Advertisement
Menu
/ newsroom.cisco.com

Upgrade Santiago Bernabéu

Cisco w służbie Realu

Jeden z liderów branży informatycznej, zajmująca się głównie sieciami komputerowymi firma Cisco, ogłosiła, iż na zlecenie Realu Madryt podjęła się unowocześnienia stadionu Mistrzów Hiszpanii, słynnego Santiago Bernabeu. Wprowadzone przez firmę infrastruktura sieciowa, zabezpieczenia oraz technologie Unified Communications zapewniają dostęp do materiałów audio-wideo, danych oraz usług bezprzewodowych fanom, klientom korporacyjnym, pracownikom klubu oraz przedstawicielom mediów. Zarządzanie stadionem odbywa się teraz za pomocą protokołu IP w całości z głównego centrum sterującego, co pozwala przygotować obiekt oraz kontrolować wszystkie elementy infrastruktury w czasie meczu (na którym - jak wiadomo - może zgromadzić się nawet 80.000 widzów) przy wykorzystaniu zaledwie ośmiu (!) pracowników.

Zainstalowana sieć pozwala w sposób zdalny sterować 256 bramkami wejściowymi oraz oświetleniem na stadionie. System pozwalający na komunikację z kibicami, który również działa w oparciu o protokół IP, pozwala z kolei dostosować natężenie dźwięku w każdym z głośników do poziomu hałasu otoczenia tak, by jakość dźwięku była zawsze optymalna. Personel klubu może dodatkowo zwiększyć stopień bezpieczeństwa kibiców poprzez monitorowanie bardziej zatłoczonych miejsc za pomocą wideokamer IP i kierowanie opuszczających stadion madridistas do wolnych wyjść za pomocą programowalnych ekranów.

Klub stworzył też ogromną, 4-terabajtową bibliotekę materiałów audiowizualnych, zawierającą przede wszystkim zapis meczów drużyny opatrzonych przydatnymi statystykami. Biblioteka ta jest dostępna na żądanie w każdym z 1.100 punktów dostępowych zainstalowanych na terenie całego stadionu i znajdującego się na obrzeżach Madrytu miasteczka sportowego Ciudad Deportiva. Pozwala to, przykładowo, na przedstawienie piłkarzowi danych niuansów taktycznych przez trenera niezależnie od miejsca, w którym się w danym momencie znajdują.

Cały projekt, który łączy siedem należących do Królewskich obiektów (Santiago Bernabeu, miasteczko sportowe w Valdebebas oraz pięć oficjalnych klubowych sklepików), pozwoli zarządowi Blancos oszczędzić nawet do 50% wydatków związanych z wdrożeniem i utrzymaniem systemu. Plan finansowy Cisco Capital przyczyni się do zmniejszenia kosztów związanych z modernizacją infrastruktury, co z kolei pozwoli na uzyskanie optymalnej wydajności przy użyciu najnowocześniejszych technologii. Rozwiązania Cisco zostały wprowadzone przez holenderską firmę Getronics, autoryzowanego partnera sieciowego giganta.

- Cisco i Getronics pomogły nam wcielić w życie naszą wizję nowego Santiago Bernabeu. W tej chwili nasz stadion jest jednym z najważniejszych centrów konferencyjno-rozrywkowych na świecie. Naszym celem jest zapewnienie fanom możliwości bezproblemowego przybycia na stadion i cieszenia się meczem, bez konieczności martwienia się o cokolwiek. Dzięki technologii Cisco mamy infrastrukturę, która na bieżąco dostarcza nam informacji o wszystkim, co dzieje się na stadionie - tłumaczył Enrique Uriel, pełniący na Bernabeu funkcję menedżera ds. systemu i technologii.

Zaimplementowana przez Real Madryt sieć konwergentna powstała dzięki nowatorskiej idei zastosowaniu protokołu IP, która to zakiełkowała w umysłach zarządzających klubem w 2000 roku. Przewidywała ona przesyłanie obrazu, dźwięku oraz danych w ramach pojedynczej sieci, która miała jednocześnie służyć zdalnemu zarządzaniu szerokim wachlarzem usług. Bez znajomości szczegółów technicznych, użytkownik może zdalnie zarządzać kontrolą dostępu, systemem komunikacji z kibicami, ogrzewaniem, spryskiwaczami, czujnikami wilgoci, oświetleniem, ruchomymi schodami, monitoringiem wideo oraz interaktywnym systemem informacji dla odwiedzających. Dzięki sieci IP, personel klubu ma z jednego miejsca dostęp do wszystkich informacji potrzebnych by monitorować i reagować na każdą możliwą sytuację.

Elastyczność infrastruktury IP pozwala władzom Królewskich i przedstawicielom Cisco na opracowywanie rozwiązań uwzględniających rosnące potrzeby klubu. System Cisco Unified Communications jest zintegrowany z systemem przesyłania wiadomości Lotus Notes oraz radiową siecią TETRA - systemem komunikacji o wysokim poziomie bezpieczeństwa, używanym przez hiszpańską policję oraz agencje ochrony.

Na konferencji prasowej zorganizowanej w celu prezentacji projektu, Jordi Botifoll (wiceprezes śródziemnomorskiego oddziału Cisco) podsumował całą inicjatywę: - Real Madryt stworzył firmie Cisco znakomitą okazję do zademonstrowania możliwości sieci jako platformy. Platforma ta umożliwia przedsiębiorcom generowanie nowych przychodów poprzez wprowadzanie nowych usług oraz mocno łączy wszystkie ogniwa systemu, co usprawnia procesy i zwiększa produktywność.

Jako kibice Królewskich, miejmy tylko nadzieję, że poziom gry naszej drużyny w nadchodzącym sezonie dorówna nowoczesności stadionu, na którym rozgrywa swoje mecze.

Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!

Komentarze

Wyłącz AdBlocka, żeby brać udział w dyskusji.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!