Advertisement
Menu
/ footballbenchmark.com

Mistrzowski sezon w liczbach

Raport KPMG dotyczący Realu Madryt

KPMG, czyli międzynarodowa sieć firm audytorsko-doradczych, przygotowała raport dotyczący mistrzów dwunastu europejskich krajów w sezonie 2016/17. W tym zestawieniu znalazł się zatem Real Madryt. Wzięto pod uwagę finanse, popularność na serwisach społecznościowych i zdobyte trofea. Królewscy pod każdym względem wypadają znakomicie. Poniżej przedstawiamy treść raportu KPMG.

Poprzedni sezon w wykonaniu Realu Madryt zakończył się sukcesem, jakim nie może się pochwalić żaden inny klub – obroną tytułu w Lidze Mistrzów. Do tego Królewscy sięgnęli po mistrzostwo Hiszpanii, a w Pucharze Króla dotarli do ćwierćfinału. Znakomite występy przełożyły się na wyniki finansowe. Przychody klubu wzrosły o 8 procent, osiągając poziom 671,1 miliona euro. Wpływ na to miał między innymi duży wzrost przychodów z reklam – aż 19 procent. Blancos zawdzięczają to nowym umowom sponsorskim z wieloma firmami z różnych gałęzi gospodarki. Tendencja wzrostowa zostanie utrzymana, ponieważ Królewscy mają od przyszłego sezonu otrzymywać od Fly Emirates 70 milionów euro za reklamy na koszulkach.

Przychody Realu Madryt za sezon 2016/17
Źródło Kwota (w milionach euro)
Z dnia meczowego 139
Prawa do transmisji 251,5
Marketing 280,6
Łącznie 671,1

Wyniki sportowe wydają się jeszcze lepsze, gdy weźmie się pod uwagę spokój klubu na rynku transferowym. Największą operacją było sprowadzenie z powrotem Álvaro Moraty, który po sezonie został sprzedany do Chelsea. Mimo niewielkiej aktywności transferowej, wartość drużyny Zinédine’a Zidane’a wzrosła o 12 procent w porównaniu do wcześniejszego sezonu i na koniec sezonu 2016/17 wynosiła 783 miliony euro.

Aby wygrywać, trzeba też wydawać. Koszty Realu Madryt wzrosły o aż o 32 procent. Wydatki na pensje stanowią 61 procent przychodów (sezon wcześniej było to 50%) i wynoszą 400 milionów euro. Ma to oczywiście związek z koniecznością wypłacenia premii za zdobyte trofea. Wpłynęło to na wynik finansowy. Zysk klubu wyniósł 21,4 miliona euro, co jest wartością o 29% niższą niż rok wcześniej.

Pozostałe dane
Wydatki na pensje 406,1 miliona euro
Zysk po opodatkowaniu 21,4 miliona euro
Średnia frekwencja 68 896 (85% możliwości)
Wartość marki Realu Madryt (wg KPMG) 2 976 miliona euro
Wartość kadry (wg Transfermarktu) na koniec sezonu 783 miliony euro

Real Madryt odniósł historyczny sukces w sezonie 2016/17, co znalazło odzwierciedlenie na serwisach społecznościowych. Pod tym względem Królewscy są najpopularniejszą drużyną piłkarską na świecie. Łącznie konta klubu na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTubie obserwuje 208 milionów osób. Zawodnicy Realu Madryt również są popularni w sieci. Cristiano Ronaldo ma ponad 300 milionów fanów na serwisach społecznościowych, więc nawet więcej niż klub. Gareth Bale wypada o wiele słabiej z wynikiem 77 milionów, podobnie jak Sergio Ramos – 58 milionów.

Media społecznościowe
Facebook 106,1 miliona
Twitter 45,3 miliona
Instagram 54 miliony
YouTube 2,6 miliona
Łącznie 208 milionów

W obecnym sezonie Real Madryt boryka się z wieloma problemami, ale i tak udało się zdobyć Superpuchar Europy, Superpuchar Hiszpanii i Klubowe Mistrzostwo Świata, a w grze ciągle pozostają Puchar Króla i Liga Mistrzów.

Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!

Komentarze

Wyłącz AdBlocka, żeby brać udział w dyskusji.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!