REKLAMA
  • polski
  • english

Nie jesteś zalogowany! - Zaloguj się!

reklama

szukaj


 

aktualności

2010.08.06, godz. 10:47, El Jarek / as.com, marca.com

Martens: Kaká mógł zakończyć karierę

Dlaczego pan?
Sądzę, że Kaká bardzo mi ufa. Pracowałem z nim w Milanie i widzieliśmy się wiele razy. Jednak teraz to była decyzja jego i Realu Madryt. Byłem na wakacjach, ale nie miałem chwili zawahania z powodu szacunku i uwielbienia, którymi darzę jego karierę. Także z powodu znaczenia takiego klubu, jak Real Madryt.

Skąd wzięło się to zaufanie?
To historia ze szczęśliwym zakończeniem. Brat Kaki, który grał w Standardzie Liège, doznał poważnej kontuzji kolana i miał operację w Brazylii. Nie była ona dobrze przeprowadzona, a ja poprawiłem ją z optymistycznym rezultatem.

Ta kontuzja ma jakiś związek z pachwiną?
Właśnie o tym rozmawiamy. Jest wiele hipotez. Jednak tak naprawdę z medycznego ani naukowego punktu widzenia nie ma żadnego związku między tymi kontuzjami, chociaż na przykład ból w pachwinie mógł mieć zły wpływ na stawy.

Jak tak naprawdę przebiegła operacja?
To było oczyszczenie. Termin odzyskania sprawności to od trzech do czterech miesięcy, to zależy od wielu czynników. Dzisiaj technika artroskopii jest naprawdę bardzo zaawansowana: wprowadza się artroskop do kolana i się nim manipuluje...

To kolano było operowane już drugi raz, będzie to miało jakiś wpływ?
Tego nigdy nie da się zapewnić, ale mam odczucie, że nie będzie żadnego problemu. W futbolu kolana często bardzo cierpią. Do tego w medycynie nigdy nie możesz stwierdzić: "Jestem tego pewny". Jednak naprawdę jestem optymistą i mamy nadzieję, że wróci silny.

Skąd w ogóle wzięła się ta kontuzja?
To trudne... Zagrał dużo meczów na różnych powierzchniach w ostatnich miesiącach.

Ale on ostatnio miał miesiąc wakacji!
Tak, ale przed nim miał wielki wysiłek w Lidze i na Mundialu. Piłkarz zawsze uważa, że może grać z problemami. On nie dostrzega znaczenia, a lekarz, jeśli pacjent nie mówi niczego o tym, że coś jest uszkodzone, nic nie może zrobić. Kiedy mailem dotarły do mnie zdjęcia jego kolana, odpisałem: "Przyjeżdżaj szybko, by się ze mną zobaczyć, ponieważ problem może rozwinąć się jeszcze bardziej".

Stracono czas, ponieważ Kaká nie zgłosił się wcześniej?
To coś normalnego u piłkarzy. Muszą zgłaszać się wcześniej. Piłkarze chcą wierzyć, że mogą grać z problemami.

Dlaczego najlepsi piłkarze świata kontaktują się z panem tak często?
[śmiech] To sekret, jak z Coca-colą! Chodzi o zaufanie do drugiego człowieka.

Pan był jednym z pierwszych lekarzy na świecie, którzy przeprowadzali zabiegi artroskopii?
Więc, tak naprawdę zaczęto to robić w połowie lat 70-tych. Ja moje pierwsze doświadczenia miałem z Gullitem i Van Bastenem w latach 80-tych...

Martens dla Marki: Kaká mógł zakończyć karierę
- Jego kariera stanęła pod wielkim znakiem zapytania - powiedział Marce doktor. Brazylijczyk kontuzji doznał w drugim meczu na Mundialu. Przez resztę meczów grał z bólem, który pogłębiał uraz. - Jak tylko zobaczyłem zdjęcia, wiedziałem, że jest bardzo poważna sytuacja.

- Zaczął grać z problemami i czuł ból wręcz nie do zniesienia. Rozumiem, że to unikalny turniej i że była presja, ale zmuszał się do gry z Holandią i Chile. Przyznał się mi, że grał z wielkim bólem. To mogło zakończyć jego karierę, ponieważ to naprawdę bardzo poważna kontuzja. Mógł zniszczyć swoje kolano, ale dzięki Bogu został zoperowany w odpowiednim momencie. Wszystko poszło dobrze - zakończył Martens.

REKLAMA

Zobacz inne aktualności powiązane z gorącym tematem Kontuzje

Komentarze

2010.08.07, godz. 17:07, Inynier
nie ma nic gorszego jak gra z jakąś kontuzją, z dyskomfortem...
2010.08.06, godz. 17:20, anaztazioch
-> Ronaldo992

Ogladales MS to wiesz jak gral ;)
wsuneli mu przeciwbulowe leki to dalo sie biegac.

2010.08.06, godz. 16:20, BartekNS
Aż tak źle było??
2010.08.06, godz. 14:49, Malvorio
No prawie na zawał strzeliłem
2010.08.06, godz. 14:40, stoprocent
SLAVE

Ale Ty cały czas patrzysz przez pryzmat reprezentacji, a On mnie zupełnie nie interesuje. To Madryt Mu płaci grubą kasę za to żeby występował w białej koszulce. I powinien sobie zdawać sprawę, że jeżeli naraża swoje zdrowie grając pomimo bólu, a potem jeszcze wyjeżdża na wakacje zamiast przejść badania przynajmniej to dla mnie nie liczy się z klubem i Jego kibicami.
I po raz kolejny zgadzasz się ze mną, że takie zachowanie jest niedopuszczalne, więc nie widzę powodów do dalszego spierania, dowiodłem swoich racji.:D I co z tego, że Robben zachował się podobnie, jeśli tak było to znaczy, że postąpił równie głupio i wykazał się takim samym brakiem profesjonalizmu co podmiot naszej dyskusji. :)
2010.08.06, godz. 14:38, Ronaldo992
tak brawo panie doktorze zgral z bole nie do zniesienia to jak gral.. wogol....!!!hahahah
2010.08.06, godz. 14:34, SLAVE
stoprocent

No tak, ale przecież wyraźnie napisane jest, że kontuzji nabawił się podczas drugiego meczu MŚ. Zrozum, że on nie chciał nikogo zwieść i grał, pomimo tego, że był ból. Położono na nim 'łatkę' lidera, i co? Zszedłby po 2 meczach? Sądzę, że w tamtym okresie zależało mu tylko na zdobyciu pucharu i zapomnieniu o nieudanym sezonie. A poza tym nie tylko Kaka zachował się na mundialu nieprofesjonalnie. Robben też złapał kontuzję, a grał do końca. Jak dla mnie to oni nie myśleli wtedy o skutkach swoich decyzjy, tlyko o tym aby wyrać. Tyle w temacie.
2010.08.06, godz. 14:12, Pablo_Invincible
O proszę, to małe zakompleksione biedactwo sibol94 pod każdym newsem musi na kogoś najeżdżać. W sumie, to może nie ma w tym nic dziwnego, skoro tatuś go leje każdego wieczora po frustrującym dniu pracy...
2010.08.06, godz. 14:10, stoprocent
SLAVE

Tłumaczenia w stylu, że nie wiedział, że to poważna kontuzja i myślał, że samo przejdzie to szczyt komedii jest przecież. Lekarz mówi, że ból był nie do zniesienia. Już samo to powinno komuś kto utrzymuje się z kopania piłki dać do zrozumienia, że coś jest poważnego na rzeczy.

Nie wiem czemu cały czas piszesz do mnie w formie mnogiej. Co byście napisali.... Nie wiem co by inni napisali, ja wypowiadam się tylko za siebie i tego staram się trzymać. Jeżeli kontuzji nabawił się na mistrzostwach to nie dało się tego przewidzieć i wtedy pisanie, że trzeba było brać kogoś innego jest równie głupie jak postępowanie Kaki, ale jeżeli pojechał na mistrzostwa z tą kontuzją i "myślał że samosie naprawi", to tylko pokazuje jak nieprofesjonalnie podchodzi do tego czym się zajmuje. Na dodatek nie kibicowałem Brazyli więc dla mnie to tam mógl jechać ktokolwiek i by mi to większej różnicy nie zrobiło.
2010.08.06, godz. 12:50, mati00009
miejmy nadzieje ze Sergio i VdV dobrze go zastapia
2010.08.06, godz. 12:33, ricardo0705
kto wie czy on z tą kontuzją grał w lidze
2010.08.06, godz. 12:31, abstracion
SLAVE - zgadzam się z Tobą w STU PROCENTACH. ;)
2010.08.06, godz. 12:23, SLAVE
stoprocent

I jeszcze jedno. Gdyby po dwóch meczach ogłosił, że ma kontuzję i nie gra dalej, to co byście pisali? "Trzeba było wziąć ... (tutaj sobie wstawcie nazwisko), a nie tego kaleke Kake" itd. na pewno, by mu to pomogło psychicznie.
2010.08.06, godz. 12:15, SLAVE
stoprocent

Nie każe Ci podzielać mojego zdania. W końcu każdy ma prawo do własnego. Nie sądze, że to dobrze, iż olał klub i narażał zdrowie. To było nieprofesjonalne i do niego niepodobne. Ja po prostu myślę, że on myślał, że samo przejdzie i będzie mógł grać. Sądze również, że pojechał na te wakacje, aby dać odpocząć tej nodze, bo wierzył że to nic poważnego i sama się 'zrehabilituje' (wiele osób dopóki coś się naprawdę poważnego nie wydarzy, to za nic nie pójdzie do lekarze z blącą nogą czy jeszcze czymś innym). Taka prawda, ale każdy ma prawo do własnej opinii.
2010.08.06, godz. 12:11, joonecky
stoprocent

ach, niewierny :D
2010.08.06, godz. 12:02, stoprocent
SLAVE

Gdyby wycofał się z mistrzostw przy podaniu przyczyny, a tą byłaby kontuzja to bym powiedział, że zachował się odpowiedzialnie. Kto wie czy okres przerwy nie byłby też wtedy mniejszy. To jest piłkarz ma sobie radzić z presją na co dzień. Jak nie potrafi sobie z tym poradzić to niech się przerzuci na coś gdzie nie ma presji.
Z Twojego rozumowania wynika, dobrze, że olał klub, dobrze, że narażał swoje zdrowie, bo kibice w Brazyli nie obwinają Go o porażkę, a BÓG Mu pomoże i będzie wszystko cacy. Wybacz, ale nie podzielam Twojego zdania.
2010.08.06, godz. 11:57, SLAVE
stoprocent

Ok, no to przypuśćmy, że Kaka nie dograł mundialu do końca i po meczu z Wybrzeżem Kości Słoniowej już nie wszedł na murawę. Co byście wtedy powiedzieli? Że nie potrafi grać na wielkim turnieju i jest do niczego. Poddałby się operacji wcześniej, ale myślę, że nie odbudowałaby się psychicznie. Brazylijscy (i nie tylko brazylijscy) kibice zrzuciliby całą winę porażki na niego i myślisz, że wtedy gdyby wrócił nawet na początku października to by grał dobrze? No sory, ale ja sądzę, że nie, bo potrzebna też jest psychika z którą po czymś takim byłoby ciężko. Taka prawda, że na nim cały czas ciąży ogromna presja i dlatego musi być sliny nie tylko fizycznie, ale i psychicznie.
A poza tym to mu Bóg pomoże. Wierze w to. Skoro w iweku 18 lat wrócił po tak ciężkim urazie (lekarze nie dawali mu szans na chodzenie- to tak dla niepoinformowanych) to i teraz po kolanie wróci i będzie bardzo, bardzo 'spragniony' gry i na pewno będzie chciałzamknąć usta wszystkim, którzy już go skreślili.
2010.08.06, godz. 11:56, KingZizou
Kaka już nic Realowi nie da... Szanowny Florentino wyrzucił 65mln w błotko, Kaka wróci w styczniu do jako takiej formy wróci w marcu i kolejny sezon stracony. Po dwóch straconych sezonach nikt nie jest w stanie dojść do formy odpowiedniej na taki klub - to nierealne w wieku 29 lat. Za rok zostanie sprzedany i tyle będzie przygody Kaki z Realem...

P.S. Zaraz po mundialu powiedziałem że Canales zajmie jego miejsce w podstawowej "11", wszystko wskazuje na to że tak będzie...
2010.08.06, godz. 11:41, Gehu89
On jest nienormalny... 2X gra z kontuzją i się dziwi że później pauzuje tyle czasu.... mundial z kontuzją później wakacje... a jak trzeba być gotowym na sezon to kontuzja okazuje się zbyt poważna? ON jak dla mnie nie postępuje profesjonalnie... szkoda zachodu. Wróci i znowu będzie robić to samo. Pieniądze wyrzucone w błoto...
2010.08.06, godz. 11:34, stoprocent
SLAVE

Tak chcę wiedzieć jeszcze.
Dlaczego gość, któremu klub płaci ogromną kasę, po pierwsze bez żadnego usprawiedliwienia gra z poważną kontuzją i był tego świadomy bo doczuwał bóle, dlaczego zamiast poddać się operacji jak tylko coś Mu dolegało, dograł mistrzostwa do końca, a potem pojechał na wakacje, dlaczego przyjechał na zgrupowanie gdzie Żoze dorzucił Mu większe obciążenia treningowe i dopiero wtedy Mu się przypomniało, że Go kolano boli ?

Bo co mnie interesuje, że ostatni mundial w Jego karierze, mecz z Holendrami mógł się okazać ostatnim w Jego karierze gdyby kontuzja pogłębiła się jeszcze bardziej. Kto by na tym był stratny ? Klub, bo Kaka ma już przyszłość zagwarantowaną.
Tak się zachowuje profesjonalny piłkarz ?
2010.08.06, godz. 11:27, magico_14
Slave

masz rację. Kaka wróci głodny gry i bedzie grał naprawde dobrze. Zresztą lepiej żeby leczy ł się 4 miesiące, a później był sprawny do końca kontraktu
2010.08.06, godz. 11:25, SLAVE
stoprocent

Chcesz obrony? Nie ma sprawy :).
1. Prawdopodobnie ostatni mundial w jego karierze, więc chciał się pokazać.
2. Uważam, że powinien zgłosić się wcześniej, ale weź pod uwagę to, że wtedy to dopiero miały przerąbane. Na pewno wierzył, że nic mu nie jest i będzie mógł grać. Chciał zadowolić kibiców, ale niestety kolano mu w tym przeszkodziło.
3. Teraz to się powinniśmy cieszyć, że nie musi kończyć kariery i (prawdopodobnie) nic wielkiego mu się nie stało. Będzie musiał pauzować 3-4 miesiące, a potem będzie 'spragniony' gry i miłości kibiców.
Chcesz wiedzieć coś jeszcze? ;D.
2010.08.06, godz. 11:24, Aghito
Trochę nieodpowiedzialne zachowanie takiego doświadczonego zawodnika, gra z bólem i jeszcze wakacje później i dopiero operacja, no nic życzę szybkiego powrotu do zdrowia
2010.08.06, godz. 11:21, Buju Lion
Mam takie odczucia jakby Kaka dymał Real od tyłu. Grać z kontuzją na Mundialu po najgorszym sezonie w karierze zamiast zoperować kolano, aby być gotowym w 100% na sezon z klubem. Dobrze wie jakie nadzieje wszyscy w nim pokładali przed nowym sezonem, a on sobie leci w h*** .Teraz prawdopodobnie wróci dopiero na listopad-grudzień znowu tracąc część sezonu. Jeszcze tylko niech się problemy z pachwiną znowu nasilą i cud miód po prostu .Ręce opadają ...
2010.08.06, godz. 11:21, smoqu
To po odszkodowanie od Federacji Brazylijskiej. Nie może być tak że jak się kogoś kupuje za 65 mln to Ci go niszczą na meczach kadry.
2010.08.06, godz. 11:18, KakaKamil
Ale by były jaja jak Kaka wróci i by strzelił do końca sezonu z 16 bramek a VdV z 11 oby wrócił szybciej xD.
2010.08.06, godz. 11:17, siusiakmen
zadnego ozila! vaart pokaze klase!
2010.08.06, godz. 11:14, Rusty
I tak polscy lekarze są najlepsi. Mimo tego, że cała służba zdrowia pozostawia wiele do życzenia, to chyba wszyscy się zgodzą, że specjalistów mamy na najwyższym światowym poziomie.
2010.08.06, godz. 11:12, stoprocent
W minionym sezonie gdy na placu gry był Rafa to gra Realu wyglądała dużo lepiej niż z "profesjonalnym" "Kaka'e". ;)

2010.08.06, godz. 11:09, mati00009
wiem o tym ale VdVmnie nie przekonuje a on jest najtanszy na rynku z dobrych graczy... ale mam nadzieje ze jesli VdV zostanie to zaskoczy mnie pozytywnie;)
2010.08.06, godz. 11:08, gregor1818
Oby sie nie udało ....
2010.08.06, godz. 11:08, mati00009

" W obliczu dłuższej absencji Kaki, Real Madryt chce rozpocząć negocjacje z Werderem Brema w sprawie zakontraktowania Masuta Ozila. Jak donosi "AS", Real miał początkowo zaczekać z tym do końca przyszłego sezonu, ale kontuzja Brazylijczyka przyspieszyła bieg sprawy."

moze uda sie go sciagnac juz w tym roku

2010.08.06, godz. 11:07, stoprocent
mati00009

No i na co po co ? Skoro już jest 2 ludzi na tą pozycję co najmniej.
2010.08.06, godz. 11:06, mati00009

" W obliczu dłuższej absencji Kaki, Real Madryt chce rozpocząć negocjacje z Werderem Brema w sprawie zakontraktowania Masuta Ozila. Jak donosi "AS", Real miał początkowo zaczekać z tym do końca przyszłego sezonu, ale kontuzja Brazylijczyka przyspieszyła bieg sprawy."

moze uda sie go sciagnac juz w tym roku

2010.08.06, godz. 11:05, Filo1
co za typ... jaki on ma szacunek do klubu? mogl sie zoperowac ponad miesiac temu ;/ ale co tam ;/ klub przeciez wywalil na niego tylko 65 mln euro. w ogole pensji nie powinienen dostawac za takie zachowanie, jaja sobie robi Kaka
2010.08.06, godz. 11:04, sensejo
Witam. Jestem neurochirurgiem i diagnosta. Mam znajomych w Belgii lekarzy którzy operowali Kake. Musze wam powiedzieć że z operacją było wiele kłopotów i u Kaki zrobiły się zatory żylne w nodze.

Więc dlatego 3-4 miesiące pauzy.

Pozdrawiam
2010.08.06, godz. 11:04, Weezer
sibol94

Przykro mi że ty nie umiesz czytac. Ta odpowiedź była na pytanie.
"Skąd w ogóle wzięła się ta kontuzja?" Rozumiesz?
I odpowiedź na to pytanie brzmiała.
"Zagrał dużo meczów na różnych powierzchniach w ostatnich miesiącach."

i potem:
"Tak, ale przed nim miał wielki wysiłek w Lidze i na Mundialu"

I tą odpowiedź wysmi9ałem bo jest śmnieszna. Rozumiesz bystrzaku czy za trudne logiczne myslenie?
2010.08.06, godz. 11:03, MarcinGadu
Wracaj do zdrowia Kaka, dobrze, że już jest po wszystkim.

Weezer
Na mundialu grał ładny futbol, a na mundialu grał prawie wszystkie mecze, a dopiero w dwóch ostatnich meczy na mundialu grał z kontuzją i to jego stan pogorszyły, widać, że z Ciebie jest taki kibic, że wcale. Może nie jesteś zwolennikiem Kaki ale nie wypowiadaj się tak głupio na jego temat.
2010.08.06, godz. 10:59, sibol94
Weezer
czy ty jestes naprawde taka cegla ..?
nieczytales ze od 2 meczu gral z kontuzja i to pogorszylo jego stan...
2010.08.06, godz. 10:54, stoprocent
Salve teraz wybroń Kakę. Przecież to wspaniały chłopak i taki profesjonalista.
2010.08.06, godz. 10:54, MeNe
To i tak jak na taką kontuzje grał przyzwoicie na Mundialu :)

Wracaj do zdrowia Ricardo ! <3
2010.08.06, godz. 10:53, alibogosian
parodia troche :)
2010.08.06, godz. 10:53, ryba229
wspaniale gral zkontuzja pozniej siedzial sobie spokojnie na wakacjach zamiast przejsc szybko operacje
2010.08.06, godz. 10:51, stoprocent
Hala Kaka! /o\
2010.08.06, godz. 10:49, Weezer
"Tak, ale przed nim miał wielki wysiłek w Lidze i na Mundialu."

Jaki wysiłek? Na mundialu zagrał ile 4 mecze? a wcześniej w sezonie? Bez jaj.

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze!

REKLAMA

archiwum

gorące tematy

profil

Pamiętaj, że sposób wyświetlania Aktualności i Komentarzy zawsze możesz dostosować do swoich potrzeb!

- Twój profil -

reklama

Sklep Realu Madryt

dołącz do nas



reklama