REKLAMA
  • polski
  • english

Nie jesteś zalogowany! - Zaloguj się!

reklama

szukaj


 

aktualności

2017.03.20, godz. 09:17, El Jarek / MARCA

Bale pomaga w obronie i traci błysk

Fot. MARCA

Real Madryt triumf na San Mamés odniósł dzięki swojej sile ofensywnej, ale także porządkowi w defensywie. Przeciwko ekipie, która dłużej posiadała piłkę (53% do 47%) kluczem była równowaga. Stąd tak mocno wyróżniający się Casemiro, ale to nie jedyny przykład ostatnich zmian Zinédine'a Zidane'a z myślą o obronie. Największą z nich wydaje się ta dotycząca Garetha Bale'a. W Neapolu i w sobotę w Bilbao Walijczyk był bardziej czwartym pomocnikiem niż trzecim napastnikiem. W tych spotkaniach grało BBC, ale zachowywało się inaczej.

Możliwe, że na Santiago Bernabéu w meczach z mniejszymi wymaganiami Bale zrobi z powrotem krok do przodu, ale w tych dwóch wspomnianych starciach było go widać dużo mniej. Walijczyk bardziej poświęcał się na rzecz zespołu niż myślał o własnym błysku. Na pewno woli grać wyżej i z większą swobodą, szukając wolnej przestrzeni. Taką cenę musi jednak płacić też Real Madryt, tracąc siłę w ataku, ale zyskując przy tym porządek.

Patrząc na powyższą mapę z rozkładem aktywności Garetha, widać, że najmocniej działał w środku pola. W pierwszej połowie grał trochę wyżej po prawej stronie i wychodził za linię środkową, ale mimo wszystko przez cały mecz było go mało przy polu karnym rywali. Zidane ostatecznie przestawił go na lewą flankę i cofnął jeszcze bliżej własnej bramki, by pomóc Marcelo w pojedynkach z Willimasem.

Warto przypomnieć, że od powrotu po kontuzji Bale rozegrał 6 meczów, w których zdobył 2 gole [z Espanyolem i Villarrealem].

REKLAMA

Zobacz inne aktualności powiązane z gorącym tematem Sezon 2016/17

Komentarze

2017.03.20, godz. 20:57, Daniello11
Idź już do siebie ;)
2017.03.20, godz. 18:23, Zidaneeee
Daniello11 - Wiele osób do mnie pisało żeby w ogóle nie zaczynać z Tobą żadnego tematu, jeżeli mam inne zdanie niż Ty. Teraz już wiem dlaczego :) Szkoda że kibicujesz Realowi, przynosisz wstyd i hańbę. Cieżko nazwać twoje zachowanie, to jakaś padaka hehe.
2017.03.20, godz. 16:54, Matheo89
Od czego jest C.Ronaldo na lewej stronie? aa sorry, przeciez jego tam NIE MA ! Mogłby się wracac pomagać Marcelo, ale nie... zgrywa sępa jak Inzaghi i to porównanie nabiera teraz nowego znaczenia bo C.Ronaldo coraz bardziej go przypomina w grze.

Daniello porównywał kiedyś Suáreza w formie i C.Ronaldo bez formy, ze róznica goli jest niewielka. Spójrz prawdzie w oczy, wiekszość goli Suáreza jest z akcji, odjąc C.Ronaldo gole z karnych i jest daleko daleko w tyle za Suárezem, a o Messim nie wspominając.

Niestety, ale C.Ronaldo jakiego kiedyś bardzo chwaliłem i mam nawet jego koszulke się skończył. To juz typowy piłkarz dostaw nogę, strzel z karnego. Nic więcej na dzisiaj nie daję. Ktoś powie daje asysty ok, zgadza się bo chyba sam juz zrozumiał, ze nawet z golami mu cieżko to chociaz podaje. Chwali się, ale jak na najlepszego piłkarza świata to za mało, zeby być zadowolonym z jego postawy...
2017.03.20, godz. 16:37, Daniello11
Zidanek ujadasz do mnie od wczoraj, zlewam cię ciepłym moczem, a ty dalej swoje. Jak pisałem, że BBC jest najlepsze to właśnie wtedy zapewniali Realowi tytuł w LM. Swoją drogą kolejny wybitny "kibic Realu", wczoraj non stop tłukłeś, że barcelona jest lepsza i liczyłeś jej puchary od 2004r, żeby wyszło, że zdobyli ich więcej, a dziś znowu podniecasz się MSN. Następny ZidaneVeteYa :)

SmMadrid a ty jesteś tylko hejterkiem i nikim więcej, więc o czym mam z tobą dyskutować? Ty nie krytykujesz Ronaldo, tylko go wyzywasz pokazując swój marny poziom. Jakieś słabe teksty w stylu machajłapka, płaczaldo, itp. Ja nie lubię piłkarzy barcelony, ale ich nie wyzywam(prócz pike, uzasadnione). Więc nie będę się zniżał do twojego żałosnego poziomu, kolejny "kibicu" :)

BiggieB a z tobą się czasami zgadzam :)
2017.03.20, godz. 16:13, Cheetah
Najpierw trzeba wypieprzyc Zidane`a. Potem mozna pomyspec o bibisri.
2017.03.20, godz. 14:46, zelu_83
Zgodze sie z kilkoma przedmówcami że Bale grabardzo słabo. Tych efektow w obronie nie widać. Po przejsciu na lewa strone tak pomagal Marcelo ze gol padl po akcji ich strona. Rozumiem ze to efekt kontuzji, jednak on tych minut dostaje duzo kosztem innych. O ile u Benzemy iRonaldo widać zwyżkę formy to u Bale nie. w kwietniu potrzebujemy wszystkich w formie bo jeden zawodnik robi duza roznice. Inna kwestia jest uswiadomienie sobie ze statusu Ronaldo to on nie osiagnie w Realu a takie pokladano w nim nadzieje, troche za duzo urazów i ciagle wahania formy a on nie jest tu 1 rok. Ronaldo w 3 czy 4 roku to byla maszyna do bramek. Nie mniej Gareth w formie też potrafi duzo.
2017.03.20, godz. 14:34, mateusz315
Ancoletti jakoś do obrony używał tylko alonso i modricia. A dzisiaj zidane chce żeby wszyscy.
2017.03.20, godz. 12:47, SmMadrid
Według Danielki11 wszyscy jesteśmy bordowi pewnie nawet Keylora tak nazwał w tamtym tygodniu gdy ten wepchnął sobie piłkę do bramki przypadkiem ;)
2017.03.20, godz. 12:47, Prince_James
VamoReal93
I niż ty na tej stronie trollu
2017.03.20, godz. 12:46, vamosreal93
Prince_James

Pewnie bardziej by sie przydal niz James.
2017.03.20, godz. 12:15, BiggieB
Zidaneeee

ale po co sie meczysz on nie zrozumie :)
2017.03.20, godz. 12:10, Zidaneeee
Daniello11 pamietam jak kiedyś napisałeś że BBC jest to najlepsze trio w histori nie tylko Realu Madryt, lecz w histori piłki nożnej, napisałem ci wówczas że moim zdaniem jesteś w błędzie to zaraz zaczęłeś na mnie cisnąć że jestem bordowy hehe. Jestem tylko obiektywny i MSN bije na głowe BBC. Zapamiętaj jedna rzecz, gdy ktoś się z tobą nie zgadza nie oznacza to że stoi po drugiej stronie :)
2017.03.20, godz. 11:53, 108810
To ma być jakaś wymówka czy o co chodzi z tym artykułem? Zresztą błagam - nie dam sobie wmówić, że w meczu z Napoli Bale jakoś wyjątkowo ciężko pracował w obronie (a już na pewno nie w pierwszej połowie). W defensywie to haruje Lucas Vazquez, a i w ofensywie daje ostatnio więcej.

Jeśli Zizou naprawdę zależy tak na równowadze, dlaczego nie przejdzie na 4-4-2. Isco do środka w miejsce Garetha i będziemy mieli zawodnika, który daje wiele zarówno w defensywie i w ofensywie, a formą zjada całe BBC razem wzięte. Oczywiście nie ma co na to liczyć, przez większą część sezonu oglądamy kopiących się po czole Karima i CR, teraz dojdzie Bale.
2017.03.20, godz. 11:53, arkadius9318
Racja. Nie musimy kupować wielkich gwiazd. Lepiej dać szansę młodym.Asensio aspiruje na wielką markę i talent.
2017.03.20, godz. 11:48, Prince_James
Skończcie z tym Douglasem Costa. Poczarowal pierwsze 3 miesiące od transferu do Bayernu i nic szczególnego nie gra. Bernardo Siva, Carrasco, Dembele są dużo lepsi, o Ney'u i Hazardzie nie wspominając.
Poza tym może zamiast ciagle kupować i kupować to dać szansie Asensio, który ma potencjał być lepszym od Hazarda?
No, ale niektórzy teraz się domagają Hazarda, a jak ten by przyszedł i po 3/4 latach tez by grał gorzej to by znowu płakali, ze święta krowa i gra, bo marketing. No, ale tak to jest, patrzy się jak wygodnie, hehehe.
2017.03.20, godz. 11:38, Madridista321
Są minusy i plus pracy Garetha w defensywie... :-(
2017.03.20, godz. 11:36, BiggieB
ryba229

Jezeli Benzemy w tym sezeonie nie pogonia to bedzie beka taka ze szok.
2017.03.20, godz. 11:33, ryba229
marfel

Kazdy normalny kibic mysli tak jak Ty, bo to widac. Reszta wierzy w akie bzdety jak z tego artykulu lub z poprzedniego o Benzemie i Cristiano jako najlepszych w 21 wieku(!). To sa szczyty, jak sie pluje kibicom w twarz. oni chyba mysla, ze nikt nie widzi jak graja inne druzyny i zawodnicy. Niestety dla Ciebie, dla mnie i dla innych Bale i Cristiano dostali swoje nowe, gigantyczne kontrakty i pewnie nastepmy bedzie Benzema, wiec raczej mozemy sobie tylko pomarzyc o rozbiciu BBC.
2017.03.20, godz. 11:00, MYSZa7
W końcu ktoś docenił pracę Bale'a w obronie który jako jedyny z tego BBC nie biega asekurancko w defensywie jedynie markując grę w obronie jak pozostała dwójka, jednak nie może być to żadną wymówką do słabej dyspozycji w ofensywie. Bale'a stać na dobrą grę w defensywie jak i ofensywie jednocześnie.
2017.03.20, godz. 10:56, SmMadrid
doświadczony kibic realu - popieram no i widać ,że nie jesteś dzieckiem Décimy tylko myślisz o zespole bo to on jest najważniejszy. Niestety pewnie będzie tak ,że to Gareth odejdzie a zostanie obrażalski machajłapka :(
2017.03.20, godz. 10:54, marfel
Ja już swoje zdanie o BBC pisałem nie raz. Dla mnie ta trójka nie ma racji bytu( a już szczególnie gdy grają wszyscy trzej jednocześnie). I już nie będę się rozwodził nad tym co się dzieje gdy są jednocześnie na boisku czyli rozłam między linią pomocy i napadem, a także też to że pod nich trzeba wychodzić triem CKM bo oni są bardziej defensywni( w czym nadrabiają za atakującą trójką która pomaga kiedy ma ochotę) i ogarnięci taktycznie.
Dla mnie BBC musi przestać istnieć, koniecznie w to lato. Jeden a nawet dwóch powinno odejść i zrobić miejsce dla zawodników o innym profilu. A zdania swojego nie zmienię nawet po kilku dobrych występach wspomnianej trójki( bo już po meczu z BIlbao zaczęły się zachwyty nad współpracą CR a Benzemą a we wcześniejszych miesiącach jakoś tak nie było). Problem jest w tym że my mamy w przodzie trzech wykończeniowców, bardzo słabych w indywidualnych pojedynkach. Nawet mogę użyć mocnego słowa że nasz napad jest sztywny. A jak się gra trójką atakujących to tylko jeden w przodzie powinien być od wykańczania akcji a dwójka na skrzydłach od ich stwarzania, od napędzania gry. Po prostu to skrzydłowi w takim ustawieniu robią całą grę( rozgrywają, dryblują, przetrzymują piłkę, cofają się by poklepać z pomocnikami) Chyba każdy wie o co chodzi. Wystarczy sobie popatrzeć na inne zespoły, jakich mają skrzydłowych i jak oni wpływają na ich grę. Taki Neymar czy Hazard to w ciągu meczu stwarzają ze 20 akcji bramkowych, i to w każdy możliwy sposób. No ale jak się ma szybkość i kapitalną technikę (plus młodość) to nie dziwne, To są najlepsze przykłady ale też jest wielu innych zawodników którzy pokazują jak powinien grać skrzydłowy- Dembele, Bernardo Silva, Douglas Costa,Fekir, Reus i tak dalej.
Po prostu mamy za sztywnych zawodników na te pozycje. Przecież żaden z BBC już się nie nadaje na skrzydło. CR to już ma więcej z 9, Benzema na boku też grać nie umie a Bale przeważnie szuka wrzutek. I nie piszcie mi o tym jak grał w Tottenhamie czy w pierwszym sezonie w Realu- po pierwsze to było kilka lat temu, po drugie to poszedł w ślady CR i za mocno przypakował a po trzecie to po każdej kontuzji jest jakby coraz gorszy. A już nie wspomnę o tym że mają już swoje lata. Im szybciej Pérez zrozumie że nie ma co tego przeciągać tym lepiej.
Więc tak jak pisałem na wstępie, nawet jakieś dobre występy do końca sezonu nie powinny zamazać tego co było przez większość czasu czyli bardzo słabej gry całego BBC. Ta formuła już dawno się wyczerpała, chyba tylko jest trzymana po to by była odpowiedź na trio Barçy. Najmocniej oczywiście liczę na transfer Hazarda, a nawet na kogoś drugiego podobnego by był wsparciem po drugiej stronie, a na napadzie może grać ktoś od wykańczania ale jeden. Nawet ktoś z BBC( akurat tu swojego zdania nie napiszę bo zaraz rozpęta się niepotrzebna dyskusja). Ja tak to widzę.
2017.03.20, godz. 10:26, Prince_James
Fajne wymówki 😅
2017.03.20, godz. 10:24, ryba229
Haha Marca zawsze znajdzie jakies wytlumaczenie. Bale gra zalosnie, bo sie udziela w obronie haha, jakby gral tylko w ataku to by strzelal bramke za bramka. Drewniak za 100 i tyle
2017.03.20, godz. 10:19, Fankakrolewskich
Swoją drogą jak piszecie aby Ronaldo sprzedać i dać swobodę Baleowi to on tak samo będzie darmo zjadem jak Cristiano bo taka sama rolę będzie pełnić. Bo gdy broni nie może atakować.
2017.03.20, godz. 10:11, lukaszw85
Bale niestety nie jest żadną odpowiedzią na transfer Neymara, on nie daje nam nawet 30 % tego co daje Neymar Barcelonie, mozna powiedziec wtopa Péreza, bramka z finału pucharu Króla, nie broni go, bo zawodnik za 100 mln to ma byc ważną częścią zespołu a nie hamulcowym, który jest zagubiony i nie potrafi odnaleźćswego miejsca na boisku, mam nadzieje ze po sezeonie juz go z nami nie bedzie,
2017.03.20, godz. 10:04, Fankakrolewskich
A Bale ustawić jako napastnika
2017.03.20, godz. 10:03, Fankakrolewskich
Czyli Bale jest bezużyteczny w ataku bo tylko broni. Swoją drogą łatwiej też by nam było gdyby na lewej obronie grał obrońca a nie fałszywy skrzydłowy który tylko atakuje. Ronaldo przesunąć na atak Marcelo jako skrzydłowy (który tylko atakuje głównie) i na lewą obronę kogoś kto głównie broni i atakuje tylko kiedy trzeba jak Carvajal. Wtedy nasza obrona lepiej by wyglądała.
2017.03.20, godz. 09:59, kotek77
Pytanie z innej beczki.

jak można się zalogować na swoje konto na aplikacji na smartfona?
2017.03.20, godz. 09:57, Zidaneeee
Niestety ale czas Ronaldo dobiega końca
2017.03.20, godz. 09:54, doświadczony kibic realu
W końcu ktoś o tym napisał. Zidane powinien za Ronaldo wstawić isco lub jamesa a Bale'a nieco odciążyć z zadań defensywnych a Real byłby jak walec.
2017.03.20, godz. 09:47, ziomalek
Bale kompletnie nie pasuje do żadnej taktyki. W jakimkolwiek ustawieniu drużyna gra, gdy kosztem Bale jest w składzie Isco/James/Lucas/Kovačic/Asensio
2017.03.20, godz. 09:40, ciekawski_83
Można krytykować Ronaldo, ale w porównaniu do Bale na niego można liczyć. Może nic nie grać, ale ma liczby. A Bale?
2017.03.20, godz. 09:25, sigane
Dokładnie. Strzelił bramkę po powrocie, a potem poniżej jakiejkolwiek krytyki.
2017.03.20, godz. 09:20, Daniello11
W czasie meczu była pokazana też aktywność Ronaldo, widać było, że harował na całej połowie rywala, był aktywny niemal w każdej strefie boiska, ale z defensywą wiadomo jak u niego jest, dlatego uważam, że Zidane postąpił słusznie zdejmując go z boiska. Wydaje mi się, że chciał utrzymać to 2:1 i wzmocnić obronę - cofnięcie Bale i powroty Lucasa. Z Ronaldo nie bronilibyśmy tak intensywnie w 11. Dlatego wczoraj Zidane pozytywnie mnie zaskoczył zmianami.

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze!

REKLAMA

archiwum

gorące tematy

profil

Pamiętaj, że sposób wyświetlania Aktualności i Komentarzy zawsze możesz dostosować do swoich potrzeb!

- Twój profil -

reklama

Sklep Realu Madryt

dołącz do nas



reklama