Advertisement
Menu
/ uefa.com

UEFA przedstawiła finansowy raport z Ligi Mistrzów 2010/2011

Real Madryt zarobił niecałe 40 milionów euro

W poprzednim sezonie kluby uczestniczące w Lidze Mistrzów UEFA dostały w sumie 754,1 miliona euro. Najwięcej zarobili finaliści, FC Barcelona i Manchester United.

Kolejne 13,3 miliona euro zostało podzielone na kluby, które odpadły w trzech rundach eliminacyjnych, a każda z 20 drużyn z baraży otrzymała 2,1 miliona euro bez względu na rezultaty swoich pojedynków.

Dodatkowa pula dla krajowych federacji i lig wyniosła 69,9 miliona euro. Ma zostać ona przekazana klubom, które nie uczestniczyły w Lidze Mistrzów UEFA na cele rozwoju programów poświęconych dla młodzieży.

UEFA podała kwoty, jakie otrzymały drużyny za swoje występy w sezonie 2010/11 rozdzielając pomiędzy 32 uczestników pieniądze wygenerowane przez najbardziej prestiżowe rozgrywki klubowe w Europie.

Manchester United otrzymał od UEFA 53 miliony 197 tysięcy euro, w tym ponad 27 milionów euro za występy w Lidze Mistrzów UEFA od fazy grupowej i kolejne 25,9 miliona z rynku telewizyjnego.

Zwycięzca majowego finału na Wembley FC Barcelona zarobiła w sumie 51 milionów 25 tysięcy euro. Hiszpański klub otrzymał 30,7 miliona euro za występy i 20,3 miliona z praw telewizyjnych.

Barcelona zainkasowała 9 milionów euro za zdobycie trofeum. Manchester United, który przegrał w finale 1:3 otrzymał 5,6 miliona. Następne w kolejności kluby, które zarobiły najwięcej w Lidze Mistrzów UEFA 2010/11 to Chelsea (44 523 000 euro), Schalke (39 750 000 euro), Real Madryt (39 288 000 euro), Inter Mediolan (37 982 000 euro), Bayern Monachium (32 562 000 euro) i Tottenham Hotspur (31 133 000 euro).

Na nagrody pieniężne w wysokości 754,1 miliona euro rozdzielone pomiędzy 32 drużyny biorące udział w rozgrywkach od fazy grupowej składa się 413 milionów euro z wpływów komercyjnych i 341 100 000 z rynku reklamowego. Na wpływy komercyjne składały się pieniądze uzyskane z praw medialnych i kontraktów komercyjnych podpisanych przez UEFA na Ligę Mistrzów UEFA 2010/11 i Superpuchar UEFA 2010.

Wszystkie kluby miały zapewnione minimum 7,2 miliona euro, w czym zawierała się premia za udział (3,9 miliona) i 3,3 miliona euro (po 550 tysięcy za mecz) premii za mecze w fazie grupowej.

W fazie grupowej płacono dodatkowe premie za zdobyte punkty, 800 tysięcy euro za zwycięstwo i 400 tysięcy euro za remis. 16 klubów, które dotarły do fazy pucharowej dostały dodatkowe 3 miliony euro, ośmiu ćwierćfinalistów 3,3 miliona, a półfinaliści (w tym Real Madryt i Schalke) kolejne 4,2 miliona euro.

Pieniądze z rynku reklamowego zostały podzielone, między innymi, według proporcjonalnej wartości krajowego rynku telewizyjnego każdego poszczególnego zespołu z tego kraju. Dlatego sumy dla każdej drużyny różniły się w zależności od kraju.

Pełna tabela znajduje się tutaj.

Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!

Komentarze

Wyłącz AdBlocka, żeby brać udział w dyskusji.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!