REKLAMA
  • polski
  • english

Nie jesteś zalogowany! - Zaloguj się!

reklama

szukaj


 

aktualności

2012.08.06, godz. 16:20, Mateo / marca.com

La Fábrica 100 milionów euro

La Fábrica jest prawdziwą żyłą złota dla Realu Madryt. Nie chodzi tu tylko o piłkarskie diamenty, ale także o pieniądze. W ostatnim czasie awans do pierwszej drużyny był dosyć skomplikowany i trudny, dlatego zawodnicy często opuszczają klub, co pozwoliło Królewskim zarobić prawie 100 milionów euro w ciągu ostatnich dziesięciu lat.

Taka polityka co do szkółki powoduje, że czasami władze Realu Madryt starają się ściągnąć z powrotem zawodników, którym dobrze się wiedzie w innych klubach. Niestety w niektórych przypadkach jest to niemożliwe i wówczas można tylko patrzeć, jak piłkarze ze szkółki tryumfują w innej koszulce.

Negredo, wychowanek Rayo, bronił barw Castilli przez dwa sezony. To on przyniósł klubowi najwięcej pieniędzy w ciągu tych dziesięciu lat. W 2009 roku Sevilla zapłaciła za niego 15 milionów euro. Warto dodać, że dwa lata wcześniej 3 miliony wyłożyła Almería. W 2009 roku odeszli także: Javi García (Benfica – 7 milionów), Parejo (Getafe – 3), Alberto Bueno (Real Valladolid – 3) i Miguel Torres (Getafe – 3).

Lato 2007 roku również przyniosło Królewskim sporo pieniędzy ze sprzedaży zawodników ze szkółki. Wówczas z klubu odeszli: Diego López – 7 milionów euro, Raúl Bravo – 2,3, De la Red – 3, Javi García (wtedy trafił do Osasuny) – 2,5, a także Mejía, Pavón, Miñambres, Borja Valero i Mata. Ci ostatni nie wzbogacili klubowej kasy. Najbardziej rzuca się w oczy przypadek Juana Maty, mistrza świata i Europy, który opuścił Madryt za darmo, a teraz tryumfuje w Chelsea i reprezentacji Hiszpanii.

Do listy trzeba także dopisać Soldado i Rodrigo (obaj odeszli za około 6 milionów euro). Opuścili Real Madryt, żeby poszukać szansy w innych barwach. Teraz grają odpowiednio w Valencii i Benfice. Następny w kolejności – Juanfran. Mistrz Europy i zdobywca Ligi Europy gra obecnie w barwach lokalnego rywala. Granero odszedł za 3 miliony euro, a Arbeloa za 1,3 miliona do Deportivo. Oni jednak otrzymali kolejną szansę w Madrycie i wykorzystali ją.

Na wyróżnienie zasługuję również przypadek Samuela Eto'o. Kameruńczyk trafił do Realu Madryt w 1996 roku i spędził dwa lata w rezerwach i pierwszej drużynie. Kiedy w 2004 roku Barcelona sprowadziła go do siebie, Królewscy otrzymali połowę kwoty transferu – 12 milionów euro.

Oczywiście to nie koniec, listę można kontynuować. Valdo, Rivera, Aranda, Tote, Portillo, Jurado, Balboa, Sarabia… Ta tendencja trwa dalej. Już w tym roku Castillę opuścił Carvajal, który odszedł do Leverkusen. Joselu natomiast miał trafiać do Hoffenheimu, jednak Markus Babbel, trener Wieśniaków, zaprzeczył tym doniesieniom. Zatem na tę chwilę Joselu w dalszym ciągu jest zawodnikiem Królewskich.

Marzeniem każdego piłkarza szkółki jest szansa na grę w pierwszej drużynie, jednak rzeczywistość jest brutalna. Awans na sam szczyt jest bardzo trudny i niewielu zawodników to osiąga. Raúl, Guti, Casillas… Tylko wybrani mogą grać na Santiago Bernabéu. Mimo to jakość piłkarzy ze szkółki jest niepodważalna. To prawdziwa kopalna złota.

REKLAMA

Zobacz inne aktualności powiązane z gorącym tematem Cantera

Komentarze

2012.08.08, godz. 17:16, diego11
a wiecie że za chwilę wejdą przepisy UEfA odnośnie transferowego limitu oraz większej liczby wychowanków w składzie co niewątpliwie będzie faworyzowalo Barcę która już w składzie na ten sezon będzie miała 17 wychowanków i wtedy mourinho wam juz nie pomoże bo on się na wprowadzaniu wychowanków w seeniorska piłkę poprostu nie zna.
2012.08.08, godz. 17:12, diego11
, marco9512
Co do maty to ten kibic ma rację i to mu trzeba przyznać. A ty zastanów się nad swoimi słowami bo gadasz takie głupoty aż głowa mała.
To że raz jedyny wymusił karnego to nie musisz mu juz przylepiać łatki aktora jak macie tu w zwyczaju bo jest przysłowie "jedna jaskólka wiosny nie czyni".
To że raz wymusił karnego to nie powód by mieć o nim przez 100 lat mniemanie symulanta. A jeszcze to tylko mecz towarzyski. Popatrz sobie na Di Marię ten robi aktorskie jaskółki średnio 3 na mecz i8 jakoś tego nie piętnujesz choć powinieneś jeżeli jesteś fanem Realu.

Fabregas jest wychowankiem Barcelony ponieważ został kupiony do pierwszej drużyny Kanonierów i grał tylko w rozgrywkach seniorskich mimo ze w takich turniejach jak Puchar Ligi grały mocno głębokie rezerwy Arsenalu.
2012.08.08, godz. 03:37, BlancoPrince
2012.08.07, godz. 23:12, sojerrrr

No tak jak mowie moglem sie mylic co do wieku i ilosci lat gry w danym klubie. Jakos tez sie nie zaglebialem w to kiedy, do jakiego klubu, kto przyszedl ale kiedys sie mowilo ze Fabregas jest wg przepisow wychowankiem Arsenalu, bo w to ze anglicy mieli wiekszy wklad w jego uksztaltowanie tak jak zauwazyles to chyba nikt nie watpi.

A co do samych przepisow jezeli jest tak jak mowisz 15-21 to jest to tylko kolejny blad Uefa bo wychowankiem powinno byc sie jednego klubu chyba ze jest dopisek, ze jest sie wychowankiem pierwszego klubu w ktorym sie rozegra odpowiednia ilosc meczów..

Tak czy inaczej ja uwazam tych 3 panow za wychowankow tych klubow do ktorych ich wczesniej przypisalem.

Pozdro
2012.08.07, godz. 23:12, sojerrrr
BlancoPrince

Masz rację, są rzeczywiście pewne wątpliwości co do Fabregasa. Jednak jak podawała UEFA po przejściu z Barçy do Arsenalu, Fabs miał wtedy 16 lat i 4 miesiące, widniał jako wychowanek FCB. Choć sama UEFA określa inne kryteria, sama czasem sobie zaprzecza: min. 3 lata w wieku 15-21, dlatego można być wychowankiem dwóch klubów jednocześnie, ale w przypadku Fabsa, to kryterium nie zostało spełnione (2 lata). Natomiast Fabregas, jeśli dobrze pamiętam, był w Barcie od 10 do 16 roku w Barcie i znał się z kilkoma z dzisiejszego składu FCB. Tak też widzisz, jak UEFA czasem podciąga niektórych piłkarzy pod wychowanków. ogólnie w prasie, jak się czyta ciągle się o nim mówi jako o wychowanku FCB, a szczerze jako o wychowanku Arsenalu jeszcze nie czytałem, choć być może gdzieś tak widnieje. Dla mnie to wychowanek Barçy, który ukształtował się w Arsenalu (Arsenal miał z pewnością większą rolę w budowaniu doświadczenia zawodnika i ogrywaniu go na arenie międzynarodowej, jednak technikę wyniósł również z La Masia). Ale jasne, nie można tego powiedzieć tak bezsprzecznie, są kontrowersje. Dobra uwaga btw :)
Jeszcze tak dodam, że pisząc ten post sprawdziłem to i natrafiłem na ciekawy (jakiś prywatny) artykuł, warto przeczytać:
http://rafalstec.blox.pl/2011/02/Ilu-Arsenal-ma-wychowankow.html
2012.08.07, godz. 23:00, BlancoPrince
Fabiansantos jakbysmy mieli pod tym wzgledem kompleks Barcelony to bysmy na sile wpychali chlopakow ze szkolki do pierwszego skladu.. Ale nie robimy tego tylko ich sprzedajemy i jak sie okazuje kasujemy za to niezla sumke wiec twoja teoria jest troche nie na miejscu.

Sojerrr sa przeciez scisle okreslone przepisy ktore decyduja o tym kto jest wychowankiem jakiego klubu... O ile sie nie myle to zeby byc wychowankiem trzeba grac przynajmnjej 2 pelne sezony w klubie w wieku 15-18 lat. Albo jakies inne liczby ale na pewno na tej zasadzie. Dlatego Messi jest Barcelony, Fabregas Arsenalu a Raúl mimo ze zaczynal gdzie indziej jest nasz...
2012.08.07, godz. 20:45, BlancoPrince
Fabiansantos jakbysmy mieli pod tym wzgledem kompleks Barcelony to bysmy na sile wpychali chlopakow ze szkolki do pierwszego skladu.. Ale nie robimy tego tylko ich sprzedajemy i jak sie okazuje kasujemy za to niezla sumke wiec twoja teoria jest troche nie na miejscu.

Sojerrr sa przeciez scisle okreslone przepisy ktore decyduja o tym kto jest wychowankiem jakiego klubu... O ile sie nie myle to zeby byc wychowankiem trzeba grac przynajmnjej 2 pelne sezony w klubie w wieku 15-18 lat. Albo jakies inne liczby ale na pewno na tej zasadzie. Dlatego Messi jest Barcelony, Fabregas Arsenalu a Raúl mimo ze zaczynal gdzie indziej jest nasz...
2012.08.07, godz. 16:58, fabiosantos
No i co z tego? Po co ten news jak wszyscy wiemy to od dziś że nasza cantera to kopalnia talentów dla innych klubów.Mamy i bedziemy mieć nadal kompleks Barcelony bo nie zaryzykujemy i nie postawimy na szkółke.
2012.08.07, godz. 15:20, LosBlancos_96
Dobrze, że Arbeloa i Granero wrócili.
2012.08.07, godz. 11:59, fernandotorres3200
Chyba tylko Ajax moze sie równać ze szkółka realu
2012.08.07, godz. 11:36, Kimer

Zaliczanie Eto do grona wychowanków to już mocna przesadzone naciągnięcie faktów.

2012.08.07, godz. 07:47, saintk6
z drugiej strony to tyle co jeden Ronaldo
2012.08.07, godz. 07:17, domin11rm
Najbardziej nie rozumiem jak można było się pozbyć Maty i Borja Valero...
2012.08.07, godz. 07:07, eric24
A ja mam dalej kompleks Barcelony:( La fabrica hahahahaha
2012.08.07, godz. 00:40, sojerrrr
*odebrał = odegrał
2012.08.07, godz. 00:39, sojerrrr
Widzę też, że od wielu lat jest kłótnia i sprzeczność, co definicji "wychowanek". Wychowanek przecież wg słownikowych definicji nie musi być wychowankiem pierwszego klubu, w jakim grał. To jest kwestia czysto subiektywna i myślę, że należałoby spytać odpowiednio tych piłkarzy. Co do Raúla i Messiego. Pomimo, że Raúl najpierw, jako dzieciak grał w San Cristobal a później w Atlético nie wątpię w to, że sam powiedziałby o sobie jako o wychowanku Realu, który zawdzięcza początek poprzednim klubom. Tak w przypadku Messiego trudno sobie wyobrazić jako wychowanka Newell'sów. Dla mnie słowo "wychowanek" jest bardzo subiektywne i nie tyczy się koniecznie pierwszego klubu, ale klubu, który odebrał najistotniejszą rolę w młodocianej karierze, choć to to też czasem może być kontrowersyjne. A tak zadam pytanie, czy nie można być wychowankiem dwóch klubów jednocześnie? :)
2012.08.07, godz. 00:01, RealMadrid7Hala
emigrant
poczytaj sobie lepiej na wikipedii
2012.08.06, godz. 23:44, sojerrrr
Ja się z poniektórymi z Was nie zgodzę. A może po prostu wyrażę swoje zdanie. Priorytetem (przynajmniej tak powinno być) wg mnie jest opłacalność, a nie dalsze zadłużanie się. Wychowywanie (to też dużo kosztuje) zawodników przez kilka lat i potem sprzedawanie za grosze, a później ich odkupywanie za duże, jest wg mnie stratą pieniędzy. Ale to też wszystko zależy od kontraktów, jak zostały napisane i ile ze sprzedaży i z sukcesów osiągniętych przez danego piłkarza ma RM. To jest kwestia trudna ekonomicznie. Np. zadam bardzo podstawowe pytanie, czy kupno Ronaldo i jego utrzymanie się zwróciło już klubowi i czy kiedykolwiek zwróci? Uważam, że nie. Zakup takich mega zawodników jest wg mnie po części prestiżowy, jasne Real zarobi mnóstwo kasy na CR, ale nie tyle ile musiał wydać. Często kluby takie jak Real czy Barcelona wydają/wydawali masę pieniędzy na transfery, które generowały pieniądze z reklam, z promocji, jednak pieniądze te się nie zwracają. No ale wolą poszaleć przez kilka lat, a później jak dziś oszczędzać i zaciskać pasa zamiast zracjonalizować środki. Tylko to jest na tej zasadzie jak z Neymarem będzie. Niech tylko jego agent powie, że jest gotów przejść do Europy, to zobaczycie jak wszystkie kluby się rzucą na niego, po pierwsze, żeby go mieć, po drugie, żeby inny (a już tylko nie rywal) klub go nie miał. Tak samo paradoksalnie jest z wygrywaniem pucharów, im więcej wygrasz, tym bardziej jesteś stratny finansowo. To rzeczywiście dziwne, ale prawdziwe. Ale kluby do tego dążą, może ze względu na sam prestiż, bo przecież to w końcu sport, w którym trzeba wygrywać, a nie tylko nie być stratnym. Ale paradoksem jest, że wypłaty i prowizje dla piłkarzy i ich utrzymanie w ciągu roku po wygranej np. LM są większe niż sama nagroda pieniężna/ środki otrzymane z reklamy (dla klubu). Chyba jedynie teraz Real i FCB zmniejszyły swoje zadłużenia względem poprzedniego roku. Ale najbardziej bezsensowne jest, w przypadku Realu, Granero czy Arbeloi może to nie były duże pieniądze, ale np. sprowadzanie z powrotem do Barçy Piqué czy Fabregasa wg mnie jest rozrzutnością. Wychować, oddać za żadne pieniądze, a później robić transfery na kilkadziesiąt euro, podczas, gdy zysk roczny netto to 30-40 mln euro najwyżej. Tzn ja teraz jestem mądry po fakcie, bo przecież nie wiadomo, co by z tych piłkarzy było, wtedy kiedy odchodzili. Przecież są piłkarze, którzy się niesprawdzili, a wieczne utrzymywanie ich kosztowałoby klub również. Sprawa jest skomplikowana, niemniej uważam, że wychowywanie jest tańsze, niż kupowanie zawodników. Tak Real powinien się postarać wprowadzać stopniowo w mniej ważnych meczach lub o przesądzonym wyniku swoich wychowanków, np. choćby Jese, bo to duży potencjał i talent. Tylko, moim zdaniem, Mourinho jest typem trenera na tu i teraz, nie jest od planowania zasobami ludzkimi na dłuższą metę, ze szkodą dla Realu (w sensie długoterminowym). Uważam, że Realowi po odejściu Mou przydałby się trener, który nawet nie zostając na długo, wprowadzałby i ogrywał młodzież z pierwszą drużyną. Takie moje zdanie.
2012.08.06, godz. 23:08, hala_madrid_22111
Chodzi mi oczywiscie o kilka ostatnich lat, bo kilku wychowanków gra w Realu...
2012.08.06, godz. 23:07, hala_madrid_22111
Płaczcie dalej, że w pierwszym składzie nie ma wychowanków... ale powód jest bardzo prosty: są za słabi. Dziękuje, dobranoc.
2012.08.06, godz. 23:05, delson1234
Nie wiem czym sie tu podniecac ;/ ronaldo sie zwrocil za 10 lat sprzedawania wychowankow a kaka sie zwroci za kolejne 5-10 lat ;/???
2012.08.06, godz. 22:27, nowy94pl
Sahara
Nasi wychowankowie poza Jese nie mają szans na grę w pierwszej 11. Oni dopiero teraz awansowali do drugiej ligi. Przepaść jest zbyt duża. Może jak tam pograją 2-3 sezony to objawią się nam perełki, w tej chwili jest tylko Jese i Morata ale nie wiadomo co z tego będzie. Jeżeki chciałbyś w składzie Soldado i Negredo zamiast Benzemy to cię nie rozumiem tak samo Mate zamiast Ozila. Choć Mata to jedyny WIELKI piłkarz który wyszedł ze szkółki w ostatnich latach. Barça trafiła na pokolenie zdolnych piłkarzy i tyle. Niech się cieszą póki mogą bo zawodnicy typu Telo czy Cuenka już nie są i nie będą tak dobrzy jak Iniesta czy Messi. Trener jest od tego by wygrać każde kolejne spotkanie. I dzięki temu wygraliśmy w tym roku ligę bo Gurdiola kombinował z młodzieżą. Powiedz mi za kogo mieli by wejść ci wychowankowie? Posadzić takich piłkarzy jak Ronaldo Di Mari, Ozil, Benzema, Alonso na ławkę tylko po to by udowodnić coś Barcelonie i dostać lanie od Osasuny? Morata i Jese lepiej gdyby grali w Castily by byli w rytmie meczowym i tylko na słabszych rywali zostali powołani i zgadzam się że powinni dostać 20-30 min jeżeli mecz układa się po naszej myśli.
2012.08.06, godz. 21:05, raf1124
no właśnie, fajnie że Fabrica dała 100 mln z transferów, tylko pytanie co daje 10 mln rocznie. Tylko pytanie jest takie: czy koszt utrzymania ośrodka dla młodzieży jest niższy niż 10 mln rocznie ? bo co z tego, że dostaliśmy tyle kasy za nich jeżeli ładuje się w wychowanków znacznie więcej ? :> ktoś ma takie dane?
2012.08.06, godz. 20:55, emigrant
Przecierz Mata to wychowanek Real Oviedo.W RM byl raptem rok.
2012.08.06, godz. 20:27, ginbar
Wiem, że Ramos jest wychowankiem Sewilli, ale akurat mnie ta zasada UEFA zaciekawiła :D
2012.08.06, godz. 20:23, Kadelski
@ ginbar

tu chyba chodzi, że 3 lata w juniorach lub niższych kategoriach wiekowych a potem do pierwszej drużyny idzie... Ramos kosztował 30mln
swoją drogą... jak jesteś wychowankiem jednego klubu to chyba nie możesz być wychowankiem drugiego ;p
2012.08.06, godz. 20:23, hooligun
ginbar
Ramos nie jest naszym wychowankiem. Tu chodzi chyba o podpisanie pierwszego profesjonalnego kontraktu.
2012.08.06, godz. 20:19, ginbar
Mam takie pytanie z innej beczki. Zastanawiam się, bo kiedyś ktoś tutaj powiedział, że zawodnik staje się wg UEFA czyimś wychowankiem, jeśli rozegra w danej drużynie 3 sezony. Tak więc Ramos przyszedł do nas w wieku 19 lat. Nikt o tym nie mówi, że to nasz wychowanek, ale ja się zastanawiam czy to można zaliczyć :D
2012.08.06, godz. 20:01, Kadelski
a i wybacz Sashra... za przekręcenie nicku ;/
2012.08.06, godz. 20:00, Kadelski
1 - chciałem coś przeczytać o Callejonie bo też był królem strzelców gdy Castilla grała w Segunda A

2 - @Sahara - przypadek Maty jest inny... mając 17 lat i grając w Castilli czy Real C dostał kontrakt z Valencii... i poszedł mimo tego, że klub chciał go zatrzymać...
2012.08.06, godz. 19:42, konstabl40i4
Bardzo dobrze, że Real zarabia na szkółce, ale według mnie nie ma co się cieszyć z tego za bardzo. To jest szkółka Realu i w pierwszej kolejności powinna dawać zawodników do pierwszej drużyny. Raúl i Casillas byli ostatnimi wychowankami ,którzy mają/ mieli pewne miejsce w 11. Akademia piłkarska ma przede wszystkim dawać wartościowych graczy pierwszej drużynie a jak tak sie nie dzieje trzeba coś w tej kwestii zmienić.
2012.08.06, godz. 19:26, Sashra
titicaca
To samo co Fabregas do Guardioli lub Alba do Villanovy? Strzelam... ;]
2012.08.06, godz. 19:06, real90x4ever
Spoko Carvajal wróci tego jestem pewny i będzie grał w podstawowym składzie przez lata , to samo z Jese
2012.08.06, godz. 19:02, Aneurysm
@Mistrzyk a dołożyłeś do tego chociaż grosz? Nie, więc dorośnij
2012.08.06, godz. 18:58, parafian94
wlasnie a co sie dziej z Sarabią
2012.08.06, godz. 18:53, Karager
Mata jest przereklamowany, mi tam go wcale nie szkoda
2012.08.06, godz. 18:50, titicaca
Sashra
A co ma Mata do Mourinho?
2012.08.06, godz. 18:42, Sashra
Matti25
Pomimo tego, że masz racje :) to? Mylisz się kolego! Raúl jest wychowankiem, bo Tutaj w Realu się wychował czyli dorósł piłkarsko, przyszedł jako młody 15 letni ? małomówny chłopiec, jako wielka niewiadoma! Nie musi stawiać w danym klubie "pierwszych kroków" (San Cristóbal, Atlético) żeby być jego wychowankiem bo to wielki Real Madryt go tak naprawdę wychował... dokładnie tak samo jak wielka Barcelona wychowała Messiego, który przyszedł jako 12 letni utalentowany dzieciak... a nie jako 20 letni już zawodnik. A co teraz wyprawia ? xD
Napisałeś..." Real jakby miał dobrych wychowanków to by Mourinho stawiał na nich, uwierz mi." A nie ma? Przykład? Sprzedaje się takiego J.Mate za parę groszy, a kupuje się innych za grube miliony? To jest już jego czwarty profesjonalny klub, który Mourinho prowadzi... w żadnym z tych klubów nie znalazł dobrych wychowanków, przynajmniej kilku, na których mógłby postawić? Dokładnie! Tak i w żadnych innych klubach, które będzie w przyszłości prowadził nie znajdzie... No chyba, że zagości na dłużej w jakimś zespole, jak już się w te wszystkie "SWOJE" puchary i mistrzostwa obłowi... :]
2012.08.06, godz. 18:42, Mistrzyk
tymczasem na transfery przez ostatnie 12 lat poszło ponad 1,2MLD!!!!
sukces.
2012.08.06, godz. 18:22, salvador_91
I to jest powód do dumy?
2012.08.06, godz. 18:13, jar_007
A ile na ną wydaliśmy :>?
2012.08.06, godz. 18:08, Matti25
Sashra
Według mnie źle uważasz po prostu co ty dużo gadać mamy słabych wychowanków. Zdarzy się kilku dobrych wychowanków na przestrzeni kilkunastu lat tac jak Casillas, Guti czy Raúl ( chociaż dokładnie to Raúl nie jest wychowankiem) czy obecnie Jese.
Real jakby miał dobrych wychowanków to by Mourinho stawiał na nich, uwierz mi. Real nie może mieć przeciętnych piłkarzy Real musi byc zawsze najlepszy lub przynajmniej bardzo dobry a wychowankie są za słabi.
2012.08.06, godz. 18:04, RealMadrid7Hala
New_Divide00
coo??? w meczu z Galaxy tam grał w obronie tylko Nacho i Alex (który jest rozgrywającym a nie prawym obrońcą ) i do tego nie zagrali źle więc nie wiem po co to piszesz bo obrona w tamtym meczu wyglądała dobrze w meczu s Benficą to wyglądało słabo ale ludzie to jest Benfica świetna drużyna która z roku na rok robi się coraz lepsza ale nie lepiej zwalić wynik na wychowanków ...
2012.08.06, godz. 18:02, KrolewskiKibic
emigrant ma racje.Niestety.
2012.08.06, godz. 17:48, Sashra
New_Divide00
No właśnie, a dlaczego nie można wskoczyć do pierwszego składu Realu? Bo tutaj nie stawia się na wychowanków! Bo jest pan Prezes, który ma łeb do interesów a nie do tego by być prezesem klubu piłkarskiego z prawdziwego zdarzenia! Bo mamy trenera, którego ch... obchodzi jak kształtuje się młodzież w szkółce. Dlaczego? Bo on musi mieć wyniki już! Bo projekt długoterminowy w ogóle go nie interesuje. Bo najważniejsze jest jego CV, a nie klub, bo wielki to jest On! I nie sądzę, że Real ma gorszych wychowanków od Barcelony, co pokazuje reprezentacja młodzieżowa jak i liczba zawodników dla których nie ma miejsca w Realu, tylko się gdzieś tułają się po świecie... Wierzcie mi pamiętam czasy wielkiego Realu z lat 80-tych, i 90-tych... Tamten Real mnie urzekł ! Obecny jest budowany na tym samym poziomie co kluby, których właścicielami są np. panowie w turbanach z grubą kasą... To żadna sztuka tak budować !!!
2012.08.06, godz. 17:38, Aneurysm
@matek0039 Klub miałby zbierać ponad 10 lat na jednego piłkarza sprzedając jednoczeście kilkudziesięciu innych?
2012.08.06, godz. 17:20, New_Divide
Zgadzam się z większością, szkoda Maty i nikogo więcej. Madryt to nie jest klub do którego można "od tak" wskoczyć z rezerw grając tam kilka dobrych meczy. Widzieliśmy co się działo w meczu z LA Galaxy jak w obronie grała większość zawodników z rezerw.

Co nie zmienia faktu, że chciałbym widzieć Jese w pierwszej drużynie, chłopak się niesamowicie rozwija.
2012.08.06, godz. 17:18, emigrant
Czy to naprawde powod do dumy dla RM, ze jego wychowankowie graja poza klubem? Te 100 baniek to poszlo na Kake i Coentrão lub na CR7 jak kto woli.Ile RM przez ten czas wydal na transfery? Dlaczego mlodzi zdolni adepci sa wysylani do Getafe czy Benfiki?
2012.08.06, godz. 17:13, RealMadrid7Hala
matek0039
czy to jest artykuł o sprowadzeniu Modrica ?? to pokazuję głupotę klubu który czasami sprzedaje na prawde młodych zawodników i rzuca ich na głęboką wode jak np. Bueno
2012.08.06, godz. 17:00, matek0039
Tyle kasy dostają, a ja wciąż czekam na Modricia... ciężko go kupić?! Przecież z tych 100 mln by wam jeszcze zostało !!!
2012.08.06, godz. 16:59, marco9512
krzFCB

Ale przynajmnie nie wywala się o powietrze jak Alexis ^^
2012.08.06, godz. 16:55, KrisRM
Calleti ;)
2012.08.06, godz. 16:50, KrzFCB
Mata jest średniakiem, polecam obejrzeć mecze Chelsea z lepszymi rywalami. Wtedy nic nie gra. Nawet z Newcastle sobie nie radził a Blues przegrali u siebie.
2012.08.06, godz. 16:47, marco9512
Jeszcze Dani Parejo
2012.08.06, godz. 16:46, kachel
100 mln przez 10 lat... to wychodzi 10 mln na rok wiec nie wiem czy to faktycznie taki duzy zarobek biorac pod uwage ze mata jest warty 38 mln...
2012.08.06, godz. 16:45, Aneurysm
@Jokero Maty nie ma na ringu, bo jest piłkarzem ; /

sorry, musiałem xD
2012.08.06, godz. 16:45, marco9512
Mata hmm. Najbardziej mi szkoda Soldado, Carvajala i Maty
2012.08.06, godz. 16:29, Jokero
fernandotorres3200

Akurat na ringu nie ma maty, wiec twoj zart jest na poziomie tych Higuaina.
2012.08.06, godz. 16:27, fernandotorres3200
Mi tez szkoda Maty Najman ja regularnie klepie
2012.08.06, godz. 16:26, Aneurysm
najbardziej szkoda mi De la Reda i Maty
2012.08.06, godz. 16:23, Jokero
Szkoda Maty :/

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze!

REKLAMA

archiwum

gorące tematy

profil

Pamiętaj, że sposób wyświetlania Aktualności i Komentarzy zawsze możesz dostosować do swoich potrzeb!

- Twój profil -

reklama

Sklep Realu Madryt

dołącz do nas



reklama