Advertisement
Menu
/ releventsports.com, elpais.com, marca.com

Jeszcze w tym sezonie mecze La Ligi w USA i Kanadzie?

Real lub Barcelona zagrają w Miami?

Niebawem możemy być świadkami prawdziwej rewolucji i oglądać mecze Primera División nie tylko na hiszpańskich boiskach. La Liga i firma Relevent doszli do porozumienia i podpisali 15-letni kontrakt, którego celem ma być promowanie hiszpańskiego futbolu w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W oficjalnym komunikacie możemy przeczytać, że w ramach umowy La Liga planuje, by spotkania były rozgrywane również w Ameryce Północnej.

Relevent od wielu lat organizuje między innymi International Champions Cup, a teraz czynnie będzie brała też udział w życiu hiszpańskiego futbolu. Media informują, że pierwsze spotkanie w USA może zostać rozegrane jeszcze w tym sezonie. Najprawdopodobniej mecz odbyłby się w Miami i zagrałby w nim Real Madryt lub Barcelona, choć nie zostało to jeszcze oficjalnie potwierdzone. Trudno na razie powiedzieć też, jak zostałaby rozwiązana kwestia tego, kto pełniłby w tym spotkaniu rolę gospodarza, a kto gościa. Na udział w takim przedsięwzięciu musiałby też wyrazić zgodę oba kluby.

W Nowym Jorku powstała już nawet specjalna siedziba, której nazwa brzmi La Liga Ameryki Północnej. W skład zarządu wchodzą Stephen Ross, przewodniczący firmy Relevent; Daniel Sillman, dyrektor generalny firmy Relevent; Boris Gartner, dyrektor generalny La Ligi w Ameryce Północnej; Javier Tebas, prezes La Ligi; i Oscar Mayo, dyrektor ds. rozwoju międzynarodowego La Ligi.

„Jesteśmy oddaniu ku temu, by rozwijać pasję do futbolu na całym świecie. To przełomowe porozumienia z pewnością zwiększy popularność tej pięknej gry w USA i Kanadzie. Firma Relevent wypełniała stadiony w całych Stanach Zjednoczonych podczas International Champions Cup i jesteśmy podekscytowani możliwością współpracy z nimi we wspólnej misji rozwoju piłki nożnej w Ameryce Północnej”, mówił Javier Tebas po podpisaniu umowy. La Lidze zależało na tym kontrakcie, ponieważ w USA mieszka około 47 milionów kibiców, z czego około 33 milionów na co dzień ogląda mecze Primera División, a 30% z nich to Hiszpanie i Latynosi.

Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!

Komentarze

Wyłącz AdBlocka, żeby brać udział w dyskusji.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!