REKLAMA
  • polski
  • english

Nie jesteś zalogowany! - Zaloguj się!

reklama

szukaj


 

aktualności

2011.04.29, godz. 13:13, El Jarek / Marca

Guerrero: Mourinho dla UEFA to trup

Rafa Guerrero to były hiszpański arbiter międzynarodowy. Na swoim koniec ma prawie 500 meczów na najwyższym poziomie. Obecnie analizuje skomplikowane sytuacje z meczów Realu dla dziennika Marca. Tym razem zgodził się nawet na wywiad odnośnie ostatnich wydarzeń.

Co sądzi pan o tym, co wydarzyło się na Bernabéu? W ogóle podejmował się pan oceny tych sytuacji?
Nie mogę żyć niczym innym, przyjacielu. Ciężko jest nie robić tego, co się lubi. Będę dźwigał ten krzyż do końca życia. Nie widziałem innej drogi niż sędziowanie i mocno za tym tęsknię! W dniu finału Pucharu Króla skończyłem 48 lat, w wieku 45 wysłali mnie do domu... W Anglii tak nie jest: wykwalifikowany senior, sędzia międzynarodowy może jeszcze gwizdać w kraju przez cztery czy pięć lat, ponieważ docenia się jego usposobienie, doświadczenie... Popatrz, na szczeblu Ligi Mistrzów chodzi o prowadzenie meczów, a nie sędziowanie. Sędziować to można w juniorach, a nie w półfinale Real - Barcelona w najważniejszych rozgrywkach.

Więc czym jest ta umiejętność prowadzenia meczu?
Studiowanie spotkania, piłkarzy, to jest kluczowe: wiedza, że ten się kładzie, że tego trzeba trochę przytemperować... Arbiter, który nie grał w piłkę ma o wiele ciężej, on nie wie czym jest porażka w ostatniej minucie, on nie zna reakcji piłkarza, który otrzymuje cios, ma o wiele większe szanse na pomyłkę. Nie jest łatwo, ale jeśli grałeś intensywnie w piłkę, to ci to pomaga.

Sądzi pan, że Stark był piłkarzem?
Pewnie jak większość był, ale na konsoli.

Proszę o więcej, proszę...
Przyznam, że nie prowadziłem takiego półfinału z ponad 100-milionową widownią, więc muszę odnieść się do 44. strony instrukcji. Pamiętam półfinał między Manchesterem i Juventusem Zidane'a na Old Trafford w sezonie 1999/2000. Oglądałem 14 filmów z obiema drużynami! Chciałem wiedzieć, chciałem przygotować się do meczu tak samo, jak przygotowuje się trener. A i tak oczywiście wystąpiły niespodzianki. Jednak ten Stark nie miał pojęcia o tym meczu, to było widać z kilometra.

Kartka dla Pepego wynikała z braku przygotowania do meczu?
Oczywiście, że brak przygotowania wpłynął negatywnie. W mojej opinii ta akcja zasługiwała na żółtą kartkę. Na szczęście czy nieszczęście sędzia nie ma pięciu kamer. Jednak jedyna prawda jest taka, że na początku zagwizdał faul na korzyść Realu, ale to jego asystent poprosił go zmianę decyzji i czerwoną kartkę... Stark nic tam nie widział. Jeśli zamiast tego, co zrobił, czyli sędziowania, prowadziłby mecz, to pomyślałby, że to równie dobrze mogła być kartka pomarańczowa, ale taka nie istnieje, czy na przykład wykluczenie na 5 minut, ale tego również nie można zarządzić. To był półfinał Ligi Mistrzów z wynikiem 0:0, on nie wiedział, co tam się działo...

Ale wynik 0:0 czy 5:5 to nie jest problem arbitra.
Ale jest problemem futbolu. On nie umie czytać meczów. Pierwszą połowę bez problemów poprowadziłby mój 22-miesięczny syn. A w drugiej widzieliśmy, zaczęło się... Z przygotowania do meczu można byłoby dowiedzieć się, że Alves jest skłonny do wyolbrzymiania sytuacji na swoją korzyść. Sędzia powinien podchodzić do niego przy pierwszej takiej sytuacji, ostrzegać i już jest wiadomo, że zacznie uważać i zachowywać się inaczej. Widać doskonale jak pada, jak go znoszą, a zaraz potem wskoczył na boisko i dalej grał. Dalej, Pedro nawet nie został muśnięty w twarz. Arbiter jest po to, żeby korygować takie rzeczy. Podchodzisz i pytasz piłkarza, "co, mocno boli? Dobrze, następnym razem poboli pod prysznicem"... I nie ma następnego razu, bo już nie symuluje.

A "spacer" Marcelo?
Tutaj będę go bronił: nie widział Pedra, jestem tego pewny. Nie można mieć oczu dookoła głowy, a przecież gracz Barcelony był w bliskim kontakcie Brazylijczyka. Jeśli Stark by widział całe zajście, to oczywiście byłaby to czerwona kartka, to oczywiste. Ale to był futbol, szybka i bezpośrednia gra, a sędzia cały czas był spóźniony.

Dopóki komitety, federacje, uefy i inni nie pozwolą sędziom być częścią gry, to będzie źle. Dlaczego sędzia nie może mówić, wytłumaczyć swojej decyzji? Ale nie, dalej będą środowiskiem hermetycznym, zamkniętym. Stark i wielu innych żyje z dala od futbolu, na marginesie. Przeżywałem to: tłumaczyłem swoje decyzje i karano mnie, a mówiłem, bo wydawało mi się niesprawiedliwe, co o mnie mówiono. Pod względem fizycznym sędziowie są lepsi niż kiedykolwiek, ale brakuje czegoś więcej.

Jakiś przykład.
Włochy. Poniedziałek, sędziowie stamtąd, w Las Rozas. Wszyscy sędziowie oglądają spotkania z weekendu: tutaj popełniłeś błąd, tutaj wydarzyło się to, a tam to... Potem wszyscy razem trenują i we wtorek jadą do domów. W piątek wszyscy lecą do Barcelony czy do Madrytu. Dla pana mamy w weekend Real-Athletic, tutaj ma pan cztery filmy, proszę je obejrzeć. W sobotę po meczu do domu, a w poniedziałek zaczynamy od nowa.

A nie tak, jak jest teraz, że trójka sędziowska wręcz wybiega ze stadionu, żeby w poniedziałek zdążyć do pracy. To jakiś żart! I nie mówię tego przeciwko sędziom. Mówię to przeciwko systemowi. Sáncheza Arminio [od 1993 roku szef Komitetu Technicznego Sędziów przy Hiszpańskiej Federacji Piłkarskiej] trzeba ładnie pożegnać, zrobić jakiś hołd, w końcu wiele zmienił, ale to wszystko, hołd i do domu, brakuje świeżej krwi.

Mourinho skarży się, że zawsze w meczach z Barceloną zostaje w dziesiątkę. Ma jakąś rację czy to raczej tanie wymówki?
Trzeba to zbadać. On to mówi, więc dlaczego mówi? To również pomaga w poprawie, to praca sędziego. Nie tylko trzeba biegać i biegać. Popatrz, to jest niepoważne: jeśli moglibyśmy unikać większość skarg, porównywać problematyczne tematy...

Sędziowie faworyzują Barceloną?
Rozmawiamy o drużynie, która długo utrzymuje się przy piłce, trudno jest ją prowadzić, rozgrywać, a jednocześnie faulować. To normalne, że zawsze większe błędy zdarzają się na niekorzyść drużyny, która rzadziej ma piłkę i walczy o jej odzyskanie. Nie chcę wgłębiać się w tę sprawę, jeśli to zrobię i dojdę do jakichś dziwnych wniosków... Nie chcę wiedzieć niczego poza futbolem, inaczej czułbym wstręt.

UEFA otworzy postępowanie wobec Mourinho.
Mourinho jest już dla UEFA trupem. Należał do tej organizacji przez 10 lat, ale teraz jest martwy. Ubliżył sędziemu federacji. Collina w telewizji broni sędziów, szacunek... a wychodzi Mourinho i mówi to wszystko. Trup. To organizacja, która na wszystkim zarabia, a on im podrzucił jajko. Będzie trupem w Madrycie i każdym kolejnym klubie: postawią na nim krzyżyk.

Wow.
Tak to już jest, przyjacielu.

REKLAMA

Zobacz inne aktualności powiązane z gorącym tematem Wywiady

Komentarze

2011.05.01, godz. 16:13, bienioooo
Z wiekszoscia sie moge zgodzic, z wyjatkiem sytuacji Marcelo i Pedro. On mowi ze Marcelo nie widzial Pedra, ale jak mozna nie widziec zawodnika ktory 5 sekund temu oddawal strzal?? Poza tym na powtorka wyraznie widac ze za pierwszym razem nie trafil w Pedro tzn. drasnal go butem, pozniej juz na nim stanal. Z reszta gdyby naprawde go nie widzial to podszedlby i go przeprosil.
Pozdro dla noramlnych kibicow
Visca el Barça !!
2011.04.30, godz. 15:13, BigDaddy.
Putki są żałosne. Na Camp Nou trzeba im zrobić piekło na murawie.
2011.04.30, godz. 10:46, kostrorafal
Mourinho jestesmy z Toba bo to Ty jestes najlepszy.
2011.04.30, godz. 09:08, AllBundyTSWFCB
A jezeli skaży sie, ze zawsze zostaje w dsziesiatke przeciwko Barcelonie o moze niech spojzy na siebie a nie patrzy w druga strone.Tak uczy swoich piłkarzy prowokowac i pieknie faulowac, ze to sie mści
2011.04.30, godz. 09:06, AllBundyTSWFCB
sebas1902

Smieszny jestes.Najławiejsze grupy?No jasne zwlaszcza tak z poprzedniego sezonu-Inter,Dynamo,Rubin.
Moze jeszcze ustawiane drabinki.

Rok 2006, wygrana w LM a po drodze-Chelsea,Benfica,Milan,Arsenal.

2009- Bayern,Lyon,Chelsea,Mu.


Prawda jest taka, ze zadnej porazki Mourrinho nie umie przyjąc z godnościa.Gdy Barça rok temu z Interem odpadla to malo kto płakal, ze musieli jechac autokarem, ze Inter dostal gola ze spalonego na 3-1, ze nieuznano gola Bojana w ost minucie.
2011.04.30, godz. 02:43, BlancoPrince
2011.04.29, godz. 14:02, szczepi87

Albo mi sie wydaje albo podważasz rzeczy oczywiste...
Oczywistym jest fakt ze Real rozbroil Barce w CdR dzieki taktyce Mou co bylo widac zwlaszcza po reakcji samych pilkarzy...
Barcelona zostala zneutralizowana calkowicie w pierwszej polowie... w dugiej jak Real opadl z sil to doszli do glosu ale co ugrali? nic... i tak mieli o polowe mniej strzalow na bramke niz Krolewscy... juz nie pamietam zeby ktos tak zdominowal Barce...

Przegrana na SB?? nie kpij.. jezeli myslisz ze wygrali uczciwe to sorry... obiektywizm nie boli... fakt mieli posiadanie pilki... zawsze maja.. w pierszym meczu na SB i w pucharze tez mieli.. i co? jakos nie wygrali 2 bramkami.. jakos Messi nie smigal jak mloda sarenka i nie strzelal bramek po za tym karnym... Jakos Real skutecznie odpieral ataki Barçy przez cale 60 min i jak mieli przestawic sie bardziej ofensywnie przez wprowadzenie Kaki to nagle sedzia wyciaga czerwona i jest po meczu.. juz nie ma kto kryc Messiego i efekt byl widoczny zaledwie kilka min pozniej..

A co do spiskow.. ja nic nie mowie ale to nie jest przypadek ze takie rzeczy przytrafiaja sie Barcie od kilku lat w waznych meczach... najlepiej bylo to widac z Chelsea... ale i czerwo z d...y dla Interu nie bylo gorsze... teraz historia zatacza kolo i znowu za nic wylatuje pilkarz, tym razem Realu... chociaz tydzien wczesniej zawodnik Barçy dopuścił sie podobnego zagrania tylko ze tam byl faul to po pierwsze a po drugie byl tez zamiar zrobienia krzywdy bo Busquets nie mial szans trafic w pilke... i co?? nawet zoltej...

Nie wiem czy tu trzeba cos jeszcze mowic... i nie przytaczaj jakichs mniej oczywistych spraw jak nadepniecie Pedro przez Marcelo bo jezeli ogladales mecz to moze rzucilo Ci sie w oczy jak Messi siedzac na murawie uderzyl lokciem przechodzacego obok zawodnika Realu? az dziwne ze nikt o tym nie mowi w tym calym zamieszaniu...
2011.04.30, godz. 00:31, BartekNS
Myśli, że Mou się będzie tym przejmował?? ;)
2011.04.30, godz. 00:18, gregorio2302
Trzeba zacząc grać w piłkę a nie rugby jak real
2011.04.29, godz. 23:38, gregorio2302
Trzeba zacząc grać w piłkę a nie rugby jak real
2011.04.29, godz. 23:36, gregorio2302
prawda jest taka że Mou wystawił 8 defensywnych graczy którym kazał faulować i prowokować, przegrał mecz przed jego rozpoczeciem
2011.04.29, godz. 22:30, sebas1902
Barcelona juz tyle lat sobie ustawia LM. A to czerwone kartki dla przeciwnikow, a to nieodgwizdane rzuty karne nalezace sie przeciwnikom, a to najlatwiejsze grupy...
UEFA widzi i nie grzmi bo to jest im na reke - zwyciestwo druzyny z Unicefem na koszulkach.
Tak sie pokazuje profesjonalizm?
Ustawianie
2011.04.29, godz. 21:36, thefools
Takiego sedziego powinnismy miec na pol-final.Nie dlatego,ze powiedzial,ze Pepe zasluzyl na zoltko ( to kazdy wie) ale dlatego jak mowil o sedziowaniu i jakie ma do tego podejscie. Jak dla mnie to Mou mowi to co wiekszosc trenerow boi sie powiedziec.
2011.04.29, godz. 20:58, bulwa11
jestem za Mourinho... on ma rację. Jeśli tyle czasu nikt nic nie robi to trzeba coś powiedzieć stanowczo.
2011.04.29, godz. 20:07, artigdynia
Iniesta84 i przez to wypaczyl wynik , do tego czasu barca poza posiadaniem pilki nie byla lepsza od Realu
2011.04.29, godz. 19:34, Iniesta84
@kibic... daj na luz... przecież piłkarze Realu są niewinni. Oni nigdy nie udają.
Winny jest TYLKO sędzia, bo wyrzucił Pepe z boiska !!!
To co, ze Real do 60min grał taki piach, że nie szło patrzeć... :)
Gdyby nie to... skończyłoby się na o-o. ;-))))
Szkoda, że Real grał słabo i nie był w stanie stwarzać zagrożenia pod naszą bramką, nawet z kontry..... w finale CdR im się zdarzało, grali lepiej (tylko w 1 poł) .. tym razem już nie... podrażniona Barça, to jednak lepsza Barça.
2011.04.29, godz. 18:49, raulmadrid79
Iniesta84
Z prostakami i chamami mozna tylko tak.no chyba ze masz takiego jelopa jak ty pod reka wtedy zawsze mozna dac mu klapsa w zeby. to jest tez dobry sposob
2011.04.29, godz. 18:18, raul_gonzales7
Mou zwycięży
2011.04.29, godz. 17:59, kuszi
swietny wywiad !!
2011.04.29, godz. 17:52, barteku
takzwanykibic

Nie wiem do czego pijesz. Wytknij mi błąd bo takie teksty nie mają najmniejszego sensu. A jeśli chodzi o polską literaturę też sobie radzę :)
2011.04.29, godz. 17:46, koza09
Co za wypowiedz :)
2011.04.29, godz. 17:42, Madridista173
Jestem z Mou

Hala Mourinho & Madrid
2011.04.29, godz. 16:58, domin11rm
świetny wywiad!!!
2011.04.29, godz. 16:45, GonzaLo Pipita
Mistrzostwo :D

Sądzi pan, że Stark był piłkarzem?
Pewnie jak większość był, ale na konsoli.
2011.04.29, godz. 16:34, vive
W JEDNOŚCI SIŁA !!

HALA MOURINHO !!

Przyjdzie kiedyś taki dzień, w którym odegramy się za to wszystko...
2011.04.29, godz. 16:33, Marcines
Mou zostaje i tyle.
2011.04.29, godz. 16:02, VoytecTheDon
"Obecnie analizuje skomplikowane sytuacje z meczów Realu dla dziennika Marca " . Tyle w temacie.
2011.04.29, godz. 16:02, zizou555
chciałbym żeby jutro na SB wszyscy kibice Realu pokazali że są za Mourinho, jak Mou poczuje wsparcie kibiców i drużyny będzie dobrze, może LM w tym sezonie się oddaliła ale jesteśmy w półfinale a za rok tez możemy przeciez powalczyć
2011.04.29, godz. 16:00, toten
Gość jest świetny i dobrze gada.
2011.04.29, godz. 15:53, Iniesta84
raulmadrid79 ty już pokazałeś kto jest chamem i prostakiem.
2011.04.29, godz. 15:52, michaelq
Dobrze prawi.

Jestem za Mourinho.
2011.04.29, godz. 15:49, RFan


Bardzo rzetelna opinia, jak wiadomo bardzo dobrego eksperta.
Mądrego to i miło posłuchać. Świetnie ubrał w słowa, opisując ten cały p***lnik zwany UEFA.

2011.04.29, godz. 15:35, Iniesta84
raulmadrid79 no.. znów kibic realu.. na poziomie;) takich lubię tu najbardziej :D
2011.04.29, godz. 15:35, krstn
Iniesta84
To podałeś ekspertów. Jeszcze Kowalczyka trzeba było do nich dołożyć.
2011.04.29, godz. 15:22, Iniesta84
lopezinho no przesadziłeś... ja bym dał tylko kartkę Pepe. Wcześniej żółtą, a potem drugą. Po kłopocie i bez głupiego gadania ;)
Arbeloa nie powinien dostać kartki.
Busquets na pewno.. ale szopkę na boisku zaczął Di María.
2011.04.29, godz. 15:19, Barmar
lopezinho

"Adebayor - atak wyprostowanymi rekami na twarz zawodnika Barcelony."

Jeden z najlepszych komentarzy na tej stronie w historii! Dawno mnie nic tak nie rozśmieszyło. Oczywiście zgadzam się, że zaatakował agresywnie, ponieważ był bardzo zdenerwowany zachowaniem piłkarzy Barçy i żółta kartka w pełni zasłużona, ale czerwonej tam nie mogło być, gdyż Adebayor odebrał piłkę, a "wyhamował" rękami na zawodniku barcy, ale trafiając go w klatkę piersiowo i delikatnie odpychając, Zręsztą nie o tym chciałem pisać, tylko o tym, że co to w ogóle znaczy "atak wyprostowanymi rękami"? Uważam że groźniejszy jest atak zgiętą ręką. Chyba Ci się coś pomyliło z atakiem wyprostowaną nogą, jak kiedyś usłyszałeś taki tekst grając w PESA na konsoli...
2011.04.29, godz. 14:59, Figo1987Luis
UEFA= Mafia

to tak samo jak PZPN
2011.04.29, godz. 14:58, raflo87
uefa i barcelona to jedna mafia
2011.04.29, godz. 14:51, lopezinho
jak dla mnie Ramos, Pepe, Sergio, Dani Alves i moze Adebayor nie powinni ukonczyc tego meczu.
Ramos- pierwsza kartka zasluzona, atak lokciem i zatrzymanie rozpedzonego Messiego., druga za zagranie reka przed samym polem karnym i kopniecie bez pilki Keity
Pepe - wiadomo, narazienie zdrowia zawodnika
Sergio- Teatralne upadki i proby wymuszenia fauli.
Dani Alves - duza liczba fauli na Di Marí . dwie zolte
Adebayor - atak wyprostowanymi rekami na twarz zawodnika Barcelony.
2011.04.29, godz. 14:46, raulmadrid79
Gukwa
A ty gdzie grasz ze masz takie pojecie?w zrywie pierdziszewo czy w huraganie zadupie?
2011.04.29, godz. 14:44, maczbi
Niestety ale mówi prawdę na temat tego ze wszyscy są przeciw Mourinho.
Mourinho narobił sobie wszędzie wrogów, mimo że mówi prawdę.
2011.04.29, godz. 14:44, Liu Kang
Ciekawy wywiad to że gwiżdzą przeciwko Mou w jakim by zespole nie pracował to żadne odkrycie sędziowie się mszczą na Mou a UEFA przymyka na to oka !To przypadek że Mou został jako jedyny trener ukarany za to że dał polecenie wyczyszczenia się przed meczami 1/8 ?Chociaż wszyscy takie polecenia dają swoim zawodnikom i mniejsza z tym że zrobił to mniej dyskrtnie fak jest taki że przy każdej okazji karają Mou dla tego że głośno mówi o tym co mu się nie podoba UEFA !Jako jedyny nie włazi im w dupę dla tego go lubię !!!!
2011.04.29, godz. 14:42, barteku
takzwanykibic

"nie ma sensu z Tobą rozmawiać bo jesteś zaślepiony geniuszem Mou. "

A to wnioskujesz z pozycji księżyca czy z fusów po kawie? Bo w swoim poście nie napisałem nic o Mourinho, poza tym że wygrał Puchar Króla pierwszy raz od 18 lat.

"Jeśli Wam podoba się gwizdanie na piłkarzy Realu w całej Hiszpanii i Wam mało to będziecie mieli to samo w całej Europie. "

Tylko że nic takiego nie ma miejsca. No może poza Vicente Calderon, Camp Nou i San Memes, ale to nie jest z powodu Mourinho :)

"Dopiero teraz zacznie się problem z sędziami."

A to z jakiego powodu? Aaa... Mourinho powiedział prawdę. Jak mogłem zapomnieć.
2011.04.29, godz. 14:42, toom29
szczepi87

dokladnie to ujales...wszystko pięknie ładnie jak Real remisowal,wygrywal z Barça...teraz wazna przegrana i Mou szaleje,spisek,korupcja i w ogole caly swiat za Barça...
2011.04.29, godz. 14:33, El Lobo
takzwanykibic
Właśnie dzięki ostatniemu meczowi na Barcelone gwiżdze cały świat wiec co to jest sama Hiszpania która gwiżdze na Real.
2011.04.29, godz. 14:32, Gukwa
"Tutaj będę go bronił: nie widział Pedra, jestem tego pewny. Nie można mieć oczu dookoła głowy, a przecież gracz Barcelony był w bliskim kontakcie Brazylijczyka." - to co powiedział świadczy o tym że nigdy nie grał w piłkę.
Nie trzeba mieć oczy dookoła głowy ale obrońca zawsze obserwuję napastnika gdzie jest.
Marcelo nie zauważył że napastnik jest pod jego nogami.
Po prostu lol:)
2011.04.29, godz. 14:30, Rafaelo93
Dobrze Gada!
2011.04.29, godz. 14:28, fastsync1
Nie ma globalnego spisku przeciwko Realowi. Mourinho zawsze próbował odwrócić uwagę od dotkliwej porażki. Uważany jest za hipokrytę, co jest prawdą, ale jego zachowania wbrew pozorom wpływają pozytywnie na morale drużyny.
2011.04.29, godz. 14:15, barteku
takzwanykibic
!!
" gdyby Mourinho grał delikatnie, a Barça agresywnie i brutalnie to KAŻDY Z WAS mówiłby, że symulacje piłkarzy Realu są "elementem genialnej taktyki Mourinho", bawi mnie to hehe. "

A mógłbym prosić o jutrzejsze numery totolotka? Myślę że dla ciebie to nie problem skoro potrafisz przewidzieć co byśmy mówili gdyby sytuacja wyglądała inaczej. Pozdrawiam pana wróżka.


"Poczytajcie co kibice Realu (Ci z Madrytu) piszą o Mourinho... Żenada z co zrobił wokół Realu, jego czas nadszedł. Odbudowa wizerunku potrwa baaardzo długo... "

Rzeczywiście, co on zrobił! Takie karygodne zachowanie ostatnio miało miejsce 18 lat temu. Toż to wstyd dla Realu Madryt.


"Takie cyrki to w Interze, klubie bez historii, a nie w Wielkim Realu Madryt! Wypad i zabierz CR!"

Inter Mediolan - czyli klub bez historii:
Mistrz Włoch - 18 razy
Puchar Włoch – 6 razy
Superpuchar Włoch – 5 razy
Puchar Europy – 3 razy.


Nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę co piszesz, ale jest to totalna kompromitacja z twojej strony.

P.S. Myślenie nie boli.

2011.04.29, godz. 14:11, dudek6688
Barça była lepsza w tym meczu i zasłużyła na zwyciestwo może nie 20 ale 1 0 napewno tylko dlaczego w takim stylu(chodzi mi o pomoc sedziego)D o tej kartki było 00 i wcale nie musiala wygrac lepsza druzyna w tym meczu(barca) a rewanz był by inny
2011.04.29, godz. 14:06, carlos198
"Pedro nawet nie został muśnięty w twarz. Arbiter jest po to, żeby korygować takie rzeczy. Podchodzisz i pytasz piłkarza, "co, mocno boli? Dobrze, następnym razem poboli pod prysznicem"... I nie ma następnego razu, bo już nie symuluje."

Tekst roku :D
2011.04.29, godz. 14:04, toom29
no statystyki pokazuja co innego wiem...tylko ze sa tez faule w ataku jak wiesz,ktora sa zazwyczaj nie grozne,sa poprostu faulami ktore beda w statystykach,chodzi mi o obraz meczu ,jak ogladales to widziales jak to wygladalo 70 % do 30 posiadanie pilki i faule przy odbiorze....troche namieszalem ale ogolnie chodzi mi o to ze druzyna broniaca sie caly mecz ma bardziej prze...ane
2011.04.29, godz. 14:03, baaasti42
UEFA sama wie jak dużo może stracić w wojnie z Realem. Choć myślę że Real i tak ryzykuje o wiele więcej
2011.04.29, godz. 14:02, BarthezKSG
Mourinho trzymaj się na miejscu piłkarzy zbojkotował bym rewanż na CN.
2011.04.29, godz. 14:02, szczepi87
dudek6688 toom29
Przepraszam że wtrącę. Również mi się nie podoba to że piłkarze Barçy symulowali s tamtym meczu, ale nie podoba mi się też to że teraz ocenia się każde zwycięstwo barcy jako podarunek przez UEFA władze ligi itd. Jak to wyglądało w ostatnich spotkaniach? Remis na SB: Mou zatrzymał Barce, wola walki super och ah eh. Mecz w finale Genialny Mou co to on nie wymyślił zatrzymał atakował przywrócił Real do elity. Porażka na SB: to przez sędziów spisek z UEFA jak oni mogli wstydź się Pep swoich tytułów. I afera włóczenie się po sądach, nerwówka w reprezentacji wszystko przez to że Real nie potrafił wygrać jakby dzieciom cukierki pod*ierdolił. Dopóki Mou szło było gitara a jak już noga się powinęła wywołał aferę jakich mało.
2011.04.29, godz. 14:01, DoDo11
Hahahaha a kim on jest.
2011.04.29, godz. 14:01, ag1267
------> Jarro
Nasze światy zawsze będą się różnić. Trudno tak już jest z Madridistami. Są z klubem.


Jestem całkowicie z Mou!
2011.04.29, godz. 14:00, dudek6688
Mi nie chodzi o taktyke realu !!!! chodzi o błedne sedziowanie które wypatrzylo wynik.aha za co by miał dostać Pepe 1 żółtą bo nie pamietam????
2011.04.29, godz. 14:00, takzwanykibic
!!
gdyby Mourinho grał delikatnie, a Barça agresywnie i brutalnie to KAŻDY Z WAS mówiłby, że symulacje piłkarzy Realu są "elementem genialnej taktyki Mourinho", bawi mnie to hehe. Poczytajcie co kibice Realu (Ci z Madrytu) piszą o Mourinho... Żenada z co zrobił wokół Realu, jego czas nadszedł. Odbudowa wizerunku potrwa baaardzo długo... Takie cyrki to w Interze, klubie bez historii, a nie w Wielkim Realu Madryt! Wypad i zabierz CR!
2011.04.29, godz. 13:59, chucky.
noo pewnie, znacznie lepsza jest taktyka barcy polegająca na ciągłych faulach (porównać statystyki z ostatnich GD) i łapaniu się za twarz jeżeli w promieniu 1metra znajduje się piłkarz Realu
2011.04.29, godz. 13:59, ecio4don
HallJ jak real to posmiewisko to sie przezuc na barcelone
2011.04.29, godz. 13:57, dudek6688

Gole: 0-2
Strzały: 9-11
Strzały celne: 3-5
Strzały niecelne: 3-3
Strzały zablokowane: 3-3
Obrony: 3-3
Rzuty rożne: 1-1
Spalone: 3-2
Posiadanie piłki: 28-72
Przebiegnięty dystans: 64755 m. - 70050 m.
Faule: 21-25
Żółte kartki: 3-2
Czerwone kartki: 1-1
Mniej fauluje ????????
2011.04.29, godz. 13:56, El Lobo
Jarro
Zyjcie dalej w swoim swiecie ;]

Będziemy dalej żyli w swoim świecie. Ponieważ my myślimy co innego ty myślisz co innego. Naszym światem jest Real Madryt twoim Barcelona i to nas różni my zawsze będziemy mówić na korzyść Realu ty Barcelony zrozum to wreszcie i przestań pisać głupie posty.
2011.04.29, godz. 13:54, HallJ
Po co Realowi Madryt puchar Ligi mistrzów ? żeby znowu wrzucili pod autobus tak jak to było z pucharem króla :) Real to pośmiewisko w tym sezonie, i kibice neutralni innych klubów to widzą , Barcelonę się szanuje a z Realu można się tylko pośmiać !!!
2011.04.29, godz. 13:54, dudek6688
toom nie podobała mi sie taktyka na ten mecz - nliczyłem ze real bedzie atakowal od poczatku nie da pograc barcie szczegulnie ze nie ma barca pelnego skladu.Ale jak Mou wybrał taki sposób to trzeba to zaakceptować (w finale sie udało) Te narzekanie cos prawdy ma , nie 100 % ale 50 tak
2011.04.29, godz. 13:49, dudek6688
rudgerus - oglądam dużo meczy i nie3 ma takiego czegoś np w Anglii!!!!!!!!!! to stało sie normą w Hiszpanii a przewodzi temu barca.wkur........ to że im to przechodzi bez kar , zresztą nie ino im.
2011.04.29, godz. 13:49, Chris de la Rosa
Mourinho powiedział to co myślał i mi się to podoba... Facet ma jaj i ma to w dupie ze wszyscy go za to znienawidzą... Barcelona już od kilku sezonów jest jakby pod kloszem UEFA, więc jak tu mówić o grze fair play... Przypomnieć należy chociażby atak Valdesa przed własnym polem karnym kiedy to wszedł kolanem w napastnika w meczu ligi mistrzów i nie dostał za to nawet kartki i po meczu nie został również ukarany żadnym zawieszeniem... niestety ale dopóki Barça będzie grała pięknie dla oka to będzie faworyzowana przez UEFA bo ma najwięcej kibiców...
2011.04.29, godz. 13:49, HallJ
Kto będzie pamiętał tą kartkę za rok ? jedynie co można zapamiętać z meczu to piękna bramka Messiego który zjechał Real jak dzieci , a Pepe to po prostu boiskowy brutal i idiota bo nie było sensu tego ataku w tej strefie boiska jak Cristiano się kładzie to jest fajnie ! Barça w finale :)
2011.04.29, godz. 13:49, toom29
dudek6688

a ja mam pytanie do Ciebie :czy Ci sie podoba taktyka Realu ?i to co zrobil z krolewskiego klubu Mou ??i czy podoba Ci sie jego ciagle narzekanie na caly swiat i wszedzie szukanie spisku?? ps:nie podoba mi sie symulowanie
2011.04.29, godz. 13:49, dolus
niech se UEFA mowi co chce... Real to nie jest byle klbik jak jakas barcelona tylko najpopularniejszy i najwiekszy klub na swiecie, wszyscy pilkarze w ligach europejskich smieja sie z zenujacej postawy barcelony a jej kibice pieprza glupoty o tym ze Real gral zbyt agresywnie;| Do srody mialem szacunek do rywala, teraz po wypowiedziach kibicow i jej pilkarzy pozostal mi tylko smiech.Zgadzam sie z trescia w wywiadzie, tyle ze Marcelo widzial rywala ale nie mial czasu na reakcje, taka prawda, zrobil co mogl zeby na niego nie wpasc, nie udalo sie, jakby messi tak zrobil to by go wszyscy oklaskiwali ze wspanialy gest fair play bo nie wpadl nikomu na glowe, a messiego nie powinno byc na boisku na poczatku drugiej polowy po zagraniu reka z premedytacja - jedna kartka i po popchnieciu albiola jak ten byl w powietrzu - druga kartka. Sa zalecenia zeby kartkowac ludzi ktorzy popychaja zawodnikow ktorzy sa w powietrzu bo wtedy nie ma szansy na reakcje bo czlowiek jest bezwladny a barcelona w kazdym z Gran Derbi przegrywajac pojedynek glowkowy pchala pilkarzy Realu...I dlaczego nikt nie mowi o faulu Piqué jak zaatakowal dwiema wyprostowanymi nogi Ronaldo gdy tamten juz mu uciekl? byl za to tylko wolny, a kartki nie bylo (tuz przed druga bramka leo) Stark byl 2 metry od sytuacji, w przypadku Pepego tez byl niedaleko i nie zgodze sie z tym ze nie widzial, zareagowal dopiero gdy cala barcelona zebrala sie wokol niego i alves dal popis;|
2011.04.29, godz. 13:48, toom29
to ze sedzia nie widzial spacerku Marcelego szpaka to nie znaczy ze to go usprawiedliwia,to tak jak z symulacja Pedro...
2011.04.29, godz. 13:47, dudek6688
jaro mam pytanie do ciebie jako kibica barcy
Czy podoba Ci sie takie symulowanie przez waszych zawodników???????????? Barac by ten mecz wygrała tak czy siak bo rea nic nie grał , ale taka wygrana po symulowaniu chyba nie jest 100% co?
2011.04.29, godz. 13:46, Qrczak19
powiem tak obiektywnie jak tylko mnie stac: to co zrobili pilkarze FCB podczas srodowego polfinalu jest dla mnie zenujace. chwytania sie za twarz po kazdym zderzeniu - co to mialo oznaczac?? jak to wytlumaczyc?? czemu to mialo sluzyc?? "jestesmy za slabi zeby pokonac RM w walce 11 na 11, wiec musimy wymusic kartke"? ok, raz na ruski rok kazdy symuluje - we wszystkich klubach. ale w ost, GD to byla jakas maskarada!! i to co zrobil Dani Alves. co to bylo?? wejscie bylo brutalne (pomijam fakt ze chwile wczesniej Sergio TRAFIL Xabiego nakladka, ale ten jakos nie prosil o przewiezienie na SOR). to jest futbol?? to jest ta FCB grajaca futbol totalny?? to jest szacunek do rywala, kibicow, sedziego?? zbluzgajcie mnie - to co zrobili katalonczycy to jest obraza futbolu. grac brutalnie i faul to jedno - najczesciej wynika to z nadmiernych emocji i przerostu ambicji, a czasem bo jest sie poprostu za slabym zeby powstrzymac rywala. ale takie cyrki to jest WYRACHOWANIE i BRAK SZACUNKU. Dani, Sergio i Pedro schanbili FCB w moich oczach, a ten klub naprawde mial u mnie spory szacunek. i to klub ktory gra z logo UNICEF na koszulkach. nie ma nic do rzeczy?? owszem ma: skoro chcesz pomagac organizacji takiej jak UNICEF to wtedy wymaga sie od Ciebie wiecej. to nie futbol - to zwykla zyciowa prawda. dziekuje. iHM!
2011.04.29, godz. 13:46, Król Rudgerus
Jarro------> naucz się czytać. Kolesiowi chodzi o to ze SĘDZIA nie widzial tego zajścia bo nie moze się patrzeć na 2 piłkarzy jak piłka jest gdzie indziej
2011.04.29, godz. 13:44, toom29
dudek6688

co wy z tym symulowaniem ???wszyscy symuluja!ogladasz troche mecze??w kazdym mecze 70 procent to symulacje,u was symulowal Di María tez,tak sie gra teraz niestety,tego nawet ucza na treningach,nie mowie ze Barça nie symuluje bo symuluje ale robi to kazda druzyna ;)
2011.04.29, godz. 13:43, fan realu madryt123456
Chodzi o mecze z wczesniejszego tematu!
2011.04.29, godz. 13:43, dudek6688
jarro widze że jei grałes w piłke !!!!!!!!w takich sytuacjach jaką miał alves to nogę sie cofa i on to też zrobił bo widział ze pepe tak wejdzie faulem bo inaczej już nie szło - tak to poprostu wyszło i jest to normalna sytuacja meczowa która powinna zakonczyc sie żółtkiem dla pepe.Ale taki Alves UDAŁ że mu nogę urwało i stało sie co sie stało
2011.04.29, godz. 13:42, fan realu madryt123456
Możecie sie smiac Możecie nie ale ja uważam że Barcelona jest Pośmiewiskiem Europy Dlaczego ? Zobaczcie prawie wszystkie wymienione tu mecze gole dla barcelony padły po czerwonej kartce dla zawodnika drużyny przeciwnej smiech na sali i tyle jak uefa nie ukarze barcelony i sędziów robiących wielkie błędy i pomagających im Oglądanie nie ma sensu wiadomo że sędzia pomoże Barcelonie W Pucharze Króla sędzia Nie był ani za tym ani Za tym I barca Dostała!
2011.04.29, godz. 13:39, antos78
ciekawy jest pomysł wprowadzenia zawodowstwa wśród sędziów.na pewno pozwoliłoby to sędziom dużo lepiej przygotować się do meczów.
i jestem ciekawy dlaczego uefa wyznaczyła na arbitra tego meczu człowieka,który oficjalnie mówi,że jest wielkim fanem messiego.co chcieli udowodnić?że mają sędziów bezstronnych? może ta kartka Pepego była pomyłkom,może była zasłużona. sama uefa doprowadziła do tego,że są takie kontrowersje w tej sprawie
2011.04.29, godz. 13:38, Aren
Jestem z Mou.
2011.04.29, godz. 13:37, szustinho6
A jednak więcej niż mafia,są nie do ruszenia a jeszcze jak nie zgodzisz się z nimi jesteś skończony!!!
Lepsi od PZPN-u!!!!
2011.04.29, godz. 13:37, Jarro
Kris69

Tak samo jak Stark nie widzial dokladnie faulu Pepe.

Jesli tam sie czerwo nie nalezalo to nalezalo sie Marcelo. Tak czy siak konczycie mecz w 10. I w czym problem?

A ten z wywiadu. Kartka pomaranczowa? Nosz ku*wa litosci...

Rozumiem ze przyznalibyscie racje o zbyt agresywnej grze Realu w tych 3 spotkaniach dopiero gdyby Alvesa zlamano jak Wasilewskiego? No tak, wtedy bylaby to meska postawa, dac sobie zlamac noge z otwartym zlamaniem.

Brawo za myslenie (a wlasciwie jego brak).
2011.04.29, godz. 13:33, Fiilip
Bo Xabi Alonso grał w Anglii, a tam nauczył się jak się gra w piłkę. Bez teatru, kto lepiej kopie piłkę, ten wygrywa.
2011.04.29, godz. 13:32, chucky.
Od kiedy w UEFA rządzi zdeklarowany kibic barcelony Platini wraz z służalczo oddanym katalończykom Villarem prezesem uwaga KOMITETU SĘDZIOWSKIEGO wdzięcznym barcelonie za poparcie dla niego w wyborach do krajowej federacji, a w La Liga terminarz uklada brat Guardioli tak długo barca ma swoje pięć minut. Ale to się kiedyś skończy. Jak w kawałku Tiltu:
"(...)Strach nie pozwalał głośno o tym mówić"
- Mourinho się odważył, bardzo dobrze, coraz więcej ludzi zaczyna zauważać co się dzieje, nie można milczeć. Pod koniec tego samego kawałka padają słowa:
"Jeszcze będzie przepięknie
Jeszcze będzie normalnie",
w co i ja głęboko wierzę.
Hala Madrid!
2011.04.29, godz. 13:32, Kris69
Jemu chodzilo ze Stark nie widzial tego a nie Marcelo Pedra
2011.04.29, godz. 13:31, szczepi87
Kolejny artykuł z serii wszyscy są za Madrytem.
No ale facet ma po trosze racji. Mou zawsze zadzierał z sędziami więc zapewne nie darzą go oni szacunkiem. Często mou miał rację ale też często się mylił odnośnie sędziów oceniając ich pracę
2011.04.29, godz. 13:29, realmadryt889
Jarro
Tak samo jak ty nie widzisz sytuacji na żywo skąd ty człowieku się urwałeś z choinki skąd ty możesz wiedzieć czy on go widział czy nie ? Gdyby piłkarze Barçy zachowywali się jak mężczyźni wstałby i pomasował kolano,i grałby dalej ,wiem ,ze później dostał zmiane ,faul był dosyć ostry,ale ty nie widziałeś ,że Marcelo patrzy się do przodu nie pod nogi ? Piłkarze zarówno z Madrytu jak i z Barçy powinni brać przykład z Xabiego Alonso ,który po faulu wstaje z grymasem masuje to co go boli i gra dalej .
2011.04.29, godz. 13:27, dudek6688
adziczek a może wy w swoim żujecie co?????
prawda jest po środku.!!!!
mou przesadza i już go mają dość - choć troche prawde mówi robi to w zły sposób.
Barça symuluje od kilku lat i są na to dowody i nic z tym sie nie robi.Mou sie odezwał a szkoda że on bo już był spalony , gdyby zrobił to taki Zizu był by inny odgłos tej sprawy
2011.04.29, godz. 13:27, danio562
Polać mu, piekny wywiad. Na ch** wchodzisz tu Jarro? jak coś ci sie nie podoba lamusie jeden ja nie wchodze na waszą żałosną strone
2011.04.29, godz. 13:27, damianekk20
Jarro
tez sie z Tobą zgadzam w 100%
2011.04.29, godz. 13:25, drapik
Powtórki video w czasie meczów to jedyne rozwiązanie w tej sytuacji
2011.04.29, godz. 13:23, Jarro
Taaaa Marcelo NIE WIDZIAL Pedro...

Tak samo jak Arbeloa NIE WIDZIAL Villi.

Zyjcie dalej w swoim swiecie ;]
2011.04.29, godz. 13:22, Adziczek
ja także jestem za Mou .

Hala Madrid!
2011.04.29, godz. 13:20, Storc
A ja jestem za Mou !!!
2011.04.29, godz. 13:17, cinek66
UEFA będzie trupem jeśli bedzie dalej tak post

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze!

REKLAMA

archiwum

gorące tematy

profil

Pamiętaj, że sposób wyświetlania Aktualności i Komentarzy zawsze możesz dostosować do swoich potrzeb!

- Twój profil -

reklama

Sklep Realu Madryt

dołącz do nas



reklama