ktory niedawno romansował z Manchesterem. Gdzies to wszystko sie ,,zatraciło'' i to jest w tym wszystkim najsmutniejsze
2017.06.17, godz. 18:49, 19Ramos02
Dembele zobaczycie jak świnia zloto. Gość sam się pcha do Barçy
2017.06.17, godz. 18:48, rafal1987
Troche polece standardem, bramki sie rozloza na cały zespół, ale to tylko głupie gadanie, bo nikt nie zastąpi go w Realu, ale trzeba brać pod uwagę że i tak to kiedyś nastąpi, trochę tak gwałtownie by to nastąpiło, ale kto wie może Real zacznie grać ładną piłkę i za bramki będzie odpowiadała prawdziwa 9 a nie Benzema 9,5.
2017.06.17, godz. 18:47, marfel
Załóżmy że CR odejdzie. Pod względem jednostki która strzela aż tyle goli to nikogo takiego nie znajdziemy- CR to jest maszynka do strzelania bramek a do tego trzeba mieć smykałkę, być geniuszem i jeszcze zawodnikiem który non stop chce więcej( tak jak on).
Ale też nie róbmy tragedii z tego że Real sobie bez niego nie poradzi( i jak wiecie zawsze pisałem że CR jest nietykalny).
To że go już u nas nie będzie(jeśli się to potwierdzi) wcale nie oznacza że Real stanie się słabszą drużyną. Opcji na jego zastąpienie czy wręcz zbudowanie czegoś nowego jest kilka i chcąc nie chcąc trzeba będzie coś zrobić.
Ja akurat marzę o tym by Real bez CR poszedł w kolektyw bo to wydaje się najrozsądniejsze. Mamy już w kadrze piłkarzy którzy lubią grać między sobą jak Modrić, Kroos, Kovačić, Asensio, Isco czy James( w zasadzie wszyscy pomocnicy to zawodnicy których cieszy wspólna gra i wspólna praca na boisku). I chciałbym żeby ci bardziej z przodu też byli podobni stylowo tylko oczywiście o umiejętnościach skrzydłowego czy napastnika( w mniejszym stopniu). I trochę mnie to śmieszy jak ktoś od razu skreśla Hazarda czy Dybalę- może jako strzelcy bramek są daleko za CR ale w wielu innych aspektach radzą sobie lepiej. A są jeszcze tacy piłkarze jak Dembele czy Mbappe choć on dla mnie to raczej taki napastnik.
Dla mnie Ronaldo to wybitna jednostka ale Real który postawi na zawodników jako zespołowość może być co najmniej tak samo dobry albo i lepszy. I jeszcze krótko o jednym- jeśli CR rzeczywiście odejdzie( choć liczę że nie bo fajnie się uzupełnili z Ramosem i Marcelo) to marzę by Pérez też sprzedał Bale i Benzemę i postawił na całkiem nowy napad. Już bez tego zamieszania z CR nie raz pisałem że duet BB powinien być pierwszy do odejścia a jeśli już coś zmieniać to na całego(jesli chodzi o napad). Bale i Benzema to nie są zawodnicy niezbędni dla Realu a w zamian można postarać się o takich którzy są młodsi, już lepsi jako piłkarze i przy takich zmianach mogą sami się garnąć by stworzyć nowy napad Realu. No ale to już decyzje Péreza i ZZ( choć on to jest ze wszystkiego zadowolony).
2017.06.17, godz. 18:46, luka59
Nie ważne ile hajsu Real za niego dostanie - Ronaldo nie da się tak po prostu zastąpić. Pérez może kupic Mbappe czy Hazarda ale to nadal nie będzie Cristiano. Wszystkim którym się tak śpieszy żeby go sprzedać: zastanówcie się 2 razy. On ma swoje fochy i wybryki jak u dziecka ale to ile razy on prowadził Real do zwycięstwa zamazuje wszystkie te zachowania. Oby został.
2017.06.17, godz. 18:45, chlebekf1
Ronaldo nie odejdzie bo bez Realu stanie się zwykłym grajkiem bez szans na trofea
2017.06.17, godz. 18:45, Anaa97
Terry272, Özila i Angela uwielbiam, ale dla mnie to jednak nie to samo, co Cristiano. Zdecydowanie nie.
To normalne, że o piłkarzach się pisze w takim kontekście. Cały czas są jakieś ploty, pogłoski, że odejdzie ten i tamten. A że Ronaldo to Ronaldo, to o nim jest zdecydowanie najgłośniej. Jeszcze stosunkowo niedawno żegnaliśmy się z Messim, który był już niemal zszywany z Premier League. Jakoś nie widzę po kibicach Barçy, żeby mieli niesmak.
Jasne, ja też bym wolała, żeby Cris to po prostu zdementował (lub, nie daj Boże, potwierdził), niż siedział cicho. Bo wiadomo, że to słabe akcje, nie wpływają dobrze na klub, kibiców i samego Cristiano. Ale cóż. Przywykłam, że o takich rzeczach się mówi, zwłaszcza, że on od nas odchodził już nieraz. Teraz jedyne, co mnie szokuje, to to, że nie spodziewałam się transferowych plotek na jego temat po takiej końcówce sezonu. To mnie mocno zaskoczyło.
A czy zostanie, czy nie... Jeśli będzie chciał odejść za wszelką cenę, to na siłę nikt go nie trzyma. Ale ja jednak wolę, żeby został. A niesmak nawet jeśli będzie, to nie będzie wieczny. Bo to nie pierwszy i nie ostatni raz są takie rewelacje. Nie tylko na jego temat.
2017.06.17, godz. 18:45, Maikel
ryba229

Rozczaruję Cię, ale nie tylko. Co by nie mówić, Benzema to pupil Péreza i nic mu się nie stanie, nawet jeśli CR odejdzie. Powiem więcej, może wtedy wbrew pozorom odżyć i zagrać jeden z lepszych sezonów w ostatnich latach. Będzie miał więcej wolności w podejmowaniu decyzji, nie będzie miał z tyłu głowy tego, że trzbea podać do CR.
2017.06.17, godz. 18:45, Terry272
ryba229

Benzema ma pewnie jak zawsze wyj*bane i sobie teraz pewnie strzela foty trzymajac jakas jaszczurke za gardlo. Mysle ze nawet jesli Ronaldo odejdzie to on i tak zostanie bo nadal trenerem jest ZZ
2017.06.17, godz. 18:44, KissMe
@Terry, mam wrażenie, że poziom wiekowy użytkowników tej strony się obniża i coraz mniej osób pamięta jak klub traktowali Raúl czy Del Piero, a Gigi Buffon jest jakimś niewiarygodnym przypadkiem. Dla nich to co się dzieje od wczoraj, wydaje mi się, nie jest niczym poważnym. To samo było z Casillasem czy Ramosem i MU. 15-20 lat temu takie coś było nie do pomyślenia, bo Bernabéu wyniosłoby typa na drzwiach.
2017.06.17, godz. 18:43, terabajt
Ludzie Ronaldo był nie do zastąpienia dwa lata temu i dawniej gdzie był bestią teraz jest zwykłym goleadorem, zastąpić mógłby go Lewandowski z powodzeniem nie byłoby machania łapami i fochami.
2017.06.17, godz. 18:42, ryba229
Najbardziej przerazony to jest teraz benzema, bo tylko przyjazni z Cristiano zawdziecza miejsce w skladzie
2017.06.17, godz. 18:42, real23madryt
Wiem kto moze godnie zastąpić Cristiano !!!

Osobą ktora jako jedynie jest w stanie godnie zastąpić Cr7 jestem ja. Jestem fenomenalny, taktykę Zizou mam w jednym paluszku i nawet nie bede chciał 50 milionów za sezon!!! Mi wystarczy za rok 50 tysięcy euro. Nie wiem Real na co jeszcze czekacie. Obecnie jestem bez klubu, wiec 100 baniek za mnie nie musicie płacić.
Czekam na kontakt, pozdrawiam.
Ps.Jakbyście mogli to zarezerwujcie mi numer 7 :)
2017.06.17, godz. 18:41, Wojtas1964
VamosRealMadrid Daniello

Nie bardzo rozumiem po co te złośliwości wobec innych kibiców, którzy mają odmienne zdanie,

My i tak nie mamy na nic wpływu, jak będzie chciał odejść to odejdzie.
Real Madryt istniał przed przyjściem Cr7 i będzie istniał po jego odejściu.

Sam nie potrafię się opowiedzieć za żadną stroną. Dla mnie jego odejście ma tyle samo plusów co minusów.
2017.06.17, godz. 18:41, Maikel
Daniello11

Najpiękniejsze jest to,że już niedługo moze cię tu nie być...marzenia :)
2017.06.17, godz. 18:40, VamosRealMadrid
Terry
Faktycznie napisałeś o tryplecie, w takim razie masz rację.
2017.06.17, godz. 18:40, KissMe
Dramatów i foszenia się o brak podania? :D
2017.06.17, godz. 18:39, Terry272
Anaa97

Tak samo nikt nie rozumial dlaczego mial odchodzic Özil czy Di María. No wlasnie, ostatnie zdanie ,,gdyby sam nie naglosnil sprawy'', to wszystko dziala na niekorzysc klubu. Nawet wsrod kibicow zaczynaja pojawiac sie spory czy to ludzie w zarzadzie sa winni czy sam Ronaldo. Mnie osobiscie takie zachowanie ,,wk*rwia'' i nawet jesli zaraz beda sie wszyscy ,,kochac'' (czyli Real z Ronaldo) to niesmak tej afery pozostanie. Tak samo bylo z Ramosem i MU... Krotko mowiac tak sie po prostu nie robi i naprawde malo wazne co klub zrobil czy czego nie zrobil. Stawiajac Real Madryt w takiej sytuacji gdzie MOZLIWE ze o wszystkim sternik dowiaduje sie z prasy jest wrecz karygodne tak samo jak obecne milczenie. Dla mnie to robienie z kibicow debili i brak szacunku dla klubu ale to chyba juz ,,w modzie'' sie stalo.
2017.06.17, godz. 18:37, VamosRealMadrid
Daniello
Niektórzy kibice go docenią dopiero wtedy gdy go zabraknie.. po prostu niektórym się w dupci poprzewracało i sobie myślą że taki Hazard jest w stanie się zbliżyć do poziomu Ronaldo.
Mbappe jest jeszcze młody więc jest większa szansa.. klub potrzebuje takiego drugiego Crisa nawet dla samego marketingu..
W każdym razie mam nadzieję, że nie będziemy jeszcze musieli żegnać naszej legendy..
2017.06.17, godz. 18:36, CrisWtasson
"Sometimes the best answer it's to be quiet" - CRISTIANO RONALDO
2017.06.17, godz. 18:36, aesvz
Ja bym go chętnie zobaczył w innym klubie. W Realu gra już 8 lat, to sporo czasu i każdemu może się ,,znudzić" szczególnie że wygrał wszystko z tym klubem. Ponadto CR7 jest zawodnikiem, który lubi nowe wyzwania, więc nie zdziwię się jak odejdzie. Na pewno by przeszedł do PSG ponieważ często bywał w bliskim kontakcie z klubem z Paryża, jak ta rozmowa z trenerem PSG w 2015 roku.
2017.06.17, godz. 18:36, Daniello11
Boli mnie to, że muszę dzielić "kibicostwo" z takimi elementami jak maikel i terabajt. Na szczęście jesteście warci tyle co pyłek kurzu, oraz te wasze wpisy i żale, to jest w tym najpiękniejsze.
2017.06.17, godz. 18:36, JarekL
najbardziej zabraknie jego szałowych fryzur. takich, jak ta na zdjęciu powyżej.
2017.06.17, godz. 18:34, Maikel
Daniello11

Jest szansa że do nich dołączysz już niedługo, pewnie aż ci się ręce pocą :)
2017.06.17, godz. 18:33, Anaa97
Terry272*, sorry za pomyłkę. ;)
2017.06.17, godz. 18:33, terabajt
Tak Daniello Ronaldo najlepszy w historii, nie do zatapienia tak tak... A tak i gnorując tego trolla to jesli odejdzie CR7 to musi odejść też Benzema który jest przydatny tylko z Ronaldo w składzie. Jest wielu piłkarzy na rynku którzy byliby w stanie wypełnić lukę po gwiazdorku. Nasz styl gry na pewno by się zmienił nie gralibyśmy tylko na jednego zawodnika. Najbardziej pasowałby Hazard ale on raczej nie odejdzie z Chelsea. W każdym razie Real sobie poradzi bez Ronaldo.
2017.06.17, godz. 18:32, Anaa97
Tery272, ale czy ja mówię, że on będzie grał u nas wiecznie? Po prostu nie wyobrażam sobie, dlaczego miałby odchodzić akurat teraz (abstrah*jąc od prywatnych pobudek i skupiając się jedynie na aspekcie sportowym). W tym sezonie Cristiano to był mistrz, jeśli chodzi o pomaganie nam w sięgnięciu po trofea. Rotacje działają znakomicie i uważam, że jego zostanie to oczywista sprawa. Ba, gdyby Ronaldo sam nie nagłośnił sprawy, to prawie nikomu nie przyszłoby do głowy, żeby go sprzedawać.
2017.06.17, godz. 18:32, szczur
Niczego nie zabraknie, bo nie odejdzie. A ta cała gazeta portugalska "e bola" może się pierniczyć. Jeśli są jakieś nieporozumienia, to Cristiano z Pérezem sobie wyjaśnią jak dorośli ludzie. I tyle.
Ronaldo do PSG lub United - buahahahahaha
Zresztą w obecnej sytuacji zmienić Real na Czerwone Diabły to jest jak sprzedać Bugatii Veyron i dostać w zamian Volksvagena Golf.
2017.06.17, godz. 18:31, Terry272
VamosRealMadrid

Z tego co pamietam gdy Bayern zgarnial tryplet to lewy gral w BvB wiec troche pudlo;x
2017.06.17, godz. 18:25, VamosRealMadrid
Terry
Lewy w Bayernie to nie killer?
Wiadomo że kiedyś dojdzie i że bliżej niż dalej ale chyba to jeszcze nie ten czas... a na pewno nie takie okoliczności..
2017.06.17, godz. 18:24, lodyga
Kiedys i tak odejdzie..
2017.06.17, godz. 18:24, Daniello11
Wszedłem sobie na stronę ManU, a tam wszyscy podnieceni(w pozytywnym tego słowa znaczeniu), że jest choć cień szansy, że CR do nich wróci. To są właśnie te detale wśród kibiców. :)
2017.06.17, godz. 18:23, GrubyBKS
Pieniądze nie załatają dziury, choćby to miało być 200 milionów. Z prostego powodu, na rynku nie ma zawodnika który mogłby się nawet zblizyc do poziomu Ronaldo. Poza Messim. ronaldo i Messi powinni byc traktowani inaczej od reszty, chyba nie musze tłumaczyc dlaczego.

Wszyscy sie jarają tą kasą, tak jakbyscie za te pieniadze mogli kupic puchary. tak jakbyscie wy ją mieli, a nie Pérez na koncie.

Piszecie o Hazardzie, jest to zawodnik podobny stylem gry do Isco jak dla mnie. Duza indywidualnośc, ale bardziej ejst ukształtowany. Lepiej gra zespołowo.
Ale on nie jest tak bramkostrzelny jak CR.

Więc kto miałby zostac naszym strzelcem? benzema? Małolat Mbappe? Haha :)

Predzej czy pozniej było to wiadome ze era CR7 sie skonczy ale nie liczyłem ze tak szybko.

Jedyny zawodnik który byłby najlepsza alternatywą moim zdaniem jest Lewandowski. Chodzi o bramkostrzelność. Benzema nie podoła bez Ronaldo.
2017.06.17, godz. 18:22, Terry272
Anaa97

Ale trzeba sobie zdawac sprawe ze on wiecznie nie bedzie gral w Realu! Jezeli nie chcemy sie obudzic z reka w nocniku to nalezy dzialac juz teraz i byc przygotowanym na kazda sytuacje.
Jezeli Pérez powie w poniedzialek ze Cristiano odchodzi ja w zadnym wypadku nie bede wyzywal klubu czy prezesa a wiem ze bedzie tu wielu takich. Oni musza robic wszystko dla dobra klubu, nawet kosztem kibicow ktorzy uwielbiaja niektorych zawodnikow. Tak bylo z Özilem, Di María i wieloma innymi zawodnikami/trenerami. Jestesmy teraz na samym szczycie i musza zrobic wszystko aby sie na nim utrzymac, nawet kosztem legend klubowych
2017.06.17, godz. 18:20, Wojtas1964
Bardzo jestem ciekawy jak to się wszystko potoczy.
Mam ogromny szacun do CR7, bardzo go cenię ale chyba żaden inny sportowiec mnie tak nie irytuje.

Gdyby rozpisać plusy i minusy z jego odejścia to chyba była by równowaga. Bardzo ciężki temat.
2017.06.17, godz. 18:18, Terry272
Daniello11

Musisz sobie zdac sprawe ze kiedys do tego dojdzie i chyba kazdy wie ze raczej blizej do tego niz dalej. Real jako zespoł musi byc na to gotowy i nikt nie pisze ze go zastapia tylko ze utworza druzyne, ktora nadal moze byc na szczycie. W tej chwili nietylko Ronaldo sie liczy ale glownie Real bo przypominam to jemu kibicujemy( bo chyba tak jest...prawda?)

Nikt mi tez nie wmowi ze skoro nie ma Ronaldo i jego 40 bramek w sezonie to nie ma Realu. Daleko nie trzeba szukac, taki Juventus byl o krok od potrojnej korony. Bayern zgarniajac tryplet rowniez nie mial zawodnika, który byl killerem pola karnego. Proponuje wiec przestac wrozyc kataklizm tylko spokojnie czekac (choc cala sytuacja jest delikatnie mowiac wk*rwiajaca)
2017.06.17, godz. 18:17, Madridista2308
Daniello11

Nie, wtedy ludzie na pewno nie dyskutowali o futbolu i transferach...
2017.06.17, godz. 18:15, madridistaplxd
wczoraj pełno artykułów na temat CR7 a dzisiaj już cisza :D
2017.06.17, godz. 18:14, qn6
Liczby kosmos.
Nie da sie zastapic Cristiano jednym pilkarzem to logiczne.
2017.06.17, godz. 18:14, maciek90ldz
To jeszcze nie czas żeby drogi Ronaldo i Realu się rozeszły.
2017.06.17, godz. 18:14, Olaf2403Olaf
Daniello11
Powiem krótko tak:
Wtedy nie było Fify. ;)

Inne czasy, inna mentalność, przywiązanie klubowe. W tamtych czasach piłka była dla ludzi pasją, mniej zarabiali itd. Dzisiaj liczą się tylko pieniądze.
2017.06.17, godz. 18:14, VamosRealMadrid
2308
Obyś miał rację..
2017.06.17, godz. 18:11, białyM
niestety dlugo takiego drugiego nie zobaczymy.
2017.06.17, godz. 18:09, Daniello11
Ciekawe czy jakby w dawnych latach był internet to też znalazłaby się grupa takich łebków co by pisała:

"sprzedać Di Stéfano! Odmłodzimy kadrę, kupimy za niego XXXXXX graczy!". Pewnie inne czasy, inna mentalność, inny szacunek, etc.
2017.06.17, godz. 18:08, Anaa97
Dzięki as za ten artykuł i dzięki redakcjo za tłumaczenie. Wielu tu już za bardzo cieszy michy i myśli tylko, że "kupiłbym tego i może tego też". Warto też czasem zastanowić się nad tym, że czegoś zabraknie. A po jego odejściu ewidentnie "tego czegoś" brakować będzie.
2017.06.17, godz. 18:07, Madridista2308
Nie no bez jaj. Wiadomo jaki jest Cristiano, chwile będzie obrażony, wkurzony, a po wywiadzie Péreza w poniedziałek okaże się, że jednak zostaje.
2017.06.17, godz. 18:04, Damian_191
masakra jesli odejdzie nie jeden z nas zaplacze wiadomo ze bylo zycie przed i bedzie po Ronaldo ale jednak w naszym zyciu juz raczej nie doswiadczymy ogladania takiego zawodnika w barwach Realu
2017.06.17, godz. 18:03, kukułeczka
Kiedyś musi przyjść moment, że Real pozostanie bez CRa. Tylko od niego zależy kiedy i w jakich okolicznościach to się stanie i jaki obraz pozostawi w naszej pamięci.
2017.06.17, godz. 18:03, krzychureal
Jeżeli Ronaldo odejdzie z realu to oznacza także że zejdzie z pilkarskiego tronu na rzecz Leona.
2017.06.17, godz. 18:01, dragao
No to teraz trochę pozytywów.

Real jeszcze przed tą całą aferą z Ronaldo miał bardzo wiele potencjalnych możliwości na rynku transferowym. Teraz, w obliczu potencjalnego odejścia Crisa, te możliwości wydają się być wręcz nieograniczone.

Chyba mało kto zwrócił na to uwagę, ale odejście NAJWIĘKSZEJ GWIAZDY automatycznie powoduje, że dla wszystkich największych cracków z najlepszych zespołów na świecie poza Barceloną potencjalny kierunek pt. "Madryt" stanie się BARDZO ATRAKCYJNY. Dlaczego? To chyba oczywiste. Szansa wskoczenia w miejsce Crisa jest bardzo kusząca i teraz żaden transfer atakującego poza Messim, Suárezem i zapewne Griezmannem nie wydaje się niemożliwy. Dybala? Lewandowski? Mbappe? Hazard? Sanchez? Nawet Neymar? Myślę, że wszyscy Ci piłkarze byliby niezwykle zainteresowani przejęciem schedy po Crisie w obecnie najlepszym zespole na świecie (nie twierdzę, że zainteresowanie działa w dwie strony i że ww. graczami Real się interesuje/będzie interesował).

Potencjalne odejście Crisa samo w sobie stanowić będzie (jeśli do tego dojdzie) wielką zmianę. Jego odejście może spowodować kolejne transfery. Teoretycznie Real ma szansę przebudować wręcz CAŁY ATAK. Oczywiście teoretycznie potencjalny transfer jednego członka BBC automatycznie zmniejsza szanse na odejście drugiego, ale hipotetycznie odejście całego BBC wydaje się MOŻLIWE bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Dlaczego?
Jeśli plotki o Ronaldo okażą się prawdziwe to zapewne odejdzie (na pewno ktoś sypnie za niego te 200 mln). Przydatność Benza bez Crisa w składzie stanie się wątpliwa. A jeśli Bale ma być centralną postacią nowego projektu to czarno widzę następny sezon i mam nadzieję, że Pérez również to zauważy.

Jeśli Cris odejdzie do ManU to trzeba wydębić od nich jak najwięcej kasy, a jeśli zdecyduje się na niego PSG to wydębić i hajs, i Verrattiego. Lepszej okazji na kupno Włocha mieć nie będziemy. Innych potencjalnych pracodawców Crisa nie widzę.

Choć mało prawdopodobne to jednak jest możliwe rozwiązanie, w którym w następnym sezonie zamiast BBC w szeroko pojętym ataku będzie biegać np. HDMI (Hazard, Dybala, Mbappe, Isco z czego wiadomo, że ten ostatni to pomocnik, ale potrzebny był on do stworzenia tego całkiem ciekawego i dobrze brzmiącego skrótu). Może w tym pierwszym sezonie nasze potencjalne HDMI nie dałoby tej jakości, którą w końcówce sezonu dawało lekko wybrakowane BBC z Crisem na czele, ale za rok być może nikt już by za Ronaldo nie płakał.

Dla impulsywnych pieniaczy dodam, że moim zdaniem Cris raczej w Realu zostanie. Wyraziłem jedynie swoje zdanie jak będzie mogła wyglądać sytuacja transferowa i kadrowa Realu w razie jego EWENTUALNEGO odejścia.
2017.06.17, godz. 18:01, VamosRealMadrid
Niczego nie zabraknie bo nie odejdzie!
2017.06.17, godz. 17:58, Wojtas1964
19Ramos02

Masz żal do innych bo próbują szukać pozytywów?
2017.06.17, godz. 17:57, Dominqez
Bez CR'a to nie będzie ten sam Real, będzie o klasę gorszy. Nie będzie kto miał strzelać najważniejszych bramek w sezonie. Wszyscy na tym stracą dlatego on nie odejdzie to tylko takie straszenie.
2017.06.17, godz. 17:56, Daniello11
406 bramek i 125 asyst w 394 meczach, ale kosmos. Takich statystyk nie wykręca się nawet w fifie na amatorze. Po prostu najlepszy w historii, nic więcej nie trzeba dodawać. Następnym razem zastanówcie się jak będziecie pisać, że przyjdzie Hazard, Mbappe, Neymar i go zastąpią. :D 10 poziomów niżej.
2017.06.17, godz. 17:54, lodyga
Dzięki Terry !
2017.06.17, godz. 17:53, Czlowiek1991
Czego zabraknie bez Cristiano?

Daniello11
2017.06.17, godz. 17:53, Terry272
lodyga

Na fb pod ktoryms z newsem, wypowiedzial sie ktos z redakcji:

Trudno postawić jakąś jednoznaczną prognozę. Na dziś wydaje się jednak, że jest dalej, niż bliżej zostania w klubie. Czynników jest mnóstwo. Od gwizdów w trakcie sezonu, przez robienie z niego przestępcy, do braku dwóch najlepszych ziomków w drużynie w przyszłym sezonie (Pepe i Coentrão odchodzą). W jego mniemaniu ma prawo do bycia najzwyczajniej w świecie wku*wionym. Do tego trzeba dołożyć działania Mendesa, któremu z Realu uciekają kolejni klienci – wcześniej Di María, teraz Pepe i James, więc zostaje mu tylko Cristiano, którego chce wykorzystać do zwiększenia swoich wpływów w klubie i być może zgarnąć prowizję na kolejnym kontrakcie. Trzeba pamiętać też o mentalności Cristiano, który łatwo się podpala i powiedźmy sobie szczerze – często zachowuje się jak duże dziecko. Być może faktycznie oczekiwał, że klub będzie go bronił w dobitniejszy sposób, ale fakty są takie, że tej sprawy jeszcze praktycznie nie ma, bo nawet nie zbadał jej sędzia. Według nas komunikat klubu to wszystko, co można było zrobić na ten moment. Winnych trzeba raczej szukać wśród doradców i agentów Ronaldo oraz u niego samego, a nie w klubie. Zresztą większość jest wyjaśniona w newsie

2017.06.17, godz. 17:48, 19Ramos02
Ale pseciesz pszyjdzie krul Hazard! on nas poprofadzi razem z drógim, trochę szklanym krulem! Drżyj Europo! Hala Hazard Balon D'or!
2017.06.17, godz. 17:47, lodyga
Redakcjo a Wy co o tym myślicie? Odejdzie czy nie? Artykuł artykułem ale chciałabym wiedzieć ot tak jak od kibica.
2017.06.17, godz. 17:46, jestemidiotą123
rydz będzie i tyle

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze!

REKLAMA

archiwum

gorące tematy

profil

Pamiętaj, że sposób wyświetlania Aktualności i Komentarzy zawsze możesz dostosować do swoich potrzeb!

- Twój profil -

reklama

Sklep Realu Madryt

dołącz do nas



reklama