REKLAMA
  • polski
  • english

Nie jesteś zalogowany! - Zaloguj się!

reklama

szukaj


 

aktualności

2012.08.12, godz. 14:40, Hyoga / as.com

Bolt: Cristiano lepszy od Messiego

Usain Bolt przemówił. Jamajczyk zabrał głos w codziennej debacie na temat najlepszego piłkarza świata. Dla najszybszego człowieka na Ziemi pytanie jest jednak proste. „Nie mam wątpliwości, Cristiano jest lepszy od Messiego. Jest bardziej kompletny”, powiedział. Obaj panowie od dawna darzą się wielkim szacunkiem. „Dałbym tę nagrodę Cristiano. Utrzymuje się na szczycie, a to jest najtrudniejsze”, mówił Bolt w 2009 roku, kiedy otrzymał statuetkę dla najlepszego sportowca, wyprzedzając w klasyfikacji Michaela Phelpsa i Rafę Nadala. Cristiano, który reprezentował jeszcze barwy Manchesteru United, był wówczas dziewiąty. W przeszłości Bolt kilkakrotnie odwiedzał Królewskich podczas treningów, ostatnio miało to miejsce w Chorwacji, dzień przed meczem z Dinamem.

REKLAMA

Zobacz inne aktualności powiązane z gorącym tematem Sezon 2012/13

Komentarze

2012.08.15, godz. 21:40, IkerCasillas417
BOLT!!!
2012.08.15, godz. 12:16, LosBlancos_96
Bolt jest spoko i dobrze mówi. :)
2012.08.14, godz. 20:14, konczal
Ma racje ,że Ronaldo lepszy od Messiego.
2012.08.14, godz. 16:37, el krak
bolt zapomniał dodać że chodzi tu o najnowszego pesa 13:)
2012.08.14, godz. 16:05, mRaczo
dudzio

Ok
2012.08.14, godz. 15:39, dudzio
Pisałem już o Raúlu i Casillasie. Dajmy tej dyskusji spokój bo oboje jesteśmy ludźmi, którzy mają swój własny wyznawany system wartości przez co różnie rozpatrujemy określone sytuacje, co z pewnością nie pozwoli na zmianę zarówno mojej opinii w tym temacie jak i Twojej.

Pozdrawiam :)
2012.08.14, godz. 15:27, mRaczo
Ja powiem coś o pokorze.
Starałem się być pokornym pracownikiem, nie patrzyłem na siebie tylko na to co robie dla innych aż do pewnego momentu. Kiedy miałem wypadek w pracy dosyć poważny ...nie bede wnikał w szczegóły zostałem potraktowany przez pracodawce jak śmieć który już się nie nadaje i zostałem zwolniony. Pokore tzreba mieć ale nie można jej pokazywać na siłe, nie mozna się kajać, podkulać ogon. Tak samo jest ze sportowcem. Jezeli dany "ktoś" ma potzrebe wykrzyczeć swoje emocje niech to robi. To zostanie odebrane pozytywnie, wszyscy będą bić brawo, cieszyć się i podziwiać.

2012.08.14, godz. 15:20, mRaczo
dudzio

Klasa zachowania?
Powiedz jak powinien zachować się Bolt, Ronaldo, Messi itp itd zeby mieścił się w np twoich standardach ?

Dla każdego z tych sportowców najważniejsze są zwycięstwa. Bo jakby zostało to odebrane jakby Bolt po wygranej nie cieszył się z medalu, tylko udał się do szatni? Wtedy ja odebrałbym to jakby Bolt sobie myślał "jestem NAJNAJNAJlepszy mogą mnie w d...pocąłowac. Wiesz jak ważny był dla niego ten kawałek drewna po wygranej sztafecie Jamajczyków, ten którego sędzia mu nie chciał dać? On to chciał zostawic dla pamięci. Widziałeś wogule jak ci chłopacy w sali treningowej bawili się ze sobą?
Świat nie może być k..wa smutny. Ci sportowcy chcą się cieszyć. Widziałeś jak Janikowski po wygranym brązowym medalu próbował powstrzymać łzy? To było szczęście stary.
Wiec nie mozesz stawiać wszystkich w szereg i pisać o pokorze, zachowaniu sie mistrza itp itd.

Kazdy w inny sposób wyraża swoje emocje, jeden skacze drugi płacze...
2012.08.14, godz. 15:09, dudzio
Co za nadinterpretacja. Myślałem, że zawiść jest typową naszą narodową przywarą, a ja za nic w świecie nigdzie nie wspomniałem o zazdrości czy o jego klasie sportowej a klasie zachowania.
2012.08.14, godz. 14:52, krol_julian
mRaczo
ano widzisz... trzeba miec luz i dystans... Jest jeszcze jedna rzecz a propos Bolta i tego co napisał dudzio a co zapewne wpoił mu dziadek albo ojciec - czyli ulubione słowo Polaka - pokora... czyli nic innego jak fakt że musimy być pokorni... ja się nie zgadzam. Mam już dość płaczu o naszą historię, wojnę, powstania itd trzeba o historii pamiętać jak ktoś zapyta a na co dzień patrzeć do przodu i się cieszyć a jeśli się coś wygra - jak Bolt - to trzeba się cieszyć, chwalić i tyle... a nie pisac farmazony o pokorze albo że mistrz musi być godny... co to w ogóle jest? Ma się nie popisywać? przecież jego zwycięstwa to popis więc co ? ma zacząć przegrywać ? Jeśli komuś się popisy nie podobają nic prostrzego - niech z nim wygra i utrze mu nosa a nie się obraża jak typowy Polaczek i pisze - nie ma godności, pokory... no tak bo my polacy to faworyci tej dyscypliny tylko szkoda że jej na IO nie ma bo byśmy złoto co 4 lata mieli...
2012.08.14, godz. 14:48, dudzio
@mRaczo

Nie musisz się ze mną zgadzać, ale ja o wiele bardziej szanuje sportowców zachowujących się po sukcesie jak Raúl albo Casillas.
2012.08.14, godz. 14:23, mRaczo
dudzio

pajac Bolt bo potrafi śmiać się sam z Siebie? Bo ma dystans do otaczajacego go smutnego jak ...zda świata?
Pokora jaka przystała na mistrza? CZyli ma być cicho, nie powienien się cieszyc z wygranych w sposób jaki lubi? Eh ludzie pomyślcie bo faktycznie król julian uświadomił mi jedną rzecz. Mianowicie "brak luzu"
2012.08.14, godz. 14:20, mRaczo
krol_julian

;)
Niby faktycznie masz racje ze ludzie nie mają poczucia humoru. Z tym ze tamta twoja wypowiedż o panie M- wiadomo o kogo chodzi, piszesz że jest BEEE i wogule śmierdzi...Tak odebrałem to negatywnie bo jednak jest dowcipnie napisane ale też z nietaktem.

Mimo wszystko takze podzielam zdanie na temat luzu...relaksu.
2012.08.14, godz. 14:19, dudzio
a moim zdaniem cokolwiek mówi ten pajac Bolt to nie warto zwracać na niego uwagi. To, że jest fenomenalnym sportowcem jest niezaprzeczalne, ale w jego zachowaniu powinno być o wiele więcej pokory i szacunku dla rywali. Te jego popisówki przed biegiem na 100 m a potem scenka z robieniem pompek, a i jeszcze te jego teksty o testach u Fergusona... moim zdaniem mistrz powinien zachowywać się godnie i z klasą czego mu brakuje.
2012.08.14, godz. 11:56, krol_julian
mRaczo

intencja jest oczywista i szydercze zabarwienie myśli przewodniej można wychwycić bez problemu... jeśli jednak jest z tym problem to powiem krócej - Bolt ma 100% racji - CR7 jest the best !
co do dowcipu to wypowiedz jest zabarwiona w taki a nie inny sposób gdyż wypowiadam się na stronie fanów RM a nie piszę notatkę do NASA a więc lekkość i humor u autora powinien być obowiązkowy :) co niestety niewielu polaków ma we krwi i rzadko czuję przysłowiowy luz pomimo że jest to słowo często używane i chętnie przypisywane jednak w moim przekonaniu przez ludzi którzy nie do końca się świadomi co tak naprawdę ono oznacza... i bynajmniej nie chodzi o to że jak sikam pod płotem to mam ten luuuzzzz ;) :)
2012.08.14, godz. 11:27, mRaczo
krol_julian

Jeżeli chciałeś być dowcipny to ci się udało.
Jeżeli napisałeś posta całkiem na poważnie to jesteś całkiem niepoważny :)
2012.08.14, godz. 11:18, krol_julian
i to jest to co się człowiekom podoba :) przyjaźń, luz, poczucie humoru które nie przeszkadza w byciu najlepszym w "czymś". Fajne, barwne osobowości, które wiele znaczą - takich ludzi nam potrzeba! a nie jakis pan na M. ktory jest brzydki, niski, bez polotu, nie umie sie ubrać, jeździ byle czym i ogólnie pewnie śmierdzi.
Mam takie przemyślenie - Zastanówcie się.. jakby człowiek miął zamrozić jednego człowieka na 100 lat żeby pokazać go później przyszłej cywilizacji kogo byście zamrozili? Ronaldo czy M ? Odpowiedź chyba jest prosta bo jesli byśmy w przyszłości pokazali innym gracza farcy to co byśmy im powiedzieli?? no wiemy że brzydki, mały i taki jakiś nijaki z tłustymi włosami ale za to 100lat temu grał dobrze w piłke... a oto ich reakcja: hahahahaha było małpę zamrozić... też napewno jest w czymś dobra - brawurowo obiera banany...
2012.08.14, godz. 00:35, sojerrrr
Filip777

Takie jest Twoje zdanie i ok, choć po części się z Tobą nie zgodzę, ale zostawmy to, bo dużo tematów poruszyłeś. Co chciałem tylko napisać, że z Songiem trochę wyprzedziłeś czas :) Song to taki Modric, czyli niby wiadomo, ale wszystko odbywa się na razie w mediach. A transfery na pewno bardzo dobre i ciekawe.
2012.08.13, godz. 23:59, Filip777
Cristiano pokazuje klasę w reprezentacji, Portugali, Angli i Hiszpani bez pomocy Iniesty i Xaviego! Na pewno Ronaldo jest bardziej kompletny ma super strzał z dystansu siłę strzału rzuty wolne główkowanie gra plecami i podeszwom xd. Jest ostro trenujący sam do tego wszystkiego doszedł. Messiego można porównać do Biergen a Ronaldo do Kowalczyk. Kowalczyk sama do tego doszła a ta druga ... nie wiadomo jakie środki bierze. Messi ma u siebie Inieste Xaviego a nawet Fabregasa |Alvesa a teraz też i Albe i Songa którzy będą grać pod niego. W Realu Di Maria Ozil i Xabi grają pod cały zespół Callejona Higuaina Benzeme i Cr7 a Barcelona gra pod Messiego. Wiadomo Messi to znakomity piłkarz nie znam takiego piłkarza z taką techniką z takim zmysłem taktycznym a takim przyśpieszeniem z taką bramkostrzelnością. Jest znakomity ale jest 2 lub 3 na świecie takie jest moje zdanie. Mimo tego że Messi jest taki dobry to nie pokazuje nic w reprezentacji i w innych ligach tak samo jak Pep. Mourinho zdobył coś wszędzie ze słabym składem musiał sam stworzyć drużynę Pep stworzył taktykę a drużynę już miał gotową. Wydaje mi się że najlepszym trenerem na świecie jest 1 Mou 2 Kloop 3 Wenger 4 Pep i 5 Ferguson.
Takie jest przynajmniej moje zdanie
A to top 5 graczy na świecie według mnie oczywiście :)
1 Ronaldo
2 Messi
3 Iniesta
4 Casillas
5 Xavi
2012.08.13, godz. 23:57, sojerrrr
richman95

Racja, przecież Messi nie miał wtedy 39 bramek, "tylko" bodajże 34, a Ronaldo wymiatał i pobił wtedy rekord ligi z 41 (/40). Ale Messi pamiętam był wtedy królem asyst (bodajże 28), ale mniejsza o to. To zestawienie rzeczywiście musiało być zrobione międzyczasem.

PS. Dobrze, że grają w dwóch zaciekle rywalizujących drużynach. To tylko wyjdzie im na zdrowie w rekordach :) Bo jakby Ronaldo został w MU, uważam, że nie mieliby tylu bramek.
2012.08.13, godz. 23:12, richman95
@sojerrrr
Poprawka: zestawienie z tego sezonu (11/12) tylko robione w jego trakcie(jest niepełne) chyba bezpośrednio przed GD :)
2012.08.13, godz. 22:52, sojerrrr
NieMamPomysłu

No dokładnie, dzięki :) Przy okazji można sobie porównać obunożność piłkarzy. Jest porównywalna. Oczywiście ja podałem dane z tego sezonu, a to zestawienie jest z 2010/2011. A ciekawe, czy ktoś już zrobił podobne dla ostatniego sezonu? Pewnie jest w drodze :)
2012.08.13, godz. 22:33, NieMamPomysłu
sojerrrr

Łap : http://www.realmadrid.pl/fotki/_up/20196/528041101506336162962132095236812129649408349263333n.jpg
2012.08.13, godz. 22:08, sojerrrr
richman95

No akurat Ronaldo strzelił ogółem w poprzednim sezonie aż 60 bramek. Jego i 73 Messiego to są w ogóle niewiarygodne liczby na poziomie indywidualnym. Plus dochodzą do tego pomoc swoim drużynom poprzez dobre rozgrywanie, asysty. Kiedyś było takie zestawienie, gdzie wymieniono drużyny w najsilniejszych ligach (esp, eng, ita i ger), które ogółem w sezonie strzeliły mniej niż ci piłkarze z osobna. Bije w oczy i pokazuje wartość indywidualną tych piłkarzy. W ogóle robi nawet to wrażenie, że ok. połowę bramek dla swoich zespołów strzelają ci piłkarze (Messi 54%, Ronaldo 43%).
2012.08.13, godz. 22:06, Szołdziu
I bardzo dobrze !!
2012.08.13, godz. 21:54, eszkej
@richman95

To ja się też wypowiem. Większość osób patrząc na Messiego mówi, że ma lepszy drybling.Ale czy to nie jest sam balans ciałem ? Powiem tak. Tricki bardziej opanowane ma Cris, natomiast balans ciałem Messi ogarnął perfekcyjnie. Połączyć te dwie rzeczy = efektownie jak i efektywnie :)
2012.08.13, godz. 21:41, richman95
@pelus76

No takie wypowiedzi to lubie: bez spiny, wypowiedziane swoje zdanie, oceniłeś kilka kwesti, masz takie zdanie i juz :)
Ja się nie zgodzę w 2 kwestiach: nie jest szybszy(tu można polemizować: bez piłki bez wątpienia Ronaldo jest szybszy, ale z piłką Messi zdecydowanie jest lepszy od CR7) a co do dryblingu to chyba większość się zgodzi że jednak to Messi ma lepszy ten element(chociaż niektórzy uważają inaczej, ale tu jednak wiekszosc opowiada sie za Messim). Co do tych 60-70 bramek- Cris nigdy chyba tyle nie strzelił :P I Messi też jest taką gwarancją(a on już tyle, a nawet wiecej, strzelił :P)
2012.08.13, godz. 20:20, pelus76
ronaldo jest szybszy ma lepszy drybling strzał,lepiej wykonuje stałe fragmenty ,jest bardziej wytrzymały i gwarantuje co sezon 60,70 bramek .... a messi owszem jest dobry ale nie tak jak nasz cris ;) lubiałem bolta ale po tej wypowiedzi lubie go jeszcze bardziej ;D niech mu się powiedzie w manchesterze,o ile tam zagra ;) hala madrid!!! hala cr7!!!! hala bolt!!!!
2012.08.13, godz. 19:54, sojerrrr
mRaczo

Dokładnie. W 100% się zgadzam z Tobą.

Do wszystkich sceptyków
Co do choroby Messiego, już jakieś pół roku temu prowadziłem dyskusję w tej sprawie. Może po prostu skopiuje fragment, myślę że warto, żeby trochę bardziej wytłumaczyć wpływ niedoboru GH i jego leczenia na kondycję sportową Messiego. A więc (mam nadzieję, że kolega borowinho się nie obrazi, że bez pozwolenia przytaczam :)


borowinho

"sojerrrr
mam pytanko ..ale tak precyzyjnie , opisz mi bo nie zaglebiam sie w choroby messiego i wgl w jego osobe historie . zalezy mi na tym :
co by sie z messim dzialo jak by nie wzial kuracji GH ?czy to poprawilo jego umiejetnosci ,wydajnosc itp.? czy tylko pozwolilo podrosnac ? a wlasnie tak jeszcze na marginiesie ...hormon wzrostu jest dozwolony w sporcie ? dzieki za odp. jak znajdziesz czas oczywiscie..;)"

Informacje na ten temat można znaleźć w wielu naukowych czasopismach (szczególnie tych związanych z endokrynologią), niestety niektóre z nich są płatne i można jedynie przeczytać tzw. abstract, czyli streszczenie. Odp. na 1. pytanie: Gdyby FC Barcelona nie pomogła mu w opłacaniu kuracji GH, to Messi z pewnością nie byłby nam znany tak, jak jest teraz, a najprawdopodobniej w ogóle nie. Chorował on na karłowatość hiposomatotropową, co w skrócie oznacza zmniejszonym lub brakiem wydzielania hormonu wzrostu przez przedni płat przysadki mózgowej, co m. in. (nie chcę się rozpisywać) skutkowałoby nieprawidłowym rozwojem kośćca i mięśni, a także wpływałoby na osłabioną pamięć, skłonność do depresji oraz nieprawidłowe wydzielanie hormonów płciowych. To tylko z niektórych objawów. Hormon wzrostu pomógł mu w normalnym rozwoju. Nie był on jednak substancją dopingującą. Pyt. nr 2: Na pewno poprawiło jego wydajność, ale poprzez powrót organizmu do normalności, nikt go nie "faszerował" na wyrost, byłoby to głupotą, gdyż tylko pogorszyłoby jego wydolność, szukając w pracach naukowych można poczytać sobie na ten temat, można do niektórych dotrzeć za darmo przez Google Scholar. Nie chcę się wymądrzać na ten temat za bardzo więc zacytuję np. Polish Journal of Endocrinology: "Dostępne dane z piśmiennictwa nie potwierdzają wpływu preparatów GH czy IGF-1 na poprawę wyników sportowych. Istnieją natomiast dowody na pojawianie się wielu działań niepożądanych u sportowców korzystających z tej formy dopingu. Od kilku lat dostępne są testy umożliwiające wykrywanie dopingu GH w próbkach krwi.". Pomimo tego sportowcy biorą ten hormon w połączeniu ze steroidami. Temat jest trudny i musiałbym zanudzić tu wielu czytających więc również rozwinąłem go powierzchownie. Ale absolutnie nie ma mowy o tym, żeby skutki leczenia GH Messiego w wieku 11 lat, dzisiaj przekładały się na jego kondycję. Upraszczając, hormon ten pozwolił jego organizmowi poprawnie się rozwijać, prawie tak jak normalnemu chłopakowi w jego wieku. Po prostu chłopak ma talent i tyle. Chyba, że coś "wcina" na boku :), coś co nie jest wykrywalne, ale idąc tym tropem myślenia można oskarżyć każdego piłkarza i bawić się w teorie spiskowe. Więc zostawmy to na boku. Oczywiście gdyby Messi dalej zażywał GH poprawiałoby to jego wydolność m. in. w ten sposób, że szybciej spalałby się u niego tłuszcz, tzn wykorzystanie energetyczne kwasów tłuszczowych (związane z niszczeniem adipocytów), natomiast wadą jest upośledzone wykorzystanie glukozy, co często prowadzi do hiperglikemii i cukrzycy. To są tylko niektóre objawy, do których należą także nadciśnienie oraz miopatia serca oraz patologiczne powiększenie organów wewnętrznych. Poza tym powikłania w wydzielaniu innych hormonów, spowodowałoby na dłuższą metę spadek wydolności fizycznej. A jak już mówiłem Messi nie bierze już tego hormonu, właśnie z tego powodu. Dodam, że argentyński River Plate zrezygnował z niego, bo w wieku 10 lat mierzył ledwie 127 cm i albo nie chcieli go, bo nie widzieli w nim talentu, albo po prostu nie chcieli opłacać 900 $ miesięcznie. Największy chyba błąd argentyńskiego klubu, którego już nie popełnił Carlos Rexacha. Messi leczył się hormonem niecałe 5 lat (teraz ma 169 cm wzrostu) i dostawał go w takich ilościach, w jakich się on wydziela z przysadki mózgowej u normalnego chłopca, a NIE dostawał go w nadmiarze. Byłoby to głupotą, zniszczono by mu zdrowie, tym bardziej szkodliwości byłyby długoterminowe. Poza tym nie ma zupełnie żadnego związku pomiędzy GH a techniką, sprytem, precyzją, czy tą tzw "inteligencją boiskową". Odp. na 3. pytanie: Nie bardzo się orientuję w aspektach prawnych i nie wiem zbyt dużo na ten temat. Ale wiem, że nadmierne ilości GH wykrywa się (było kilku sportowców, którzy zażywali GH w połączeniu z innymi substancjami dopingującymi) i jest to karane, jakieś regulacje kilka lat temu wprowadziła FIFA i Międzynarodowy Komitet Olimpijski (bodajże w 1989 r.), ale tak jak mówię nie bardzo się orientuję w tym temacie. Z pewnością dużo o tym pisze w Internecie. Sam sobie też poszukam, dobre pytanie btw. Rozpisałem się już za bardzo i przepraszam wszystkich, że odbiegłem od tematu. Ogólnie: GH ma właściwości dopingujące, ale nadmierne przyjmowanie powoduje więcej szkód niż korzyści, szczególnie w długotrwałym stosowaniu, jak u niektórych kulturystów, którzy brali go (lub IGF-1) z takimi hormonami jak np. erytropoetyna, insulina, testosteron, czy właśnie steroidy anaboliczne.


Tak na koniec, sorry, że takie długie, ale sprawa jest skomplikowana. Myślę, że studiujący nauki medyczne lub absolwenci pokrewnych studiów na tej stronie powinni się ze mną w miarę zgodzić. I jeszcze mam prośbę do wszystkich.
Hormon wzrostu nie jest sterydem!!! Dlatego, jeśli chcecie obrażać lub podśmiewać się z umiarem, to nie "steryd", lepszy jest karzeł, lessi, albo hormon. Ten ostatni jest chyba najśmieszniejszy :) Pozdrawiam.
2012.08.13, godz. 19:52, eszkej
Wiecie co jest w tym najelszpe ? Że to jest strona Realu Madryt, a większość komentarzy jest fanów Barçy. Jeśli jest Wam przykro z tego powodu to powyzywajcie nas tam. Bożeee. Po drugie istnieje takie coś jak własny pogląd, opinia. Bolt ją wyraził i bez zbędnych konfliktów. I nie musicie pisać tutaj po 1000 kroć, że Messi to i Ronaldo to. Bo po co to w ogóle całe zamieszanie jest ?
P.S.
Piszecie żeby tych sportowców nie porównywać ... a osądzacie kto jest lepszy. Dla mnie to jest śmieszne dzieciaczki ... ;)
2012.08.13, godz. 19:28, JohnyMario
  Kaziu1980 - BAN (prowokowanie)   10 dni
2012.08.13, godz. 19:25, mRaczo
Bolt jest tylko kolejnym sportowcem, osobą znaną któa wyraża swoją opinie. Niedawno mówił Maradona, teraz Bolt, jeszcze kiedyś Pele. Każdy z nich powiedział w wywiadzie to co on myśli, wyraził swoje zdanie.

Niewiem, ja nie widze jakiegoś punktu zaczepienia w próbie porównania obu graczy.
A taka licytacja na klipy z Youtube dotycząca tego co kto zrobił jest dziecinna i po chwili staje się regularną kłótnia prowodyrów.

Jeszcze wiele osób ze swiata sportu...mody...filmu...powie co sadzi o tym ale nic z tego nie wyniknie...ot fajnie się czyta wywiad. Nic więcej. Kazdy z nas będzie to widział inaczej bo kazdy z nas ma inną interpretacje. Jeden będzie mówił RONALDO drugi MESSI. I kółeczko się zamyka...
2012.08.13, godz. 19:19, mRaczo
Ludzie o czym wy gadacie? Gdyby Messi brał jakieś srodki niedopuszczalne przez Uefa, i inne federacje to napewno nie zostałby dopuszczony do gry w piłke nożna.
Leo zawdzięcza lekarzom tylko i wyłącznie MOŻLIWOŚĆ zawodowej gry w piłke. Ktoś kiedyś go zauważył i dał mu szanse a nie szprycował jakimś dopalaczem.

Zresztą to nie jest wasz problem wiec nie piszcie o tym bo stajecie się smieszni ;)
2012.08.13, godz. 18:51, richman95


Hormon wzrostu wyrównał u niego to czym odbiegał od zwykłych ludzi, a nie to polepszył.

Idąc dalej twoim tokiem myslenia powinniśmy zakazać wszystkim chorym sportowcom startów, niech będą ułomni i umierają w mękach, po życiu na wózku... Brawo w takim razie
2012.08.13, godz. 18:49, richman95
@marco9512
Naucz się czytać ze zrozumieniem. Poza tym mówisz że hormon wzrostu powieksza mase mięsniową itp. OCH TAAAAAAK! Owszem, Messi bez tej masy mięsniowej byłby nikim. Przecież ma taki kaloryfer jak cholera, normalnie kulturysta! Majtek sam sobie nie może założyć ani nawet odebrac telefonu nie może, bo ma takie mięsnie? Leczony tym był za młodu, chyba nie powiesz mi, że w tych sprawach które "ulepsza" hormon wzrostu Messi jest geniuszem? Nie jest ani super wysoki, ani super umięsniony. No chyba że hormon wzrostu wpływa na orientacje na boisku, umiejętności techniczne, drybling, kontrole nad piłką i balans caiłem-to tak, wtedy na prawdę Messi na tym skorzystał...
2012.08.13, godz. 18:24, molina1983
Nie ma sensu porównywanie tych pilkarzy są bardzo rózni. Ronaldo na znakomity strzał i dobrze gra głowa. Messi ma za to oczy dookoło głowy i jest niedoscigniony w driblingu. Dla mnie messi jest numerem jeden ale jak powiedzialem nie powinno sie ich porównywać.
2012.08.13, godz. 18:15, Dragon9818
marco9512, godz. 10:44
Wiesz ile jest filmików o tym co Messi zrobił a Ronaldo nie ?
VeB!
2012.08.13, godz. 18:09, Dragon9818
Nic dziwnego że tak powiedział, bo on jest madristą...
Mimo że jestem kibicem FCB to szanuję go, bo to co robi jest ponad ludzkie siły.
2012.08.13, godz. 16:22, domin11rm
Obydwaj są świetni ale Bolt ma dużo racji :)
2012.08.13, godz. 16:13, Franek9613
Według mnie to Messi i Ronaldo są bardzo dobrzy. Messi jest szybki i zwinny, a Ronaldo szybki oraz dysponuje bardzo mocnym uderzeniem z dystansu. Ale i tak nie przepadam za nimi, ja wolę Di Marie od początku gry w realu podobają mi się jego podania.
2012.08.13, godz. 16:12, ArturReal7
Po co te kłotnie?obaj są wyśmienici kazdy lepszy w czyms innym,i juz nie pierwszy raz zaczyna sie głupie gadanie
2012.08.13, godz. 15:46, Lukaszkg1
Obydwaj są dobrzy gra głową Cristiano jest wyższy od Messiego więc wiadomo że w tym jest lepszy, ale Messi też strzela głową przykład finał ligi mistrzów w 2009 roku, nie gra zespołowa jeśli któś mówi że Cris jest w tym lepszy to chyba upadł na głowe niby czemu ma na koncie 30 asyst z tamtego sezonu zresztą Messi często cofa się do środkowej lini żeby rozgrywać piłke, balans ciałem jest ważny w kiwaniu i Messi to wykorzystuje dlatego umie minąć 5-6 obrońców naraz a Ronaldo 3 max 4, Messi nie umie grać bez Xaviego i Iniesty a ciekawe jak Cris by grał bez Xabiego Alonso czy Ozila i jeszcze jedno siła fizyczna Messi by sobie mógł poradzić w Angli przykład Silva najniższy zawodnik Reprezentacji Hiszpania jest gwiazdą i liderem Menchesteru City więc uważam że Messi jest lepszy od Ronaldo .
Bolt jest świetnym lekkoatletą i przez to że powiedział o Cristiano nie znaczy że go przestane lubieć każdy ma swoje zdanie i tyle.
2012.08.13, godz. 15:07, JohnyMario
  marco9512 - BAN (obrażanie)   2 dni
2012.08.13, godz. 14:30, BenekCristiano
Firana18

Wlasnie pokazałeś, jakie zerowe ty masz pojęcie o piłce. :/ szkoda, jednego mniej.
2012.08.13, godz. 14:00, marco9512
richman95

Tak Pele ogórek choć to on wygrał dla Brazylli 3 MŚ..
Giggs wybitny ? Wybacz, pewien poziom miał, ale nigdy nie był wśród najlepszych. Raúl pisał legendę w reprezentacji i w najlepszym klubie w historii to coś znaczy. Poza tym za jego czasów nie gwizdało się tego co się gwiżdże teraz na tych chucherkach z Barçy. A jeszcze Pele grał piłką, która po nasiąknięciu mogła ważyć nawet tyle, że strzał z główiki mógł powodować wstrząs mózgu, Messi by takiej piłki nawet nie kopnął.

Poza tym jeszcze do hormonu wzmianka. Jak to się stało, że gdy bito wszelakie rekordy na olimpiadach krył się za tym hormon wzrostu ? Przypadek, tak ?
2012.08.13, godz. 13:54, richman95
Aha, dobra nawet idąc tym tokiem myślenia:
Czyli:
1. Raúl zanim odszedł do Schalke, nie mógł być uważany za jednego z najlepszych piłkarzy swiata
2. Del Piero też słabiak
3. Scholes i Giggs(no oni bardziej ofensywni pomocnicy, niż napastnicy, ale nie ulega wątpliwości że w ataku dużo robią) to przeciętniacy
4. Pele to w ogóle ogórek

I wielu wielu innych, nie chce mi sie wymieniac :)
2012.08.13, godz. 13:51, marco9512
richman95

Filmik z wolniakami Messiego - żenada, 97 strzałów 7 bramek z czego 2 razy jak bramkarz nawet nie ustawił jeszcze muru.. Propsy dla Ciebie, odnieś się do moich filmików co wstawiłem.. sory, Messi balans ciała i długo nic..

Hormon wzrostu ? Kur.. Ekspert jesteś. Kulturyści go biorą, po co ? Po to by urosnąć 5-10 cm ? Tak, ale w bicku, zwiększa mięsnie a zmniejsza tkankę tłuszczową.

Nie mówiąc, że na olimpiadzie znaleziono kiedyś u jakieś reprezentacji hormon wzrostu i za to została reprezentacja zdyskwalifikowano.. tłumacz sobie to jak chcesz, ale dyskwalifikacja za coś takiego jak tylko hormonek wzrostu ? Najwyraźniej w innych dziedzinach niedopuszczalne, ale widać, że Messiemu pozwolili :)

Hormon wzrostu JEST NAJSILNIEJSZYM hormonem Anabolicznym, skąd wyciągasz swoje brednie ? z Rzeki ? NO w sumie możliwe, bo same brudy i smród..
2012.08.13, godz. 13:30, Kaziu1980
06:29 richman95
Historia choroby Messiego bardzo ciekawa! Polecam!
2012.08.13, godz. 12:34, Razorwdz
Noo :D niedosc ze sie kłócą to jeszcze kompromitują :D Szkoda klawiatury
2012.08.13, godz. 12:31, Uberaman
A dzieci znowu sie kłócą kto lepszy..
K*rwa mać juz sie żygać chce jak to czytam!
2012.08.13, godz. 12:22, mRaczo
bartekzaj

Sugeruje ze masz z 9 ,może 11 lat co?

Co cię to obchodzi kto gdzie uczęszcza na jakie WWW?

Internet jest ogólnodostępny więc pomyśl zanim coś napiszesz.

Co do tematu to znów zaczęła się kłótnia o to kto jest lepszy Messi czy Ronaldo.
Oczywiscie ze obaj są różnicą dla swoich zespołów. Jeden gra po swojemu drugi po swojemu. Kazdy z nich ma włąsny styl gry i porównanie czy ocenienie jest niemożliwe.
Jedyną oceną jaką można im dać to ocena za gre dla drużyny, ale tutaj też są porównywalni...reszta nie ma sensu. Sensu takze nie ma w tym całym pieprzeniu ze Messi musi pokazać się w innej lidze tak jak CR. No więc jezeli chcecie tak gadać to powiedzcie mi: Macie szacunek do Raúla Gonzalesa Blanco podziwiacie go od wielu lat, był dla Realu ikoną a mimo to grał tak naprawde na poważnie tylko w jednym klubie, tylko w Realu gdzie osiagał najwyższe poziomy kariery. Taki sam jest Messi czyli ikona Barcelony. Chce tam skończyć kariere, kocha Barcelone, Tak jak Raúl kocha Madryt. Taka sama sytuacja a jednak o Messim piszecie coś innego?

Odrazu powiem ze kibicuje madrytowi, jestem za CR, ale Jeżeli ktoś nie potrafi dostzregać talentu Messiego i pisze o nim ze jest przecietny to się grubo myli albo nie wie o czym mówi.
2012.08.13, godz. 12:13, richman95
@bongobaja
Dokładnie.
Można tak wymieniać w nieskończoność.
Równie dobrze moge zacząć gadać że Ronaldo jest słaby bo nie sprawdził sie w lidze włoskiej-twierdze że tam by sobie nie poradził...
I co z tego? Gra w Hiszpanii i tu jest świetny, tak jak Messi, więc co to za bzdury wygadujecie...
2012.08.13, godz. 11:54, marco9512
bongobaja

Kur.. bramkarz nie gra w polu więc co ta za różnica gdzie gra ? W Angielskiej mocniej strzelają, a we Włoskiej celniej ? Jak w Hiszpanii grają dzieciaki (postura Xaviego, Messiego i reszty) i sędzia gwiżdże byle co na nich to się dziwić, że nikt tam nie doznaje kontuzji, a i wszystko wygrywają. Jak sędziowie pozwolą grać ostrzej (jak np. z Realem w niektórych meczach) to Barça nic a nic nie gra..
2012.08.13, godz. 11:31, Razorwdz
marco 9512 :D Niech lepiej messi zrobi takie coś :D Ale wiadome ze moze jedynie śnić na jawie o takich wolnych :D
http://www.youtube.com/watch?v=N2WzVdLD43k&feature=related

Mialem gdzies w lepszej jakosci ale nie moge znalezc ;d
2012.08.13, godz. 11:25, BenekCristiano
bongobaja

Zabłysk w oczach. Rzeczywiście, twoja ironia poraża.
2012.08.13, godz. 11:24, Alejandra
O nie! Widzę, że fala kibiców z FCB nadeszła:/

Dla mnie CR już od czasów Manchesteru to po prostu Meisterstück. Dowiedziałam się o jego istnieniu dawno, dawno temu od taty i do teraz nie zmieniłam zdania. Dla mnie to piłkarski geniusz. Te jego akcje są często takie...nieprzewidywalne! Potrafi zaskoczyć.
Rzecz jasna Messi też jest fantastyczny, też lubię patrzeć na jego grę, ale ciekawsza dla mnie jest gra CR:)

A co do wypowiedzi Bolta to zapomniał on dodać, że uczył biegać CR gdy ten był jeszcze w Manchesterze ;)
2012.08.13, godz. 11:11, Falklands
I bardzo dobrze. Skoro to powiedział Bolt to musi mieć racje.
2012.08.13, godz. 10:44, marco9512
moumou

Proszę http://www.youtube.com/watch?v=-MnAewcJPDE Jak messi zrobi coś takiego to będzie mógł równać się z Cristiano :)

Proszę - Pan Piqué na 5 biegu.. http://www.youtube.com/watch?feature=fvwp&NR=1&v=WxUDl1xDmTw

Rzuty wolne (Wszystkie od początku kariery do sezonu 10/11
http://www.youtube.com/watch?v=TQc5gvG1hpA

Proszę: http://www.youtube.com/watch?v=p4V3lyDEux0

http://www.youtube.com/watch?v=uul-FL8B9Io

Kolejna bramka piętką (niech Messi tak zrobi..) http://www.youtube.com/watch?v=CCV4VOtnwvU

Takie tam z Xavim : http://www.youtube.com/watch?v=igI-MM036-Y&feature=related

Więcej mi się nie chciało szukać :) :*
2012.08.13, godz. 09:58, Tomek6263
koziom 2012.08.13 godz 1:46


mam takie samo zdanie :) pozdro i

Hala Madrid!
2012.08.13, godz. 08:13, bartekzaj
Powiedzcie inni kibice niż Realu po co tu wchodzicie na tą stronę??? Macie swoją to tam sobie wchodźcie! na moim kompie barca.pl jest zablokowana, wiec i wy sobie zablokujcie nasza i nie piszcie tu BZDUR, bo zapychacie serwery.
2012.08.13, godz. 06:29, richman95
@Kaziu1980

Człowieku....(już raz dostałem bana, za nazywanie takich ludzi jak ty po imieniu więc drugi raz tego nie zrobie). Jakie sterydy? O czym ty mówisz, odwala ci w tej głowie już?
PS. O ile chcesz sie założyć że nie ?
2012.08.13, godz. 05:38, moumou
http://www.youtube.com/watch?v=sppn7UFGOkQ

proszę o link z podobnymi indywidulanymi akcjami Ronaldo
2012.08.13, godz. 03:03, sojerrrr
Pablo917

Ja się z Tobą zgadzam co do Messiego, to wg mnie genialny piłkarz w prawie każdym aspekcie gry.
Zawsze się czepiam, więc wybacz mi też to. Dlaczego podajesz liczby 72 gole i 36 asyst... ? No naprawdę, jeszcze raz policz :) Nie chodzi mi o Twoje zdanie, w kilku kwestiach się z Tobą zgadzam, ale ale: Po pierwsze, jeśli w ogóle mamy porównywać piłkarzy podawajmy liczby bramek/ asyst podawając przy tym z jakich rozgrywek te staty pochodzą. Bo w moim odczuciu było 73 a nie 72 (chyba zapomniałeś o bramce w fiale PK z Bilbao) + 28 (chyba dodałeś mu z reprezentacji, albo z towarzyskich). Jednak trzymajmy się udziału przy 101 bramkach, nie więcej, nie mniej, zgodzisz się ze mną?

PS. A co do porównania Messiego do CR to powiem tyle:

Nie chce mi się...... już pisałem na ten temat, szkoda się powtarzać. Wg mnie to pożywka dla mediów i dlatego nie wypowiem się w tym temacie. Myślę, że każdy kibic ma swój "inteligentny mózg" i każdy sobie tam sam wybierze wg siebie. Dla mnie obaj nie muszą stawać w bezpośredniej rywalizacji. Ale spór o to kto lepszy zostawiam Wam, miłej zabawy.

PS. Już się nie mogę doczekać LL, jak ten czas wolno płynie!!!!!!!!!! :) Dawać mi tu pierwszą kolejkę PD i Super Puchar. Ale teraz, a nie za tydzień!!!! :) :) :)
2012.08.13, godz. 02:50, szwajc1212
Pablo917


Skoro ILOŚĆ goli i asyst jest najważniejsza to Iniesta to cienki bolek pewnie twoim zdaniem ...

Ronaldo ciągną drużynę Realu Madryt oraz swojej reprezentacji i pomimo tego że nie strzelił więcej to był lepszym zawodnikiem od Messiego ! Portugalczyk strzelił bramkę wszystkim zespołom w lidze a w lm nie strzelił tylko Dinamo Zagrzeb ( jak wiadomo na Santiago Bernabéu grać już nie musiał ) . Po meczu "dumy Katalonii
' z Villarreal CF czytałem ciekawą publicystykę na temat Messiego gdzie miał o wiele więcej strat piłki od Ronaldo i mniej odbiorów ( to też się liczy ). Cris gra po lewej stronie boiska i jako osoba która ciągnie grę swoich drużyn wyróżniał się najbardziej , dość powiedzieć że klub z Katalonii w trakcie sezonu w pewnym momencie się nazywał -13arcelona ;p.
2012.08.13, godz. 02:33, szwajc1212
pmw1984fcb


Polecam np mecz Barcelony z Malagą . Było wiele aktorskich popisów Messiego nie umniejszając mu umiejętności piłkarskich .
2012.08.13, godz. 01:46, Koziom
Ofc jestem kibicem Realu, nie lubię Barcelony tak jak Barcelona nie lubi Realu, ale nie można zarzucić że Messi jest gorszy od Ronaldo. To są dwaj całkowicie inni piłkarze, a porównywanie ich jest tylko dlatego że są najlepsi na świecie. Messi jest najlepszy na świecie, nie można mu zarzucić że jest słaby itp. Ale przypominam ,, NA ŚWIECIE". Dla ,,MNIE" najlepszy będzie Cristiano Ronaldo bo kur*a kocham jego stylu gry, jego bomby, jego zachowanie za to jakim jest człowiekiem. Dla kogoś może być najlepszy Giggs, Pirlo czy nawet Rasiak, ludzie!
2012.08.13, godz. 01:04, pmw1984fcb
Kaziu1980
Akurat Messiemu to nie można zarzucić aktorstwa.
2012.08.13, godz. 00:29, Kaziu1980
Pablo917
Półfinał Champions League: Chelsea-Barça 1:0(Stamford Bridge),Barça-Chelsea 2:2(Camp Nou)
Messi jest jednym z najlepszych! nigdy nie będzie najlepszy,może jak zdobędzie Puchar Świata. Ciekawe za co dostanie w tym roku Złotą Piłkę?za aktorstwo!
2012.08.13, godz. 00:18, Pablo917
Ludzie, wy mylicie piłkę nożną z lekkoatletyką...piszecie,że Ronaldo jest szybszym piłkarzem od Messiego. Ok zgadzam się ale róznica między piłka nozna a lekkoatletyką jest taka,że w piłce nożnej posługuje się PIŁKĄ przy nodze a w tym Messi jest bez wątpienia najszybszy bo nie uważam tego,że Ronaldo wypuści sobie piłke na kilkanaście metrów i wtedy do niej najszybciej dobiegnie tylko jak Messi krótko przy nodze będzie z nią najszybciej biegł ;) A kto jest piłkarzem kompletnym? Zdaję się,że piłkarz który strzela 72 gole w sezonie i ma 36 asyst...tak 36 ASYST a nie jak co niektórzy pisza,że Messi nie istnieje bez Xaviego i Iniesty ;) nie da rady w Anglii? Kto strzelał Arsenalowi, United? kto się murował całym składem przed atakami Barçy? Czyżby londyńska Chelsea? Messi nie umie główką? myślę,że jak na jego wzrost strzela na bardzo dobrym poziomie, można sprawdzić ile goli strzelił i z jakiej odległości od bramki ;) Messi z piłką przy nodze jest nie do zatrzymania co najlepiej wiedzą obrońcy hiszpańskich drużyn gdzie po 3 piłkarzy nie raz nie moga mu odebrać, kopią po nogach ale on dalej biegnie ;) Możecie uważać kogo chcecie za najlepszego piłkarza świata, każdy ma swoje "widzimisię" ale błagam was nie zaprzeczajcie faktów które wskazują na jednego najlepszego gracz którym jest LEO. Pozdrawiam fan piłki nożnej ;)
2012.08.13, godz. 00:17, pmw1984fcb
Żadne porównania Messiego do Ronaldo nie mają dla mnie żadnego znaczenia. Nawiązując do zdjęcia bardziej ciekawi mnie kto wygrałby na rękę, Bolt czy Ronaldo. Stawiałbym na Bolta bo drzemie w nim nadludzka siła.
2012.08.13, godz. 00:03, Kaziu1980
2012.08.12,godz.23:35 richman95
Real: 32 tytuły La Liga, 9 Puchar Europy
Barça: 21 tytuły La Liga, 4 Puchar Europy
na następne "Trofea" będziecie czekać bardzo długo! Będą musieli na maxa faszerować sterydami kurdupla!
2012.08.12, godz. 23:25, Kaziu1980
2012.08.12,godz.23:04 KonioFCB
Gościu każdy ma prawo do własnej opinii, wchodząc na stronę pokazujesz,jak bardzo doskwiera Tobie "Kompleks" Real Madrid! Już nie mogę się doczekać remisów/porażek wyjazdowych Farsy. W 2 kolejce dostaniecie baty z Osasuną(wyjazd).Osasuna(3:2),Getafe(1:0),Betis Sevilla(2:2) z takimi ogórkami nie wygrać właśnie widać jaki "Messi" jest wspaniały! żal!
2012.08.12, godz. 22:30, wasioreq JLB
Moim zdaniem patrząc na ten rok to CR jest lepszy natomiast w poprzednich nie ;) Chociaż wiem, że i tak ZP dostanie Messi bo Ci co głosują są już po prostu zaślepieni i nie widzą innych graczy i nie są obiektywni. W tym roku będą mieli wymówkę, że pobił rekord strzelonych bramek w lidze...
2012.08.12, godz. 22:29, Baros1
swoja drogą to Cris ładnie się napiął...:D
2012.08.12, godz. 22:28, Baros1
Jako fan RM od prawie 10 lat obiektywnie mogę stwierdzić że Messi czysto piłkarsko jest lepszy od CR7...nie będę porównywał konkretnych skilli (to nie ma sensu już wielu w tym temacie się wypowiadało i nie tylko pod tym postem)....
swoją droga mam w nosie to który jest lepszy ważne że Real zdobywa tytuły a to czy ma ludzi od Trofeów indywidualnych (czy Pichichi czy Zamora) to jest mało ważne....choć wiadomo że dobrze jest jak wygrywamy wszystkie listy czy rankingi czy te ekonomiczne czy te czysto sportowe...
HM!
2012.08.12, godz. 22:27, ikerowa
ikerowa, a myślisz, że gdyby(hipotetycznie) Messi przeszedł do takiego Manchesteru Utd. Manchesteru City, czy do innej ekipy z czołówki....to by sobie nie poradził? No dajcie spokój:) Poza tym po co ma przechodzić z klubu, który kocha, w którym się praktycznie wychował i dorósł jako piłkarz, do innego klubu? Żeby cokolwiek komukolwiek udowadniać? Bez jaj:)
To ja równie dobrze mógłbym kazać Casillasowi zmienić ligę, wtedy uznam go za najlepszego bramkarza świata. Np. do takiej ligi brazylijskiej, bo tam obrona dziurawa jak sitko często:) Wiem, że bramkarz to zupełnie inna bajka, tylko tak gadam bez sensu, jak co niektórzy:) Aha żeby nie było - bez tego i tak uważam Ikera za najlepszego.
lukas9990
Ja nie napisałam, żeby Messi gdziekolwiek przechodził, tylko napisałam, że jestem ciekawa, jakby sobie poradził- a to chyba różnica jest... Jak sam napisałeś przykład z Casillasem bezsensowny, bo jego obecnie nie uważa się najlepszego na świecie, a można by było, ponieważ odniósł sukcesy z Realem i rep. Hiszpanii.
2012.08.12, godz. 21:32, Kaka001
2012.08.12, godz. 15:14, kleik145

Co do Iniesty i Xavi'ego mam podobne zdanie ;)
2012.08.12, godz. 21:30, Michelinho
Jakie koksy!
2012.08.12, godz. 21:14, gabrys123451
Ja popieram Boltona hehe !
2012.08.12, godz. 20:51, edek1992
santiago ... z 10.50 moze ; D
2012.08.12, godz. 20:32, ronaldo1994
I znowu kłótnie. Codzienność.
2012.08.12, godz. 20:21, bartaz
Bolt 100% racji, Messiemu dużo brakuje do "statusu" piłkarza kompletnego, true story bros.
2012.08.12, godz. 19:49, Kaziu1980
Jeśli Messi jest taki dobry niech pokaże swoje umiejętności techniczne np.Premier League chyba,że w pakiecie będzie Xavi+Iniesta.Ronaldo poradzi sobie w każdej Lidze w Europie! Messi piłkarz jednego aktorskiego klubu! HM!
2012.08.12, godz. 19:47, VoytecTheDon
Boze to ze CR wygral LaLiga to nie znaczy ze jest lepszy. Boze Chryste. To ze LaLiga wygral CR to znaczy ze Real byl lepszy, a nie Krysia. Co sie zmienilo w grze Ronaldo przez ostanie 3 lata? No przeciez nic. Wali bramke za bramka tak jak to robil. A tak naprawde to wolne zacza gorzej strzelac. Podobnie z Messim. Z tym ze jako pilkarz Messi przebija Ronaldo, czy chcecie czy nie, Nawet jakby gral w Getafe to i tak Messi bylby lepszy. Nara
2012.08.12, godz. 19:23, :D
Bartlom mam nadzieję że liczba przy Twoim nicku oznacza Twój wiek, bo tylko to tłumaczy poziom Twoich wypowiedzi.
2012.08.12, godz. 19:18, eric24
kuźwa dajcie już spokój z tymi pseudo newsami kto jest lepszy od kogo. Zaraz będzie news w którym to się wypowie sam Dalajlama kto jest lepszy od kogo, Skąd taki bambus ma wiedzieć jak pewnie nie ogląda wogóle futbolu
2012.08.12, godz. 19:17, santiago619
Ktoś wie jaki ma Ronaldo czas na 100 m?
2012.08.12, godz. 18:50, Barca_Fan91
Bolt tak mówi bo jest zadeklarowanym kibicem MU, a wiadomo gdzie wcześniej grał Ronaldo. Według mnie Leo i Cristiano nie da się porównać bo reaz lepszy jest Argentyńczyk a raz Portugalczyk. Teraz trudno to ocenić bo mało meczy było do tego były one tylko towarzyskie. To kwestia formy. Za poprzedni sezon CR7 był lepszy zobaczymy w następnym.
2012.08.12, godz. 18:43, Bartlom14
przedstawiles ksiazkowa definicje kreatywnosci, ktora moze sie odnosic do wszystkiego. na przyklad do malarstwa.

ale o malarstwie tutaj nie rozmawiamy, tylko o pilce noznej, a tutaj mowiac o kreatywnosci nie chodzi o to kto lepszy zwod wymysli. kreatywnosc pilkarska Leo ma na duzo wyzszym poziomie niz CR i musisz sie z tym zgodzic (jak to do mnie napisales)


a teraz to poprawie
przedstawiles ksiazkowa definicje kreatywnosci, ktora moze sie odnosic do wszystkiego. na przyklad do (piłki nożnej), malarstwa.
cristiano jest kreatywniejszy


Z reszta kończymy dyskuje bo nie potrafisz ostrzec zalet Ronaldo jak ja dostrzegam je messiego bye bye
2012.08.12, godz. 18:41, Bartlom14
blaugranacampeon najpierw zacytuję Cię
2012.08.12, godz. 18:41, salvador_91
Prawda tak ,że CR7 coraz gorzej wykonuje wolne, a Leo coraz lepiej...
2012.08.12, godz. 18:34, realxd
2012.08.12, godz. 18:33, KLAMIESZ

tu się z tobą nawet zgodzę
2012.08.12, godz. 18:33, KLAMIESZ
2012.08.12, godz. 18:26, realxd
zgadzam, się CR lepiej gra głową od Leo. Ale poniżej pojawiły się głosy, że Messi NIE UMIE grać głową. Umie, nawet bardzo dobrze. Ale nie podlega wątpliwości, że CR jest w tym lepszy.
2012.08.12, godz. 18:30, KLAMIESZ
2012.08.12, godz. 18:24, Bartlom14
No fajnie, ale skoro bramki Messiego padały po błędach bramkarzy, to dlaczego te bramki nie są po błędach? To pytanie bardziej do osoby o nicku kacper1423, bo to on napisał, że bramki Messiego w przedstawionym przeze mnie filmiku są po błędach bramkarzy. Nie mówię, że wszystkie to tylko geniusz Leo, bo np bramka z Atlético, to błąd Coupeta.
2012.08.12, godz. 18:29, Bartlom14
uu salvador wkracza
dyskusja przyspiesza ;d
2012.08.12, godz. 18:27, Bartlom14
chwilka zaraz podaję przyklad, prosze
http://www.youtube.com/watch?v=ofqYST66xbs
2012.08.12, godz. 18:26, realxd
2012.08.12, godz. 18:07, KLAMIESZ

nie , całego nie bo szkoda mi czasu na takie słabe filmiki.
CR7 lepiej gra głową od messiego , możesz się z tym nie zgadać ale tak jest.
2012.08.12, godz. 18:26, cr7ds14
blaugranacampeon ja mówie tylko że na tej stronie musiałbyś użyć tylu argumentów że byś nie wyrobił aby udowodnić że messi jest lepszy od CR7
2012.08.12, godz. 18:21, Bartlom14
blaugranacampeon
Użyłęśkolejnej prowokacji w tym tekście, zauważyłeś?
2012.08.12, godz. 18:21, KLAMIESZ
2012.08.12, godz. 18:16, kacper1423
A więc nie mam innych argumentów. Przekonałeś mnie Messi nie umie strzelać wolnych. Tylko teraz mam problem bo nie znam piłkarza, który umie.
2012.08.12, godz. 18:19, Bartlom14
Uważam ,że messi jest znakomitym piłkarzem jednym z najlepszych w historii piłki, ale Cris jest mininimalnie lepszy.
A co do czego, to najbardziej kreatywny jest Neymar. ;d
2012.08.12, godz. 18:18, kacper1423
KLAMIESZ

Ty wyjdź z tej strony i zabierz ze sobą swoich kolegów prowokatorów i zostaw tylko tych co się znają na piłce.
2012.08.12, godz. 18:17, Popsonator
Messi potrafił kiwnąć 2,3 zawodników , ale to było KIEDYŚ . Ja osobiście w ostatnimi sezonie nie zaobserwowałem u niego owych dryblingów .
2012.08.12, godz. 18:16, kacper1423
KLAMIESZ

W filmie z wolnymi pierwsza połowa była badziewna a w 2 połowie większość goli było po błędach bramkarzy.
2012.08.12, godz. 18:16, dako
wielki sportowiec potrafi docenić wielkiego sportowca.
2012.08.12, godz. 18:16, Bartlom14
barcelonacampeon
ale to jest prawda i mussz sięz nią pogodzić ;D
2012.08.12, godz. 18:14, cr7ds14
blaugranacampeon intersuj się swoim zespołem i loguj sie na fcbarca.com bo tutaj loguja sie ludzie ktorzy mysla racjonalnie
2012.08.12, godz. 18:14, Bartlom14
lukas9990 wyjaśnij mi dlaczego ;p
2012.08.12, godz. 18:12, lukas9990
Bartlom14 tak lekko strzeliłeś sobie tym w stopę...
2012.08.12, godz. 18:11, Bartlom14
prosze a tu dla wszystkich tych uważających że messi jest kreatywniejszy
wikipedia
szukaj


Kreatywność (postawa twórcza; od łac. creatus czyli twórczy) - proces umysłowy pociągający za sobą powstawanie nowych idei, koncepcji, lub nowych skojarzeń, powiązań z istniejącymi już ideami i koncepcjami. Myślenie kreatywne, to myślenie prowadzące do uzyskania oryginalnych i stosownych rozwiązań. Alternatywna, bardziej codzienna definicja kreatywności mówi, że jest to po prostu zdolność tworzenia czegoś nowego.
2012.08.12, godz. 18:09, KLAMIESZ
2012.08.12, godz. 18:05, kacper1423
Dałem po jednym filmiku, w każdym z nich jest po kilka przykładów.
2012.08.12, godz. 18:09, Bartlom14
blaugranacampeon
no ale skoro twierdzisz że kreatywność to kontrola piłki to
dobijasz się w mojej poprzedniej opinii ;D
2012.08.12, godz. 18:06, ludwikr9
Cristiano jest silniejszy,szybszy ,ma mocniejszy strzał ,lepiej gra głową .

Messi ma lepszy drybling (potrafi minąć kilku przeciwników za jednym razem) ,lepszą kontrolę nad piłką, lepsze podanie ,jest bardziej kreatywny, dobrze sobie radzi jako napastnik ,skrzydłowy,ofensywny pomocnik a nawet rozgrywający.

Obaj niesamowicie skuteczni.
2012.08.12, godz. 18:05, kacper1423
KLAMIESZ

Ty chyba jesteś śmieszny stwierdziłeś że Messi wszystko ma i dałeś tylko po 1 przykładzie.Dał byś co najmniej z 10 przykładów.
2012.08.12, godz. 18:04, blaugranacampeon
Bartlom14

No tak, bo przecież mówiąc o kreatywności, poruszamy temat wymyślania nowych zwodów. oczywiście. punkt dla Ciebie

Messi zadnych zwodow nie uzywa, po prostu dobrze kontroluje pilke, a w dryblingu jest duzo skuteczniejszy niz CR

Podanie plecami, no look licza sie podwojnie.

No i na koniec, piszesz, ze mam zobaczyc filmik i jak go nie zobacze to jestem tchorzem, a jak zobacze, to musze pochwalic. dobre. Powiem tak, bardziej staram sie oceniac pilkarzy ogladajac mecze zamiast kompilek na YT

ja problemow z tym, zeby powiedziec ze CR jest zaj**istym pilkarzem, nie mam. Jest zaj**isty, ale drugi na swiecie

ps nie jestem normalny i jestem tchorzem. pokonales mnie w dyskusji.
2012.08.12, godz. 17:58, cr7ds14
w ogole nie wiem po co loguja sie tu fani barcy skoro to strona o Realu
2012.08.12, godz. 17:56, Sashra
Kuba9724
Chłopcze skąd w Tobie tyle złości ? Rodzice często w domu Cię biją ? Co Ty w ogóle wypisujesz ? Nie potrafisz w inny sposób się wypowiedzieć, bardziej kulturalny tylko jak jakiś prostak z ulicy ! Zobacz na komentarz, który dodał np. Pavi...
2012.08.12, godz. 17:56, Bartlom14
blaugranacampeon
co do techniki i kreatywności
Myslisz ze wszystkie zwody cały drybling
ktory wykonuje cr7 sie samo wymyslilo.
A podczas meczu podaniami, no look passami mial mnostwo asyst. Proszę i zobacz rn filmik od początku do końca:http://www.youtube.com/watch?v=GOWR_lxH6ms
jesli nie zobaczysz jestes tchorzem, a jesli zobaczysz i pochwalisz jestes normalny
2012.08.12, godz. 17:55, cr7ds14
nie znacie się na piłce nie komentujcie ok?
2012.08.12, godz. 17:53, _Marcel17_
cr7ds14 ja jako kibic realu mówię że piszesz takie bzdury że nie da się tego czytac. Weź się ogarnij.
2012.08.12, godz. 17:51, JohnyMario
  Kuba9724 - BAN (kultura)   1 miesiąc
  Madridista1223 - BAN (spam)   5 dni
  CescFCB - BAN (idiota)   2 miesiące
  cichun - BAN (spam)   14 dni
2012.08.12, godz. 17:51, Bartlom14
TO Prawda ;D
Cristiano jest szybszy ale Messi ma lepsze przyspieszenie,
balans, Cristiano techincznie wygrywa o wiele!
Drybling Messiego to nic innego niż balans on robi tylko zwody,
to co robi ronaldo to drybling. Prawda też żę Messi jest wiekszzym egoista on zawsze wchodzi w 3-4 zawodników 75 %% procent tych pojedynków przegrywa.
Przykład:Ostatnie Gran Derbi Messi vs Pepe: Messi szedł na Pepego 6 razy przeszedł go tylko raz 1 a później alonso wybiłmu piłkę wślizgiem. Zawsze w tych sytuacjach uciekałą mu piłka lub pepe go wyczuł ;d z cristiano w takich sytuacjach nie miałby szans SAD TRUE
2012.08.12, godz. 17:49, lukas9990
cr7ds14 , uświadomiłeś mnie, że KOMPLETNIE nie!
2012.08.12, godz. 17:49, cr7ds14
zysys dobrze mówisz :)
2012.08.12, godz. 17:47, zysys93
kurde.. i CR7 i messi sa innego typu zawodnikami.. według mnie jeden jest lepszy w tym a drugi w czyms innym. moim zdaniem gdyby Cris gral tak jak w meczu z barcelona (kiedy cofal sie po pilke, walczyl, nie plakal jak ktos go dotknie) caly sezon nikt by mu nie podskoczyl. ale niestety my kibice Realu musimy patrzec jak ten karzel zgarnia nagrode ;( ale z drugiej strony messi nie istnieje bez xaviego i iniesty ;]
PUTA BARCA!!
HALA MADRID! Pozdro dla prawdziwych madridistas!!!
2012.08.12, godz. 17:47, cr7ds14
lukas 9990 a Ty się znasz na piłce nożnej?
2012.08.12, godz. 17:45, lukas9990
cr7ds14 :(
2012.08.12, godz. 17:44, cr7ds14
lukas9990 taka jest prawda,nie możesz nic tutaj zmienić -Messi niszczy ten cudowny sport jakim jest piłka nożna
2012.08.12, godz. 17:43, lukas9990
cr7ds14 błagam, powiedz, że żartujesz...
2012.08.12, godz. 17:41, cr7ds14
Bolt mówi dobrze ,ponieważ Ronaldo jest w istocie zawodnikiem kompletnym ,a Ci którzy uważają inaczej nie znają się na piłce,bo w tym sporcie chodzi o waleczność ,kreatywność i umiejętności których Ronaldo nie brakuje.Messi dostał dar od Boga jednak wykorzystuje go w najgorszy z możliwych sposobów-zamiast grać w piłke odstawia teatr w którym jest jedynym aktorem.CR gra z kolegami,drybluje jedynie w momentach ,gdy jest to konieczne,ogólnie mówiąc Cristiano gra dla drużyny,Messi dla siebie

2012.08.12, godz. 17:41, blaugranacampeon
fakt, to jakis argument jest.
2012.08.12, godz. 17:40, realxd
2012.08.12, godz. 17:24, blaugranacampeon

w obronie przy stałych fragmentach messi też się nie przyda przy jego wzroście , a CR7 dużo daje zespołowi przy stałych fragmentach
2012.08.12, godz. 17:39, lukas9990
realxd oczywiście, że nie. Nie można być bardziej kompletnym.
2012.08.12, godz. 17:38, JesusNavas
Nie, jeszcze nie. Do Messiego mu jeszcze troche brakuje. Ale Ronaldo juz jest bardzo blisko Messiego. W superpucharze musi cos CR7 pokazac.
2012.08.12, godz. 17:38, blaugranacampeon
chyba z kontekstu da sie dojsc do takiego wniosku, ze zdanie mialo brzmiec "Niezlym kabaretem jest twierdzenie, ze CR jest bardziej kompletny od Messiego"

2012.08.12, godz. 17:34, realxd
2012.08.12, godz. 17:24, blaugranacampeon

CR jest bardziej kompletny od Cristiano ?
2012.08.12, godz. 17:32, Norek4k
Bolt ma racje ;d
Ronaldo Mistrzem ;d
2012.08.12, godz. 17:24, blaugranacampeon
Messi nie dalby rady w PL. yhy... to pewne. I zadnym argumentem jest to, ze Kun, Silva, Mata przyszli z LL, tez nie sa gigantami, a sa gwiazdami ligi. No i nikt nie powie ze ktorys z nich jest lepszy od Leo. Wiec jak mozna powiedziec ze Messi nie dalby rady?

Ktos wspomnial o symulowaniu. No sorry, ale jak ktos pisze o Messim, ze symuluje, to ma marne pojecie o pilce. to jeden z zawodnikow probujacych prawie zawsze utrzymac sie na nogach.

Niezlym kabaretem jest twierdzenie, ze CR jest bardziej kompletny od Cristiano. Piszecie wtedy, ze strzela z lewej, prawej, z glowki, z dystansu, z wolnych, czyli CR generalnie strzela. Moze chcieliscie powiedziec, ze CR jest bardziej kompletnym napastnikiem, a nie pilkarzem.
2012.08.12, godz. 17:16, zduniol94
Wiedziałem że Bolt jest za Realem
2012.08.12, godz. 17:04, CescFCB
Jakie komentarze żałosne, już się podniecają, że ktoś pochwalił ich "Boga". Niech sobie uwarza Cistiano za lepszego, ma do tego pełne prawo. I tak ludzie, którzy znaczą coś w świecie futbolu uważają, że to Messi jest lepszy. A ten jak się kumpluje z CR to dziwne żeby mówł inaczej.
2012.08.12, godz. 16:49, pitun2410
Kumpel Crisa i kibic Realu. Lubię to ! :)
2012.08.12, godz. 16:47, Eisblume
Ma rację. To Cristiano jest królem, nie Messi.
Uwielbiam Bolta !
2012.08.12, godz. 16:40, LuisPro
wie co mowi
2012.08.12, godz. 16:17, lukas9990
To ja równie dobrze mógłbym kazać Casillasowi zmienić ligę, wtedy uznam go za najlepszego bramkarza świata. Np. do takiej ligi brazylijskiej, bo tam obrona dziurawa jak sitko często:) Wiem, że bramkarz to zupełnie inna bajka, tylko tak gadam bez sensu, jak co niektórzy:) Aha żeby nie było - bez tego i tak uważam Ikera za najlepszego.
2012.08.12, godz. 16:14, lukas9990
ikerowa, a myślisz, że gdyby(hipotetycznie) Messi przeszedł do takiego Manchesteru Utd. Manchesteru City, czy do innej ekipy z czołówki....to by sobie nie poradził? No dajcie spokój:) Poza tym po co ma przechodzić z klubu, który kocha, w którym się praktycznie wychował i dorósł jako piłkarz, do innego klubu? Żeby cokolwiek komukolwiek udowadniać? Bez jaj:)
2012.08.12, godz. 16:04, ikerowa
ikerowa

Żaden barcelończyk nie poradziłby sobie w PL, bo tam sędziowie się nie dają nabierać na takie ewidentne symulowanie. Tam symulowanie jest traktowane bardziej surowo nią ostre, żeby nie powiedzieć brutalne faule.
Madridista1223

Nie chodzi mi tu o symulowanie. Bardziej chodziło mi o to, że Messi uważany jest za najlepszego piłkarza świata od 4 sezonów (w przynajmniej dwóch to słuszna opinia), ale Argentyńczyk udowadnia swoją wartość tylko w Primera Division. A Ronaldo pokazał co potrafi w najsilniejszej lidze świata. Ogromna różnica jest między grą Messiego a grą Ronaldo, ale na korzyść Portugalczyka gra to, że był w Premier League i osiągnął tam dużo.
2012.08.12, godz. 16:04, KamiLLLCR7
Bolt wie co dobre :D
2012.08.12, godz. 15:51, Madridista1223
ikerowa

Żaden barcelończyk nie poradziłby sobie w PL, bo tam sędziowie się nie dają nabierać na takie ewidentne symulowanie. Tam symulowanie jest traktowane bardziej surowo nią ostre, żeby nie powiedzieć brutalne faule.
2012.08.12, godz. 15:51, mikas25
rudinho09

Wydaje mi się, że mocne stanie na nogach nie zależy wyłącznie od siły tylko, także od środka ciężkości. Messi dzięki(?) swojemu wzrostowi ma tenże punkt bardzo nisko, blisko ziemi, czyli jest stabilniejszy.
2012.08.12, godz. 15:47, ikerowa
Fajnie, że taki człowiek jak Bolt uważa, że Ronaldo jest lepszy. Ma rację mówiąc, że Cris jest bardziej kompletny. Pokazał swoją siłę i wartość w najlepszej lidze świata (nikt chyba nie zaprzeczy, że Premier League jest najlepszą ligą świata)- to nie jest prowokacja, ale chciałabym zobaczyć, jak Messi by sobie poradził w PL bez Xaviego i Iniesty...
2012.08.12, godz. 15:44, lukas9990
Madridista1223 pomijając wszystkie głupoty, które napisałeś, zapamiętaj - nie można być "bardziej kompletnym":)
2012.08.12, godz. 15:42, peeroF1
Stuprocentowa prawda
2012.08.12, godz. 15:36, Madridista1223
Cristiano Ronaldo jest lepszy od lessiego. Jest o wiele bardziej kompletny. Nie ma słabych stron. We wszystkich cechach, które są potrzebne w futbolu jest co najmniej znakomity, a lessi nie ma strzału z dystansu, nie ma siły fizycznej, nie ma uderzenia głową, nie potrafi wykonywać rzutów wolnych i nie piszcie, że strzelił z Atlético, bo raz na jakiś czas każdy trafi. Lessi nie ma prawej nogi. To tylko niektóre cechy, których nie posiada pewien przereklamowany karzeł.
2012.08.12, godz. 15:25, marco9512
rudinho

To jest kwestia zastawienia się. Jak ja gram i są 2 razy silniejsi to też stoję twardo na nogach, zależy od zastawienia się..
2012.08.12, godz. 15:24, lukas9990
Wiedziałem, że będą jaja, ale to co niektórzy wypisują to już całkiem abstrakcja jakaś:)
2012.08.12, godz. 15:24, Madridista1223
Bolt to mój ulubiony lekkoatleta. Właśnie wczoraj dzięki Niemu Jamajka pobiła w sztafecie rekord, którego już nikt nie pobije.
2012.08.12, godz. 15:23, figofan88
taka prawda, pytam sie gdzie lessi ma glowe?gdzie wolne? czy jest szybszy od cr? co z prawa noga?? messi to szawi i iniesta plus krotko trzymana pilka przy nodze i dryblin lewo prawo no i oczywiscie to cos co wyroznia najlepszych i tyle, ktos kto cale zycie gra w 1 klubie nigdy nie bedzie do konca pewny ze jest najlepszy, dlatego cr jest lepszy dlatego mou jest najlepszy
2012.08.12, godz. 15:19, kleik145
rudinho09
Messi'emu pomaga szczelać gole Iniesta <ktorego bardzo lubię> i Xavi<którego nie lubię> więc ?
2012.08.12, godz. 15:18, rudinho09
kleik145

szczelać? Pominę to. A Cristiano Ronaldo rozumiem strzela wszystkie gole po podaniu od Casillasa i minięciu wszystkich zawodników rywala :)

marco9512

Nie ma siły? Zobacz obojętnie jaki film na yt , jak trzyma się mocno na nogach i ajk trudno go wywrócić.

Osobiście wolę CR, ale dyskredytowanie umiejętności Messiego to jak stawianie Casillasa i Pawełka na jednym poziomie.
2012.08.12, godz. 15:15, marco9512
rudinho

Ma po prostu zaje*** balans ciała i nic więcej. Nie ma dobrego strzału, siły, gry głową, stałych fragmentów ani niczego innego.

Wygra ten, który ma tytuły ? Nie w przypadku Sneijdera
2012.08.12, godz. 15:14, kleik145
rudinho09
Messi'emu pomaga szczelać gole Iniesta <ktorego bardzo lubię> i Xavi<którego nie lubię> więc ?
2012.08.12, godz. 15:12, kleik145
Bolt dobrze gadasz Ronaldo jest dobry tak jak Messi ale CR ma to coś co w nim lubię.
I proszę was nie kłucie się o to kto lepszy to staje sie juz nudne.

!Hala Madrid!
2012.08.12, godz. 15:12, rudinho09
Pavi

"gdyby". Gdyby Messi był wyższy, to grałby w koszykówkę. Gdyby mama miała fiuta, to by była ojcem ;]
2012.08.12, godz. 15:11, rudinho09
marco9512

Musi robić genialny użytek z tego "tylko" balansu ciała, skoro strzela ponad 50 co sezon i notuje z 20 asyst. Obaj są genialni, a lepszy jest ten, który wygrywa trofea.
2012.08.12, godz. 15:07, Pavi
Oczywiście, Ronaldo przy swoim wzroście jest naprawdę najlepszy technicznie, a gdyby nie to że Messi jest niski nie miałby takiej techniki jak Ronaldo, więc wniosek z tego taki, że Ronaldo ma trudniej, a jeżeli nie jest lepszy to na pewno tak samo dobry technicznie jak Messi,

Warto również dodać, że Ronaldo nie tylko przez wzrost ma trudniej, ale i łatwiej pod względem zdobywania goli głową. Dobrym przykładem jest Puchar Króla Real - Barça 1:0 Ronaldo strzela głową.
Wniosek kolejny plus dla Ronaldo.

Bolt ma rację co do tego, że CR7 jest kompletny i to ma przełożenie na Ligę.
2012.08.12, godz. 15:00, Ronaldovva
Ma rację, lubię go jeszcze bardziej
2012.08.12, godz. 14:57, El Alex M
Zaczęło się. Ktoś chce popcornu?
2012.08.12, godz. 14:57, marco9512
Jest kompletny, dlaczego ma wygrywać zawodnik, który ma tylko balans ciała a nie zawodnik, który ma wszystko ? To tak jakby nagrodę muzyczną dano osobie, która nie umie śpiewać tylko jest ulubieńcem bo jest zwałowy..
2012.08.12, godz. 14:56, Prodigy22
bo taka prawda. CR jest bardzie kompletny. on strzela ze wszystkiego, nawet z plecow(!). jedyny wyjatek to reka.
2012.08.12, godz. 14:56, Kaziu1980
Dwóch najlepszych w swoich dyscyplinach sportu! Szacun Usain! HM!
2012.08.12, godz. 14:52, kabzel
teraz mowil ze chcialby isc na testy do Manchesteru?
2012.08.12, godz. 14:46, lukas9990
Tabaluga dokładnie. Ja to bym miał prośbę do twórców tej stronki - automatyczne odświeżanie komentarzy, takie...żeby od razu się pojawiały.:)
2012.08.12, godz. 14:42, Tabaluga56
No to trzeba wziąć popcorn i czytać ,bo będzie zaraz ciekawie jak w kinie ;>
2012.08.12, godz. 14:41, iker1016
Dobrze prawi! polać mu!

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze!

REKLAMA

archiwum

gorące tematy

profil

Pamiętaj, że sposób wyświetlania Aktualności i Komentarzy zawsze możesz dostosować do swoich potrzeb!

- Twój profil -

reklama

Sklep Realu Madryt

dołącz do nas



reklama