REKLAMA
  • polski
  • english

Nie jesteś zalogowany! - Zaloguj się!

reklama

szukaj


 

aktualności

2006.05.25, godz. 00:16, dziobo / własne

Mateusz Borek dla RealMadryt.pl!

Mecz pomiędzy byłymi gwiazdami piłkarskiej reprezentacji Polski a byłymi zawodnikami Realu, który odbył się w ubiegłą sobotę, przyciągnął na stadion Widzewa wiele znakomitości ze świata sportu. Wszyscy chcieli przekonać się na własne oczy w jakiej dyspozycji są piłkarze, którzy kilkanaście lat temu zadziwiali piłkarski świat. Jednakże nie wszyscy przybyli na stadion by tylko ujrzeć byłe piłkarskie znakomitości. W gronie kibiców znaleźli się również ci, którzy kochają madrycki klub od dzieciństwa. Ci, którzy od pierwszego meczu zapałali miłością do królewskiego zespołu. Ci, którzy do końca życia będą posiadać alma blanca. Jedną z takich osób był popularny komentator sportowy - Mateusz Borek, który zgodził się na krótką rozmowę z naszym redaktorem. Zapraszamy!

Znane jest powszechnie Pańskie zamiłowanie do Realu Madryt. Pod wpływem czego się ono objawiło? Może był to jakiś szczególny mecz, wydarzenie, które zapadło Panu głęboko w pamięci?
Mateusz Borek: Nie, nie było jakiegoś szczególnego wydarzenia. Kibicuję im od dziecka, po prostu odkąd pamiętam.

A jaki to był sezon? Jakie wtedy gwiazdy brylowały w Realu?
Myślę, że to były właśnie czasy Butragueño, Hugo Sancheza. Pamiętam, że ładnie grali piłką. Jeszcze Alfonso, Martin Vazquéz, Santillana, Buyo, Illgner... Myślę, że przyjechał dzisiaj fajny zespół, pokazali nam jak się gra w piłkę, nasi pobiegali.

Czy nie odniósł Pan wrażenia, że ten mecz był trochę bardziej zacięty niż jak to z reguły bywa w tego typu spotkaniach?
Myślę, że szlachectwo, królestwo zobowiązuje i jak przyjeżdżają Królewscy to obojętnie czy jest to mecz charytatywny czy nie, to przyjeżdżają po to, żeby wygrać. Zresztą było to widać po ekspresywnych reakcjach Amaviski, który dosyć nerwowo komentował niektóre decyzje sędziego. Nie brakowało walki, determinacji, natomiast tak to jest, że my całe życie jako Polacy bazujemy na sile fizycznej, na wybieganiu, natomiast jak jesteśmy kilkanaście kilogramów ciężsi, to już tak ładnie nie wygląda. A widać właśnie, że piłka hiszpańska oparta jest na przygotowaniu technicznym, zawodnicy świetnie się ruszają bez piłki, fajnie grają w strefie. Widać te tysiące godzin treningów taktycznych i to, że mają "brzuszki" im nie przeszkadza, bo praktycznie grają tak samo jak grali kiedyś, tylko troszeczkę wolniej. A ponadto oglądając dzisiaj akcje tej drużyny to myślę, że gdybyśmy wzięli kasetę video sprzed kilkunastu lat to z pewnością zobaczylibyśmy to samo tylko w troszkę wolniejszym tempie.

Jakie ruchy musi poczynić zarząd Realu, by odbudować swoją pozycję w klubowej piłce europejskiej?
Wiadomo, że atakiem wygrywa się mecze, natomiast obroną, skuteczną grą w destrukcji zdobywa się tytuły, mistrzostwa, największe trofea. Tak więc myślę, że para środkowych obrońców jest potrzebna, można by znaleźć kogoś takiego jak Puyol, tej klasy zawodnika, żeby podnieść jakość tej gry defensywnej. Można znaleźć takiego człowieka jak Claude Makelele, bo ja uważam, że problemy obecnego Realu zaczęły się właśnie od sprzedaży tego zawodnika, ewentulanie Flavio (Conceiçao - przyp. dziobo), bo jak grali ci dwaj piłkarze to zapewniali zespołowi bezpieczeństwo, a skoro zespół tracił mało bramek, to nie wolno było ich się pozbywać. Ale co się stało, to się nie odstanie, więc czekam na takiego zawodnika jak Makelele, który umie odebrać, który umie rozegrać. Taki piłkarz grałby z "10" w reprezentacji Polski, a tam był tylko podrzędnym pomocnikiem. Piłkarz odpowiedzialny, piłkarz z niesamowitym zdrowiem do biegania i piłkarz, który powiedziałbym nie obraża się na to, że musi pracować za innych, bo jak widzę takiego Gravesena to od razu widać, że tam nie pasuje. Obraca się za wolno, a ta jego wizja gry jest bardziej angielska, duńska niż hiszpańska, więc mam nadzieję, że kupią jakiegoś dobrego zawodnika na tę pozycję. Być może Francja to właściwy kierunek, bo to jest liga, która wykuwa talenty, która przygotowywuje do tych najsilniejszych lig europejskich. Są tam zawodnicy młodzi, zawodnicy koszarowani w szkółkach od małego, świetni technicznie, taktycznie, wybiegani, więc myślę, że francuski kierunek to jest coś odpowiedniego. Kogo do przodu? Nie wiem... Mam takie informacje, że być może Ronaldo po Mistrzostwach Świata przejdzie do ligi komercyjnej i będzie grał za oceanem, co jest wielce prawdopodobne. Ja osobiście postawiłbym na kogoś takiego jak Ribery z Marsylii, bo to jest zawodnik może jeszcze z nie najwyższej finansowej półki. Oczywiście jest to zawodnik drogi, natomiast nie jest to piłkarz, który kosztuje 100 milionów dolarów, tylko pewnie za 30 czy 25 można by go nawet pozyskać z tej Marsylii. Jednakże wydaje mi się, że jest to zawodnik fenomenalny, zawodnik, który poczynił niesamowite postępy i wydaje mi się, że byłby wzmocnieniem. Tak jak powiedziałem, błąd tkwi w sprzedaży Makelele, błędem też było pozbycie się Figo, bo jak się ma w drużynie taką maszynkę do gry "jeden na jeden" to nie można było go wyrzucać. Wydaje mi się, że przez 2-3 sezony, był najrówniej grającym zawodnikiem Realu Madryt, będącym w najwyższej formie, wiele meczów wygrał sam i też było wiele meczów takich, że jak coś nie szło to wiadomo - piłka do boku do Figo,a ten gdy widział nawet 2-3 przeciwników to długo się nie zastanawiał i wiedział co z nimi zrobić. Na pewno ta drużyna potrzebuje świeżej krwi, bo Raúl, pomimo tego, że ten klub kocha, to po prostu jest wyeksploatowany. On od 16 roku życia gra w piłkę i teraz tak naprawdę fizycznie prezentuje się jak 35-latek. Pomimo tego, że nie ma jeszcze 30, to wygląda jakby miał 35 lat, bo rozegrał kilkaset meczów. O stawkę, największą stawkę. Tak więc on powinien opuścić klub, Zidane już odszedł... Trzeba przebudowywać.

Wspomniał Pan o Gravesenie, uważa go Pan za nietrafiony transfer. Kto jeszcze oprócz niego nie pasuje do Realu?
Woodgate to w ogóle pomyłka, ci dwaj Urugwajczycy, Diogo i Pablo García również. Niech oni sobie tam grają w reprezentacji czy Osasunie, ale nie nadają się, by grać w takim klubie. To jest przecież klub dla piłkarzy, którzy dojrzeli do tego, by być gwiazdami, dojrzeli do tego, by grać co sezon o mistrzostwo Hiszpanii i o zwycięstwo w Champions League. Myślę, że to po prostu nie jest ten rozmiar kapelusza.

A Robinho? Co Pan o nim sądzi po tym mimo wszystko nieudanym sezonie?
Sądzę, że Robinho to jest zawodnik, którego trzeba określić jako dobry transfer, transfer perspektywiczny. Natomiast jeśli ktoś wymaga, żeby od razu Robinho sam zaczął wygrywać mecze dla Realu Madryt to się myli. Pamiętamy przecież Ronaldinho. Ronaldinho w barwach PSG to było 30% Ronaldinho z Barcelony. To był chłopak, który był często zmieniany, to był chłopak, który siedział na ławce rezerwowych, to był chłopak, który nie wytrzymywał fizycznie sezonu, natężenia rywalizacji, tak więc dajmy mu czas. Myślę, że Robinho w wielu 23-24 lat, podobnie jak Ronaldinho, zacznie dojrzewać i z pewnością będziemy z niego mieli pożytek.

Kolejne pytanie dotyczy Pańskiej osoby. Dla wielu młodych adeptów dziennikarstwa czy też w ogóle fanów piłki nożnej jest Pan wzorem, który chcą naśladować. Co może Pan im poradzić na początku kariery? Do czego powinni w pierwszej kolejności dążyć, na czym się skupić?
Przede wszystkim pownni mieć w życiu swoje pasje. To jest klucz, to jest podstawa. Muszą kochać to, co lubią, a ponadto muszą lubić jeszcze coś innego niż piłkę, bo wydaje mi się, że jakąś taką wyjątkowość, odrębność komentatora buduje to co jest gdzieś dookoła piłki. Myślę, że nie tylko piłka nożna ma stanowić pasję, ale trzeba mieć także w życiu taką jakąś odskocznię, do której człowiek zawsze może uciec, zamknąć się w niej, bo przecież nie można przez 24 godziny na dobę żyć piłką. Oczywiście, piłka wypełnia moje życie, ja się tym zajmuję, natomiast mam takie jakieś swoje hobby, zajęcia, czy też środowiska, w których bywam i to jest dla mnie takie miejsce po pierwsze, żeby się wyczyścić, po drugie, żeby podnieść swój poziom intelektualny, a po trzecie, myślę, że nabieram tam dystansu do piłki, do swojej pracy, bo dyskutuję z ludźmi, którzy nie są w tym zawodzie i wiem, że mogą mi w pewnych sprawach dopomóc. A więc tak jak mówię: pasja to po pierwsze, po drugie pracowitość, po trzecie, już na dalszym etapie kariery, to jest na pewno warsztat, bo on jest równie ważny jak wiedza i talent. Tak sobie myślę o tych młodych ludziach jeszcze... Tak patrząc na nich, często widzę, że brakuje im właśnie pasji, brakuje im poświęcenia, zaciętości. I mam właśnie taki apel do wszystkich młodych adeptów dziennikarstwa, by nie wychowywali się na Przeglądzie Sportowym i innych sportowych gazetach. Oczywiście, trzeba je czytać, ale w kategoriach pozyskiwania wiedzy. Natomiast, żeby poprawić swój język, żeby ten język był bogatszy, a to jest dość istotne w zawodzie komentatora, trzeba czytać książki, trzeba chodzić do teatru, trzeba chodzić do kina, trzeba się uczyć obcych języków. To nie może być tak, że ktoś mówi, że on kocha piłkę, gra w piłkę i czyta od deski do deski gazetę sportową. Nie, bo wtedy wasz język sztampowym językiem gazetowym, językiem tylko i wyłącznie dziennikarzy sportowych. Wtedy gdy być może traficie do tego zawodu to będziecie kalką, kopią, a to nie o to chodzi. Oczywiście, ja jako komentator też mogę się pomylić. To nie jest tak, że ja się nie pomylę czy to w ocenie zawodnika, w ocenie sytuacji, czy w ocenie decyzji sędziego, jednakże staram się ryzykować i mieć jakiś swój pogląd na daną sprawę, a żeby umieć wyrazić swój pogląd, trzeba być elokwentnym.

Wracając do kwestii czytania, przeglądania publikacji sportowych. Czy zdarzyło się Panu zajrzeć na stronę internetową RealMadrid.pl?
Teraz już na pewno zajrzę...;)

...w dodatku biorąc po uwagę to, że ten wywiad zostanie tam opublikowany :). Ostatnie pytanie: Jak Real będzie się spisywał w nowym sezonie, jeśli na przykład dojdzie do planowanych transferów?
Myślę, że to wielka niewiadoma. Barcelona jest teraz drużyną, która dojrzała, dojrzała jako zespół, wszak zdobyła mistrzostwo Hiszpanii, powiedziałbym, że dosyć szczęśliwie przeszła przez półfinał Champions League, bo wtedy sędzia nie uznał bramki Szewczenki jak najbardziej prawidłowo zdobytej. Zresztą arbiter dwa tygodnie później sam przyznał się do tego błędu i powiedział "mea culpa". W finale natomiast po prostu grali słabo, Barca rozczarowała, ale cechą tych właśnie wielkich drużyn (i kiedyś Realu Madryt) było to, że nawet w słabszej dyspozycji potrafią wygrywać ważne pojedynki, pojedynki o trofea. Gra się po prostu o wynik, a nie o wrażenia artystyczne. Wracająć jeszcze do Realu... Myślę, że zarząd musi poszukać nowych osobowości, gdyż to na nich zawsze opierała się potęga tego klubu. Tak jak kiedyś byli to Kopa, Gento, Di Stéfano, Puskás i paru innych znakomitych straszych zawodników, póżniej Hugo Sánchez, Butragueño, Michel, Camacho i wreszcie ostatnie pokolenie: Roberto Carlos, Zidane, Figo, Raúl. To byli ludzie, którzy absolutnie utożsamiali się z tym klubem, którzy potrafili coś niezwykłego zbudować wokół tego klubu, bo Real Madryt to jest codzienna obecność kamer, to jest obecność dziennikarzy, to jest zainteresowanie całego świata i to trzeba gdzieś tam, powiedziałbym, unosić psychicznie i takich właśnie ludzi w Madrycie muszą szukać. Nie tylko takich, którzy mają zdrowie do biegania i potrafią grać w piłkę, ale będą również w stanie zdać sobie sprawę z tego, że każda minuta ich życia jest śledzona i będą w stanie unieść tę presję.

A więc które miejsce w przyszłym sezonie Real zajmie w Primera División?
Pierwsze :)

Dziękuję bardzo za rozmowę.



REKLAMA

Zobacz inne aktualności powiązane z gorącym tematem Legendy Realu Madryt w Polsce

Komentarze

2007.12.18, godz. 23:32, lukasek92
najlepszy komentator :D swietnie sie go slucha i nie przynudza nawet jak jest jakis malo ciekawy meczyk ;d
2007.08.31, godz. 23:07, halladavid
kurcze no jasnowidz!!! przewidzial pierwsze miejsce realu przewidzial cene riberiego!!! podpowiedzial kierunek poszukiwan pivot a, francja (diarra ) !!! boro to jest debesciak
2006.05.27, godz. 15:56, prezesowa
Di_Canio to pewne? To straszna lipa,trzeba będzie oglądać tych fajansiarzy na jedynce,jakiegoś głupka z M jak Miłość i Szczęsnego.Sami przyznajcie czy studio na polsacie sport nie było fajne?Tam przynajmniej było widać że oni sie tam wszyscy znaja i lubią i można sie było pośmiać jak nieraz Borek dogadywał Kowalczykowi albo Świerczewskiemu-nie wiem jak wy ale ja zawsze oglądałam studio na polsacie i będzie mi tego brakować.A komentatorzy z tvn to juz kompletne dno...Szkoda a nie wiecie czy na poslacie spotr extra będzie LM?
2006.05.27, godz. 15:19, bartolicio
Wole osobiscie Szpaqa i tyle on komentuje z sercem przezywa kazdy mecz to podnoszenie głosu i tempa kometowania w sytuacjhach podbramkowych tak dla niego charakterysztyczne na nim sie wychowalem i ciezko mi sie ogloda mecz niekomentowany przez niego. Tym czasem bardzo lubi mu sie wypominac literówki czego nie rozumiem zupełnie. Szanuje Borka ale Szpaq to co innego mimo wszystko to jest tylko moja opiniia do której mam prawo jak kazdy inny user wiec niech nikt mnie na sile do niczego nie przekonuje.
2006.05.27, godz. 15:08, mariraul
Di__Canio, zgoda, że Real Madryt to przede wszystkim genialni rozgrywający i gracze kreatywni ale czy pamiętasz ten okres gdy trenerem był Luxemburgo a ściagniety z ligi angielskiej Gravesen był zawodnikiem niemal nie do przejścia. Nikt, poza Casillasem nie był wtedy w dobrej formie i na początku poprzedniego roku, gdy Real miał całkiem dobrą serię i była nadzieje na skuteczną walkę o mistrzostwo to właśnie Gravesen był motorem napędowym, oczywiście nie ejst to wirtuoz i dziś jest w znacznie słabszej formie ale nigdy nie zapomnę tego jak grał zaraz po przyjściu do Realu i prawdziwi kibice powinni być mu za to wdzięczni a mówienie, że tacy piłkarze jak on nie powinni mieć wstępu do szatni Realu wystawia wątpliwą opinię tym , którzy tak twierdzą.
2006.05.27, godz. 15:00, elmadrid
słuchaj no Kiełbol...czy jak Ci tam...rozumiem, że wywiad z Matim zriobił na Tobie ogromne wrażenie ale proszę naucz się najpierw czytać, później zacznij rozróżniać zdania pytające od twierdzących...Najpierw szkoła, później bierz się za komentarze. Ja twierdzę że Wiedza Borka (z jego lat dzieciństwa ) jest dość wątpliwa, natomiast zdanie które skierowałem do kibiców Realu było pytaniem retorycznym. Wiadomo, że każdy kibic Realu będzie pamiętał rok 1998, 2000 i 2002. Ja mam tylko wątpliwości czy Borek pamięta co działo się w latach 80.
Zresztą to nie ważne piszesz, że ja go niby nie lubię i sugeruję, że nie zna się na piłce nożnej. Masz rację ja go nie lubię...natomiast co do tego że się zna na piłce to nie mam wątpliwości. Ale czy to ma znaczenie w odniesieniu do Realu Madryt? Jest niby wielkim fanem Realu a spuszcza się nad barcą...pewnie nie zauważyłeś (w sumie za bystrego po twoim komentarzu CIę nie uważam) jak Mati z Romkiem trzęsą się za barcą...kiedy Ronaldinho i Etoo grają słabe zawody to oni milczą, usprawiedliwiają ich... no i gdzie tu kur...ten ich obiektywizm??? Powiedz mi Kiełbol....Myślisz, że można być fanem Reaku i bracy na raz? Myślę że Mati nie jest fanem ani jednych ani drugich on jest fanem tego co w sporcie najlepsze.
Trzyma tylko z mistrzami, najlepszymi z najlepszych..
I jeszcze kilka słów do Di Canio
Myślisz, że tylko Borek potrafi używać metafor przy komentowniu meczów??
te jego słownikowe powiedzenia typu : złamał akcję do środka, przyjął piłkę pod kryciem, bezczelnie strzelił na bramkę, jesteśmy w katakumbach stadionu i ten mecz już się skończył... - czasmi myślę że jest on jest tak samo śmieszny jak Szpaku :) Myśłę że gdyby troszkę więcej się mylił nasz Mati mógłby być z powodzeniem jego synem jak to Mati mawia namaszczonym przez wielkeigo poprzednika
2006.05.27, godz. 14:54, Gento
będziesz* :]
2006.05.27, godz. 14:54, Gento
Pilot, co będzie potem robił z tym paluchem :|?
2006.05.27, godz. 14:30, elmadrid
słuchaj no Kiełbol...czy jak Ci tam...rozumiem, że wywiad z Matim zriobił na Tobie ogromne wrażenie ale proszę naucz się najpierw czytać, później zacznij rozróżniać zdania pytające od twierdzących...Najpierw szkoła, później bierz się za komentarze. Ja twierdzę że Wiedza Borka (z jego lat dzieciństwa ) jest dość wątpliwa, natomiast zdanie które skierowałem do kibiców Realu było pytaniem retorycznym. Wiadomo, że każdy kibic Realu będzie pamiętał rok 1998, 2000 i 2002. Ja mam tylko wątpliwości czy Borek pamięta co działo się w latach 80.
Zresztą to nie ważne piszesz, że ja go niby nie lubię i sugeruję, że nie zna się na piłce nożnej. Masz rację ja go nie lubię...natomiast co do tego że się zna na piłce to nie mam wątpliwości. Ale czy to ma znaczenie w odniesieniu do Realu Madryt? Jest niby wielkim fanem Realu a spuszcza się nad barcą...pewnie nie zauważyłeś (w sumie za bystrego po twoim komentarzu CIę nie uważam) jak Mati z Romkiem trzęsą się za barcą...kiedy Ronaldinho i Etoo grają słabe zawody to oni milczą, usprawiedliwiają ich... no i gdzie tu kur...ten ich obiektywizm??? Powiedz mi Kiełbol....Myślisz, że można być fanem Reaku i bracy na raz? Myślę że Mati nie jest fanem ani jednych ani drugich on jest fanem tego co w sporcie najlepsze.
Trzyma tylko z mistrzami, najlepszymi z najlepszych..
I jeszcze kilka słów do Di Canio
Myślisz, że tylko Borek potrafi używać metafor przy komentowniu meczów??
te jego słownikowe powiedzenia typu : złamał akcję do środka, przyjął piłkę pod kryciem, bezczelnie strzelił na bramkę, jesteśmy w katakumbach stadionu i ten mecz już się skończył... - czasmi myślę że jest on jest tak samo śmieszny jak Szpaku :) Myśłę że gdyby troszkę więcej się mylił nasz Mati mógłby być z powodzeniem jego synem jak to Mati mawia namaszczonym przez wielkeigo poprzednika
2006.05.27, godz. 08:39, Kielbol
Ja już kiedyś komentowałem mecz, w zasadzie dwa, na stronce Liverpoolu... cud, że mnie nie zwolnili, takie jaja były:) Wydaje mi się,że to ja jestem przyszłością polskiego komentatorstwa...A?A
2006.05.27, godz. 00:30, Arturo
bosy9 pewnie ze był , nie było tylko uzasadnienia. w drugim komentarzu uzasadniles..:) odnosnie zelu to widze ze zrobilaby sie niezla ekipa.:):)
A co do komentowania , jezeli przygotowujesz sie i pracujesz nad tym aby kiedys byc komentatorem lub dobrym dziennikarzem to zycze powodzenia i trzymam kciuki.
pozdrawiam
2006.05.26, godz. 22:24, bosy9
Arturo - moj poprzedni komentarz tez byl na poziomie tylko teraz swoja mysl rozwinalem. I jeszcze raz powtarzam: tak, to najlepszy komentator, ale nie umie pisac i wkurza mnie to, ze sie do tego pcha. Tyle.

Aha, i musze sie jeszcze przyznac ze tez uzywam zelu;) Tyle ze nie siedze na gali w ciemnych okularach i nie chodze w obciachowych garniakach. I, co najwazniejsze, nigdy nie zblamie sie komentowaniem meczu razem z romanem, o ile w ogole kiedys bede w ogole cos komentowal;) Pozdro
2006.05.26, godz. 22:08, Bemos
oj ten Borek to leszczyk jest , jako komentator jest słaby no ale na pewno lepszy niz w TVP. :))) ale tak i tak najlepsi sa w C+ , Smokowski i Twarowski czy jakos tak :D !! niech real sciagne jakiegos DMC, jakiegos DL za Carlosa i DC do pary z Ramosem i mysle ze sklad niezły :) PiSSSSS
2006.05.26, godz. 21:54, Gento
Pilot zazdrościsz mu żelu :/?
2006.05.26, godz. 21:11, dynamo
boże ile ten borek gada
2006.05.26, godz. 19:04, Di__Canio
Niestety Ligi Mistrzow nie zobaczymy już w Polsacie Sport:(:(:( Będzie na TVN który stworzy podobno kanał sportowy naturalnie kodowany... TVP i genialny Korzeniowski obcięli transmisję do... 1 meczu tygodniowo... 1 półfinału... ale za to finał będzie z kapitalnie pierdzielącym smuty Dariuszem... Na pocieszenie powiem, że będzie transmisja z "na rynek marsz" w Krakowie naturalnie LIVE:)
2006.05.26, godz. 18:19, Arturo
prezesowa pewnie zegnali sie z ta edycja ligi mistrzów. Nie sadze aby LM nie było w Polsacie.
2006.05.26, godz. 17:59, prezesowa
Hej a to już pewne ze nastepnej LM nie będzie w polsacie sport???/Coś tam oni mówil w studio jak sie żegnali tym totrem z Robertem Sową że to prz okazji pożegnanie z LM ale nie wierzyłam.Wy też słyszeliście ze tvn kupiło prawa do ligi mistzrów?Man nadzieję ze to nie prawda...
2006.05.26, godz. 17:14, Kielbol
Ja mam króciutkie włosy więc nie używam żelu..LOL
2006.05.26, godz. 17:08, Arturo
bosy9 teraz twoj komentarz jest jak najbardziej na poziomie.Masz prawo miec inne zdanie i nikt Ci tego nie zabroni. Rozumiem ze mozesz nie lubic Borka ale z pewnoscia musisz docenic lub chociaz zauwazyc jak wielka pasja jest dla niego pilka nożna. Ze facet naprawde potrafi stworzyc swietna atmosfere podczas meczu. Ok moze nie jest to śp Ciszewski ale on byl niepowtarzalny, z drugiej strony pewnie w obecnych czasach takie zywiolowe i energiczne komentowanie mogloby wielu sie nie spodobac, bo zgodnie z maksymą wszystkim nie dogodzisz.
Moze rzeczywiscie jezyk komentatorów sportowych nie jest czysto literacki lub poetycki..:) ale.. przeciez to jest pilka sport prostych ludzi wiec i przekaz powinien byc w miare zrozumialy i logiczny. Wyszukany jezyk w komentowaniu pilki nożnej nie jest za bardzo wskazany, bo i tak ogladajacy skupia sie przedewszystkim na meczu a nie na sluchaniu literackich poematów..:)Co do dziennikarzy Canal + to rowniez sie z Toba zgadzam sa świetni Smokowski oraz Twarowski naprawde sa klasa sama dla siebie.Co do zelu nie wazne ze Stec nie ma zelu a Borek ma to jest indywidualna sprawa kazdego z osobna. Zauwaz tez ze sposób bycia, oraz towarzystwo w ktorym sie obracasz czesto wymusza taki a nie inny image.
Borek to mlody komentator, czesto ma przyjaciół wsrod pilkarzy i innych ludzi biznesu rowniez wyżelowanych i modnych jak on i wcale mi to nie przeszkadza bo jest to indywidualna sprawa kazdego czlowieka..:)
A tak na marginesie tez uzywam zelu..:) :)

Di__Canio tez bardzo lubie Zarzecznego, swietny gosciu, nie owjia w bawełne tylko wali prosto z mostu i to mi sie w nim podoba.
2006.05.26, godz. 16:59, Fufu
kunsz dziennikarski pana Steca rzeczywiscie poraza :] szczegolnie gdy w jednym felietonie/artykule popelnia kilka/kilkanascie bledow merytorycznych ;] od pana Mateusza nie oczekuje sie ze bedzie pisal nie wiadomo jak porywajaco, od niego wymaga sie by zrelacjonal mecz a robi to w taki sposob ze jest czolowym polskim komentatorem
2006.05.26, godz. 16:37, Di__Canio
bosy9 - Stec nie ma żelu faktycznie... ale nosi za to dredy (uważam, że to nie ma nic do rzeczy:) Co do felietonów Borka to się zgodzę, że faktycznie szału nie robi:) Ja najbardziej lubie czytać Zarzecznego, szkoda że już nie ma strony Lech sportu... a czy felietony Steca są takie dobre?? hmmmm zależy kto co lubi... pozdro
2006.05.26, godz. 16:06, mariusz0330
no ladnie jak dla mnie jest on najlepszym polski komentatorem i jeszcze w koszulce figo :) z najlepszych czasow. Artykul pierwsza klasa. Szkoda ze tak rzadko mam okazje go posluchac.
2006.05.26, godz. 15:09, bosy9
"a Ci co zazdroszcza niech swoje smutki i zale wylewaja na stronie konkurencji..:)pozdrawiam"

Widze ze zostalem rozpoznany;)

Macie wszyscy sporo racji, bo jako komentator sportowy borek moze sie podobac. Moim skromnym zdaniem duzo lepsi sa panowie z c+, ale nie zmienia to faktu ze borek na swa popularnosc zasluzyl. Tylko ze czym innym jest docenianie jego zdolnosci jako komentatora (swietna barwa glosu, umiejetnosc oddania dramaturgii meczu), a czym innym ocena jego umiejetnosci czysto literackich. Borek nie stosuje wyszukanego jezyka, moze dlatego ze w zawodzie komentatora wszystkiego tego polaczyc sie nie da. Komentatorzy to nie sa jezykowe tuzy, dosc powiedziec ze najbardziej znani i popularni to wciaz sp. Jan ciszewski(pijak) i redaktor szpakowski (literacki indolent). Irytuje mnie po prostu to, ze z borka zaczelo sie robic alfe i omege polskiego dziennikarstwa, podczas gdy np. jego felietony w coraz bardziej dennym przegladzie sportowym sa po prostu sztampowe, nudne i mdle.

Wcale nie zazdroszcze mu popularnosci, bo jego wiek wskazuje na to, ze moglby byc moim ojcem, wiec troche czasu mam;) Nie mam tez kompleksow i nie musze ich leczyc na stronie "konkurencji", bo umiem podziwiac talent dziennikarski steca, szczeplka, wolowskiego czy paru innych prawdziwych dziennikarzy. Oni nie maja zelu, nie komentuja z romkiem, nie krzycza - dlatego nie sa popularni. Rownanie borka do osob naprawde wybitnych troche mnie razi i chcialem dac tego wyraz.

2006.05.26, godz. 14:21, Di__Canio
mariraul - co do Borka chyba się zrozumieliśmy... Ale Gravessenem to mnie ubawiłeś, mówiąc że rok temu był najlepszym graczem drużyny (chyba wyszedł mu mecz z Malagą). Sorki ale kiedy patrzę na Real to zawsze widzę genialnych środkowych pomocników. Niedościgniony Redondo, nieoceniony Makelele a teraz??? typowy, toporny drwal mający stanowić o obliczu drugiej lini Realu... Nie wiem o jakich zasługach mówisz w jego przypadku bo chyba nie wice mistrzostwie czy ćwierć finale Ligi Mistrzów. Nadal jestem zdania, że taki zawodnik jak on czy Garcia nie mają prawa nazywania się piłkarzami Realu bo przynoszą nam swoja grą zwykły wstyd i wystawiają na pośmiewisko.
2006.05.26, godz. 14:18, michas19891806
Spoko kol jest z nami jest naszym klubowym bratem :D HAla Borek :D
2006.05.26, godz. 13:37, datalifeplus
Komentator z niego taki sobie,ani gorszy ani lepszy od innych....a propos foty- dziecko w czarnej koszulce czyje to?
2006.05.26, godz. 13:06, arturfilipkowski
on ma tu konto na rm.pl?
2006.05.26, godz. 12:52, Guto
Zdecydowanie najlepszy polski komentator ;) Mateusz borek jest według mnie idealnym dziennikarzem ;)
2006.05.26, godz. 12:45, madziuszek
A mnie się podoba koszulka którą ma na sobie.. :P
2006.05.26, godz. 11:02, Myszman
Swoją drogą, gdyby Borek był takim kibicem jak wy mówicie to już by dawno kibicował Barçy, bo Real nie zachwyca już od jakiś 3 lat, to nie jest ta sama drużyna która sięgała po LM 4, 6 i 8 lat temu. Swoją drogą widać, że się orientuje w obecnej sytuacji Realu co świadczy o tym, że faktycznie kibicuje Realowi. Może nie na śmierć i życie, ale kibicuje. Ja osobiście popieam jego zdanie na temat Makelele (podobnież jak wszyscy), i podziwiam go za jego wiedzę piłkasrką, którą nie ukrywajmy posiada. Cieszy mnie, że jest kibicem Realu, bo takich z ostatnimi latami jest co raz mniej (leszcze przechodzą na Barce, a my takich kibiców nie chcemy!)
Hala Madrid!!!
2006.05.26, godz. 10:12, martinparat
On pochodzi z Dębicy, ja mieszkam 20km od Dębicy - widać że w tych rejonach wszyscy kibicują REALOWI!!!
2006.05.26, godz. 09:42, Kielbol
elmadrid - nawet nie chce mi się czytać tego do końca...bzdury, bzdury, bzdury... co myślisz,że ja za 20 lat nie będe pamiętał kto to był Zidane, Figo, Raúl, Hierro, Suker, Mijatovic, Casillas, McManam, Panucci no i cała reszta którą pamiętam? To tak samo jakbym np teraz zapomniał kto to był Włodzimerz Smolarek albo Van Basten itp. Wydaje mi się,że sugerujesz iż Borek nie zna się na piłce...błagam cię człowieku bądź rozsądny, ze go nie lubisz to nie zwalnia cię z odrobiny obiektywizmu... jak człowiek, który już od lat jest w branży może się nie znać?..pfffffffff Może wolałbyś,żeby mecze komentował Kraśko? On się napewno zna...
2006.05.26, godz. 08:21, elmadrid
Dla wszystkich, którzy zachwycają się Mateuszem Borkiem
Większość z was (kibiców Realu) to zapewne młodzi ludzie. Przypuszczam, że Borek ma już ze 35 może 37 lat. I on (wielki znawca piłki nożnej) nie pamięta czasów kiedy zaczął kibicować Realowi, nie pamięta dokładnie jacy to byli wtedy piłkarze. Myślę, że tą wypowiedzią Mati się po prostu skompromitował. Mniemam, że kibicujecie Realowi już kilka lat i co nie bedziecie pamiętali kto strzelił zwycięską bramkę w finale LM w 1998, nie będziecie pamiętali podstawowego składu Realu z pamiętnego finału z Walencją?
Prawda jest taka, że Borek kibicuje tym, którzy są najlepsi - lata 1998-2002 całkowicie zostały zdominowane przez królewskich i Borek wtedy kibicował Realowi, kolejne cztery lata to dość trudny okres dla naszych ulubieńców i Mati powoli w swych komentarzach zmieniał swoją orientację co do ukochanego klubu. Fakt, że komentator sportowy powinien być bezstronny. Jednak kilka jego komentarzy pod adresem Realu pokazało, że Mati to zwykła komercja. Człowiek, który ciągle musi być na szczycie i w świetle reflektorów.Gdy fenomenalny Roman K. krytykował Real -Borek wtórował mu... i nie chodzi o to, że Real grał zawsze na wysokim poziomie, chodzi o to że to były wypowiedzi poniżej krytyki - komentarze niegodne prawdziwego kibica Realu.
Jeśli teraz (nie daj Boże) barca będzie królować w Europie Mati pokocha klub z Katalonii i zapomni o Realu.
P.S
I niech do studia LM zaprasz ludzi, którzy znają się na piłce nożnej
2006.05.26, godz. 00:43, Arturo
bosy9 widze ze zazdroscisz... po pierwsze Borek nie kreuje sie,on jest gwiazda wsród dziennikarzy sportowych, jest najbardziej fachowym i profesjonalnym komentatorem w Polsce. Podaj argument dlaczego dziennikarstwo tak nisko upadło..? Czy dlatego ze Borek ma żel..?po drugie Borek to kibic krolewskich jest osoba publiczna więc zamieszczanie wywiadu na tej stronie jest jak najbardziej uzasadnione.Kto nie lubi nie musi czytac.. a Ci co zazdroszcza niech swoje smutki i zale wylewaja na stronie konkurencji..:)pozdrawiam
2006.05.25, godz. 23:51, mariraul
Di__Canio...tak to już jest, że nawet znając języki obce "myśli i czuje się" w języku ojczystym i naprawdę dziwne mi się wydaje aby korzystać z oficjalnych anglojęzycznych stron, skoro ma się niemal to samo po polsku ale...mniejsza o to...
Kpisz ze studia w TVP a tymczasem na Polsacie prym widą w studio LM takie gwiazdy jak np. były piłkarz światowego formatu-Wojtek Kowalczyk. Jeszcze raz podkreślam, że nie mam do zarzucenia Borkowi jako komentatorowi więc nie wiem dlaczego usilnie podejrzewasz mnie o "miłość" do Szpakowskiego czy Szaranowicza-czyżby problemy z rozumieniem tekstu pisanego:)
Pomysły Borka na zmianę sytuacji w Realu to żadne odkrycie, znam wielu, którzy myślą tak jak on i nie widzę w tym nic nadzwyczajnego bo sposobów uzdrowiania w Realu jest tyle ilu kibiców. Teraz wszyscy wieszają psy na Gravesenie a rok temu gdy był najlepszym zawodnikiem Realu wszyscy go wielbili. Skoro z ciebie taki kibic, że nie pamietasz o zasługach piłkarza dla klubu to kiepsko z tobą. Nie pisze, że Gravesen ma grać za zasługi ale jeśli uważasz, że taki piłkarz jak on nie zasługuje aby mieć wstęp do szatni Realu to chyba od tego sezonu dopiero kibicujesz Realowi.
Mój pomysł na uzdrowienie sytuacji w Realu nie jest na pewno taki jak napisałeś, zresztą to teraz nieistotne, nie byłem nigdy zwolennikiem trzymania piłkarzy na siłę i dletago makelele został szybko u mnie skreślony i nie płakałem po nim.
Naprawdę w tym wywidzie Borek nie odkrył niczego nowego, żadnej rewolucji nie wymyślił i jestem szczerze zdziwiony, że takim uczuciem go głębokim darzysz. Czasem wystarczy samodzielnie pomyśleć a le czasem to jednak zbyt wiele:) pozdr.
2006.05.25, godz. 23:01, gonti_raul_7
komentor z niego wzory,wykstalcony facet fanatyk a zarazem nie!!!
zdecydowanie mój ulubiony komentator
hmmm juz niedlugo ide na dzienikarstwo,za wzór wezme sobie Mateusza Borka:p
2006.05.25, godz. 22:35, Denzi
barceloński

czego liczysz od lat 90?? policzmy wszystkie ogólnie, Real 9, Barça 2... i co teraz powiesz?? mistrzostwa Hiszpanii Real 29, Barça bodajze 6... ehhh ;P;P;P
2006.05.25, godz. 22:32, Kielbol
bosy9 - mylisz się, na tle innych komentatorów Borek jest oryginałem...
2006.05.25, godz. 22:16, Kamil176
Borek rlz xD.
Hala Madrid
2006.05.25, godz. 21:13, LUISFIGOSUPERSTAR
,, Tak jak powiedziałem, błąd tkwi w sprzedaży Makelele, błędem też było pozbycie się Figo, (....) Wydaje mi się, że przez 2-3 sezony, był najrówniej grającym zawodnikiem Realu Madryt (...)
nic dodac nic ując ....
2006.05.25, godz. 20:54, bosy9
"Nie, bo wtedy wasz język sztampowym językiem gazetowym, językiem tylko i wyłącznie dziennikarzy sportowych. Wtedy gdy być może traficie do tego zawodu to będziecie kalką, kopią, a to nie o to chodzi."

Kto jak kto, ale redaktor borek chyba sam najbardziej posluguje się sztampowym jezykiem typowego komentatorka. Nie rozumiem po co zamieszcza sie wywiad z wyzelowanym kolesiem ktorego kreuje sie na gwiazde dziennikarstwa. Bo to tylko kolejny dowod na to, ze dziennikarstwo bardzo nisko upadlo...
2006.05.25, godz. 20:47, assassin
ziomalek to oznacza,że to była jego culpa nie zaliczenie tego gola Szewczenki
2006.05.25, godz. 20:43, assassin
Pan "mięciutko" mnie nie przekonuje,ale dobra lubi gadać niech gada,a Kołtoń już kiedyś napisalem-szkoda słów.Po drugie mnie interesuje Real,a nie idol telewidzów
2006.05.25, godz. 19:23, polonista15
Uwielbiam go, razem z Romanem Kołtonierm tworza super pare :D
2006.05.25, godz. 19:17, Di__Canio
mariraul- wydaje mi się że Mateusz Borek korzysta z oficjalnej strony Realu:) jeżeli nie lubisz go to Twoja sprawa, oglądaj studio Włodka Szaranowicza tam zapraszają gwiazdy... serialu M jak Miłość... no i polskiej ligi... Dariusz Dudek.... niesamowita mieszanka, wręcz wybuchowa:) A to, że jest kibicem Realu widać po tym wywiadzie, który jakże różni się od komentarzy zamieszczanych pod wieloma postami, tych psudo kibiców Realu. Ta wypowiedź na temat Gravessena, Garcii, Diogo to sama esencja kryzysu tego klubu. Kiedyś tacy piłkarze nie mieli wstępu na obiekt a co dopiero do szatni. On to rozumie... Ty pewnie wywalił byś Beckhama, Ronaldo i reszte i kupił pół świata. On się zna na tym a mam nieodparte wrażenie, że Ty nie masz pojęcia. Być może się mylę ale wiem jedno... Borek jest kibicem Realu, rozumie ten klub i tę drużynę a z tego wywiadu aż tym kipi:)
2006.05.25, godz. 19:03, 2.1
No i on ma całkowita racje co do Robinho.Niektórzy to sie go czepiali że nie błyszczy tak jak powinien błyszczeć ale właśnie Ronaldinho tez nie grał na najwyższych obrotach kiedy był w PSG.A ogólnie to bardzo dobry z niego komentator."Założysz się?? O co? oczekolade"
2006.05.25, godz. 18:57, 2.1
No i on ma całkowita racje co do Robinho.Niektórzy to sie go czepiali że nie błyszczy tak jak powinien błyszczeć ale właśnie Ronaldinho tez nie grał na najwyższych obrotach kiedy był w PSG.A ogólnie to bardzo dobry z niego komentator."Założysz się?? O co? oczekolade"
2006.05.25, godz. 18:40, Mario
I to jest właśnie przykład mądrego człowieka, który wie co mówi i mówi to bardzo ciekawie. Niektórzy mają do niego zastrzeżenie, że za bardzo chwali jedną drużynę i że to jest chwalony zawsze Real, ale jak człowiek wie co mówi to może sobie chwalić. Ciekawy wywiad i niech się ludzie uczą od takiego kibica
2006.05.25, godz. 18:21, arturfilipkowski
to powinien byc przyklad Madridsty dla niektorych z was ktorzy jak Realowi nie idzie mowia "co za sk... jak oni wogle graja co to ma byc" i tym podobne... a czy Mateusz Borek ma konto na RM.PL? :)
2006.05.25, godz. 18:04, mariraul
Di__Canio...nie zarzucam borkowi, że jest złym komentatorem, wręcz przeciwnie uważam, że jest jednym z najlepszych w swoim fachu obecnie, nie mam również ambicji tak budowac zdań jak on, choć czasem jego erudycja bywa dyskusyjna:) tylko jakoś nie przekonuje mnie jako kibic Realu, zupełnie inaczej rozumiem przywiązanie do barw klubowych. Zresztą być może nie da się połączyć funkcji obiektywnego komentatora i fanatycznego kibica jednej z drużyn. Borek mnie nie przekonuje jako kibic Realu, deklaruje z jednej strony, że kibicuje od zawsze od kiedy pamięta a tymczasem na pytanie: od którego sezonu kibicuje i jacy wówczas piłkarze grali w "królewskiem" klubie odpowiada, że chyba to czasy Butrageno itp. Moim zdaniem nie świadczy to o nadmiernym przywiązaniu do białych barw. Jeszcze jedno, jaki prawdziwy kibic Realu, kibic "od zawsze" jak się deklaruje, nie odwiedza polskiej strony Realu???W dobie łatwego dostępu do internetu to się w głowie nie mieści. No i ten jego image...to także nie jest coś imponującego, szczególnie gdy robi czasem komedię w studio LM, rozmawiając np. z Koseckim.
2006.05.25, godz. 17:52, dziobo
aj tam crack się czepiasz, zmęczony byłem :]
2006.05.25, godz. 17:27, Nata
ahh, Mati Borek ze swoją komputerowo zrobioną twarzą i zdecydowanie za dużą ilością żelu na włoskach :]
2006.05.25, godz. 17:14, el crack total
a co do zdjęcie ;]
powinno być raczej: "Mateusz Borek w otoczeniu redaktorów"
2006.05.25, godz. 17:11, Kary
"błędem też było pozbycie się Figo, bo jak się ma w drużynie taką maszynkę do gry "jeden na jeden" to nie można było go wyrzucać. Wydaje mi się, że przez 2-3 sezony, był najrówniej grającym zawodnikiem Realu Madryt, będącym w najwyższej formie, wiele meczów wygrał sam i też było wiele meczów takich, że jak coś nie szło to wiadomo - piłka do boku do Figo,a ten gdy widział nawet 2-3 przeciwników to długo się nie zastanawiał i wiedział co z nimi zrobić"

I to jest właśnie to czego temu klubowi nie moge wybaczyć....

Co do Matiego, to nie ma żadnych wątpliwości - jest jednym z najlepszych komentatorów w Polsce =)
2006.05.25, godz. 16:57, szechorm
najlepsi są z canal+, ktorzy komentuja lige angielska ;]
2006.05.25, godz. 16:52, Fufu
Kiełbol - ten co o nim mowisz to jest rzeczywiscie slabiutki ;)
2006.05.25, godz. 16:39, realfun
Mateusz Borek to zdecydowanie najlepszy komentator sportowy w Polsce. Nie wiem jak komentują Ci z innych krajów, ale M. Borek napewno jest w czołówce. Nawet sam Dariusz Szpakowski za swoich najlepszych lat nie był tak dobry jak teraz M. Borek. Pozdrawiam :)
HALA MADRID
2006.05.25, godz. 16:32, Di__Canio
mariraul- przeczytaj sobie jak ten Mati mówi... złożyłeś w życiu kilka tak składnych zdań... wypisujesz tu, że komentator powinien być obiektywny i bezstronny, po czym zarzucasz Borkowi "nigdy bym go nie określił jako kibica którejś z drużyn".... i właśnie o to chodzi... Real to jego życie prywatne na które nie miejsca w pracy... więc człowieku przełącz się na Szpaka albo daruj sobie te wypociny....
2006.05.25, godz. 16:26, jack-sub
mariraul - on stwierdza fakty...
2006.05.25, godz. 16:21, mariraul
a moim zdaniem mateusz borek to "kontrowersyjny" kibic Realu. Słuchałem wieleu relacji z meczów, które komentował i ze studio np. w LM i mam bardzoe mieszane uczucia co do jego wierności Realowi bo teksty typu "kiedyś Real był galaktyczny a teraz na to miano zasługuje barcelona" jakoś nie pasują mi do wiernego kibica Realu. Oczywiście komentator ma za zadanie być jak najbardziej obiektywny i uczciwy ale borek taki nie jest. Z jego komenatrzy wynika, że trzyma z tymi, którzy są właśnie na topie, którzy w obecnym czasie dobrze grają i nigdy bym go nie określił jako kibica którejś z drużyn. Dziwi mnie wiec, że on deklaruje się takim wielkim kibicem Realu a wy wszyscy się tym zachwycacie. Czy nie słuchacie tego co on mówi podczas relacji???
2006.05.25, godz. 16:09, jack-sub
CHyba mu jednak wybaczę ;)
2006.05.25, godz. 16:08, taqwawa
co by nie mowic to fajny facet...hehe niektorzy z redakcji to smiesznie wygladaja... :]
2006.05.25, godz. 16:08, jack-sub
Nie pamiętam jaki to był mecz, ale zdaje się, ze Lyon.
W studiu jeden z gości powiedział do Borka, co sądzi o Realu jako jego zapalony kibic ( dokładnie nie pamiętam jak to szło, ale na podobnej zasadzie:), natomiast Mateusz odpowiedział ironicznie:
Ja? Kibic Realu?
... ;]
2006.05.25, godz. 15:57, Kielbol
El Fufu - mówiłem o tym gościu co robił większość live w sezonie...
:)
2006.05.25, godz. 15:55, szechorm
Borek, wiem, ze jest kibicem Realu, ale gdy ogladam mecz Barçy i slysze to jego "Ronaldino spojrzałw niebiosa, prosi o pomoc Boga, aby znów czarować" lub " Boże wstaw sięza Barçą i daj nam drugą bramkę" (mecz z Benfica) to mi się żygać chce i wyłączam głosniki.
2006.05.25, godz. 15:52, jaroreal
mati rowny gosc jest. zawsze fajnie slucha sie jego komentarzy. i jeszcze lubi madryt. szacunek szacunek
2006.05.25, godz. 15:35, Anka17
Zgadzam sie najlepszy komentator :D i jaki przystojny :)
2006.05.25, godz. 15:30, iker1016
Borek zawsze go szanowałem naprawde bardzo dobry komentator!!!!!!!!!
Pozdrawiam i tak trzymać Mateusz!!!!!!!!
2006.05.25, godz. 15:28, Fufu
Kiełbol - z tym komentatorem to samokrytyka czy do mnie aluzja ;) wybacz to byl debiut :p ;)
2006.05.25, godz. 15:27, Joaquin7
Johan - też tak uważam .... HALA MADRID
2006.05.25, godz. 15:06, saintk6
fajnie ze jest z nami :]
2006.05.25, godz. 14:52, kacius
Moim zdaniem Borek jest najlepszym komentatorem sportowym...

PZDR BOOREK (moze jakies pozdrowionka dla Rm.pl na Polsat Sport:P)

macieinho - pokaz co potrafisz ... nei odzywaj sie !
2006.05.25, godz. 14:41, arturfilipkowski
mój ziom
2006.05.25, godz. 14:25, TOTUS TUS
spoko ziom- respekt- fan realu 100%
2006.05.25, godz. 14:17, ziomalek
a co znaczy "mea culpa" ?
2006.05.25, godz. 14:15, elkoperro
jak to sie mowi : " BOREK LASEK , ROMAN PEDA?EK" ;)
2006.05.25, godz. 13:56, walery13
patrzcie na zdjeciu pierwszy z prawej, tez mam taką koszulkę ;)
2006.05.25, godz. 13:52, Claudio 82
Mati jest wporzo!!!! No i zawsze wiedziałem, że jest fanem Realu!!! Hala Madrid!!!!!!
2006.05.25, godz. 13:51, rose
Spoko ziom....... ;-)
2006.05.25, godz. 13:48, Gento
Hala Borek
Ps.Pilot,twój żel jest lepszy
2006.05.25, godz. 13:08, rbk
Jęsli chodzi o komentarz meczy to bez wątpienia numer jeden z Romanem Kołtoniem. DOBRZE MIEĆ SWOJEGO CZ?OWIEKA W TV ;)
2006.05.25, godz. 12:53, ziomalek
Borek - najlepszy polski komentator ;]
2006.05.25, godz. 12:52, Furco
To jest świetny koleś. Bardzo bawią mnie jego kłótnie z Kowalczykiem fanem barcelony :). Zawsze mecze oglądam na polsacie sport.

Hala Madrid !
2006.05.25, godz. 12:46, Para Siempre
Borek na el Presidente!
2006.05.25, godz. 11:47, macieinho
ON JEST NAJGORSZYM KOMENTATOREM SPORTOWYM !! TE JEGO HASELKA"NIE TEN ROZMIAR KAPELUSZA" A TO ZE JEST FANEM REALU NIE OBCHODZI MNIE.... I NIE CZYNI GO LEPSZYM BO MY TEZ TYMI FANAMI JESTESMY
2006.05.25, godz. 11:46, gonti_raul_7
too muj ulubiony komentator!!!! jest swietny.....
2006.05.25, godz. 11:44, uohronin
To jest prawdziwy kibic Realu- i najlbardzej profesjonalny komendator sportowy
2006.05.25, godz. 11:27, Yiang
Och Och Och...
Chyba będę musiał zedrzeć z pokoju plakaty Becksa, Borek bije go w każdym calu!!!!!!!
2006.05.25, godz. 11:16, emate91
on jest najelpszym komentatorem! :)
2006.05.25, godz. 10:45, Di__Canio
Fantastyczny człowiek, przeinteligentna osoba, kapitalny komentator. Szkoda, że obniżył loty od kiedy komentuje z Romanem Kołtoniem. Może nie chodzi o sposób mówienia, języka którego użwa, bo tego Panu Mateuszowi nie można zarzucić. Chodzi raczej o pewne czucie piłki, które jest niezwykle ważne. Kiedyś potrafił natychmiast, w ostateczności po pierwszej powtórce określić, spalony czy nie, karny czy nie, kartka czy nie. I robił to wyśmienicie... A dzisiaj podłapał od Kołtonia dziwne wizje poszukiwania czegoś czego nie ma, wymyślania teorii czy snucia domysłów. Stał się jak Szpakowski w ocenie sytuacji boiskowych. Jak ktoś kto nigdy nie grał w piłkę i przez co nie może zinterpretować właściwie problematycznych sytuacji. Nie odmawiam Kołtoniowi wiedzy o piłce, oczytania, wzorcowych kontaktów. Ale komentator z niego marny i nie wiem dlaczego Mati przejmuje nawyki od Romana. Jak się uczyć to od najlepszych... Chyba, że juz lepszych od Pana nie ma.. Ale wtedy wypadałoby trzymać poziom, bo utrata tytułu najlepszego komentatora w Polsce nie jest przypadkiem. Mam nadzieje, że to chwilowa obnizka formy, tak jak naszego ukochanego Realu.
2006.05.25, godz. 10:36, tylerdurden
a tak apropos mówek ramos w reprezentacji ma grac jako prawy obrońca....
2006.05.25, godz. 10:16, Freddy Mercury
Po pierwsze chciałbym pogratulować pracownikom serwisu za profesjonalny wywiad. Może by tak częście je przeprowadzać...?

Po drugie, jak większość uważam, że Mateusz Borek to jeden z najlepszych komentatorów w Polsce, a można by się pokusić stwierdzenia, że nawet w Europie... Wraz z Kołtoniem tworzą inteligentną "parę". Pan Roman (jeśli komentuje wraz z Mateuszem Borkiem), to jest tylko (aż) ekspertem i to nie w jego roli jest komentowanie całego spotkania. On właśnie ma podzielić się z nami swoimi poglądami, itp. Jeśli ktoś uważa, że Roman Kołtoń to słaby komentator, to niech idzie spróbować własnych sił, może nie w Polsacie, ale choćby w TVP 3. Tam lecą mecze 3,4,5 ligi polskiej.

Po trzecie, zgadzam się co do poglądów transferowych Mateusza Borka. Raúl już się "wypalił", Gravesen, Diogo, Pablo Garcia to transfery na otarcie łez, a Woodgate miał być opoką defensywy "Królewskich", a jest wręcz na odwrót. Real potrzebuje młodzieży, ale nie takiej jak Diogo, tylko takiej jak Ribery, C. Ronaldo, Reyes. Oczywiście nie mówię, że właśnie Portugalczyka czy Hiszpana trzeba kupić, ale na pewno są oni, już w tak młodym wieku pewnym wzorem dla dzieci lub młodzieży grającej w piłkę. Do tego przydałoby się paru doświadczonych piłkarzy, takich jak: Carvalho, Xabi Alonso. To oni kierowaliby młodych, uzdolnionych piłkarzy, którzy z czasem będą szkolić następnych, młodszych. Tak wg mnie powinna wyglądać, przynajmniej w 70% polityka transferowa Realu. No, ale to nie ode mnie zależy...

Na koniec, po czwarte. Bardzo podoba mi się to, że Mateusz Borek wpaja młodzieży, iż piłka nożna to nie jest cały świat. By dojść do klasy, jaką prezentuje Mateusz, trzeba bardzo dobrze znać języki: polski, angielski i inne. Do tego dochodzą oczywiście studia na których na pewno nie jest łatwo. Potem, jeśli dostaniesz się do jakieś stacji telewizyjne, a do tego może prowadzić cię długa droga przez gazety lokalne, stacje TV lokalne, aż wreszcie przyjdzie do ciebie propozycja, załóżmy z TVN i dopiero wtedy poznasz, co to jest życie dziennikarza. Wcale nie jest takie łatwe, na jakie by wyglądało. Sam chciałbym w przyszłości zostać redaktorem jakiejś gazet czy występować w telewizji jako komentator sportowy.
2006.05.25, godz. 09:52, datalifeplus
aha...czytając posty ponizej dochodze do wniosku ze tylko komentatorzy faworyzujący Real są najlepsi i najbardziej obiektywni....ciekawa teoria,ale dobrze ze spotykana tylko tutaj
2006.05.25, godz. 09:46, ENTRERI
BOrek jest taki sobie najlepsi komentatorzy to Rafał Nahorny i Andrzej Twarowski z Canal+. Komentuja lige angielską, wiedzą pratkycznie wszystko i o aktualnie grających zawodnikach i o przeszłści ligi. Niemal nigdy nie popełniaja pomyłek, a jeśli już to zawsze po chwili przepraszają (a nie to co szpaku, który myli stama z seedorfem i nawet tego nie prostuje, albo drogbę z duffem). Poza tym są bezstronni (szpaku np. jest za Barçą) i maja fajne poczucie humoru(angielskie). Ale na Canal + są też komentatorzy bezznadziejni np. Rafał Wolski, który podnieca się każdym dotknięciem piłki przez ROnaldinho i cały czas mówi, że real jest beznadziejny (nawet jak real wygrywał z cadyksem 3:1 to powiedział, że to fuks, dzięki rzutom wolnym). Także LEszek Orłowski jest słaby i nie mówi dobrze po polsku.
2006.05.25, godz. 09:36, chipcio
kielbol - sory ponioslo mnie z tym Szpakiem:( ale ostatnio tak byl za Barça ze sluchac tego nie moglem
2006.05.25, godz. 09:21, Kielbol
chipcio ty idioto, przeciez dostałeś już BANa za bluzgi a wczoraj ostrzegałem cie po raz kolejny...
2006.05.25, godz. 09:19, Kielbol
Grzesiek - zgadzam się z Tobą, to najleszy serwis w internecie, ale mam pewne uwagi... mianowicie poziom relacji live jest strasznie kiepski, może ten Wasz nieszczęsny komentator powinien uczyć się od Borka? Jest po prostu za słaby jak na taką strone... pomyślcie o tym. I jeszcze mam duże zastrzeżenie do moderatora komentarzy, RinG bardzo dobrze wykonuje swoją prace ale ten drugi kompletnie się nie nadaje, zresztą to chyba ten sam co robi live. Proszę więc włodarzy tej strony,żeby zwolnili delikwenta albo wysłali na szkolenie, on zaniża po prostu poziom.
2006.05.25, godz. 09:15, Kielbol
Ja jakoś zawsze lubiłem Matiego, napiłbym się wódki z nim... jestem na dobrej drodze, nie czytam prawie w ogóle PS:) Jeden z naszych jest podobny do Frankowskiego, kto to?
2006.05.25, godz. 09:06, datalifeplus
a to dziecko w czarnym to kto??
2006.05.25, godz. 09:02, Grzesiek
chipcio (i nie tylko),
może warto by dostosować poziom komentarza do poziomu artykułu/wywiadu, nie mówiąc już całości serwisu? To też trochę wpływa na postrzeganie realmadrid.pl przez internautów.

Pozdrawiam
2006.05.25, godz. 09:00, Grzesiek
Witam

Ja przede wszystkim gratuluję i dziękuję autorom strony za ich wkład i profesjonalizm w jej prowadzeniu. Pomijając fakt, iż jest to serwis poświęcony mojej ulubionej drużynie, uważam, iż jest to po prostu jeden z najlepszych serwisów jakie mam okazję odwiedzać w internecie. Dziękuję i pozdrawiam całą redakcję.

Pana Borka bardzo lubię i moim zdaniem jest to jedna z najlepszych "osobowych" inwestycji Polsatu. Z resztą redakcja sportowa tej stacji reprezentuje bardoz wysoki poziom. Kiedyś z równie wielką przyjemnością oglądałem transmisje w TVP, dziś czegoś mi tam brakuje. Nie mam nic do pana Szpakowskiego, po prostu oprawa nie taka jak kiedyś.
Oglądałem kilka razy spotkania Realu w telewizji Canal+ i mimo wszystko przyjemniej ogląda mi się mecze w Polsacie. Duet Borek - Kołtoń? Moim zdaniem bardzo udany "związek". Zarówno jeśli chodzi o pracę w studio jak i komentowanie na żywo.

Pozdrawiam
2006.05.25, godz. 08:48, chipcio
to jest gosc jktory kocha Real a ja dopiero teraz sie o tym dowiedzialem!!! to najlepszy komentator w Polsce!! on zawsze fajnie podkreca atmosfere na meczu a nie jak ten j**any Szpakowski zawsze za Barcelona suka jest!!
2006.05.25, godz. 08:20, zabson
Jakby to powiedzial Kołtoń - yyyyyyyyyyyyyy masz racje Mateusz.
2006.05.25, godz. 08:11, Sir Baron
No Mateusz Borek jest nawet dobry jako komentator, ale Roman Kołtoń nie powinien komentowac, on sie moze i zna na piłce ale napewno nie zna sie na komentowaniu, on bardzo nudzi, nie moge sluchac jak zamiast komentowania tego co sie dzieje na boisku gada swoje filozoficzne teksty i jak gada na temat plotek transferowych, a i tak wiekszosc z tego co gadal nie sprawdzilo sie.
Dla mnie osobiscie najlepsi komentatorzy sa na Canal +, ale rowniez bardzo podoba mi sie komenatrz Darka Szpakowskiego, poniewaz on sie emocjonuje kazdym meczem i ma bardzo dobry glos ze az chce sie go sluchac, a to ze czesto popelnia bledy to kazdy to robi, bo praca komentatora nie jest taka latwa jak sie wszystkim wydaje. Pozdrawiam wszystkich i Mateusza Borka rowniez :)
2006.05.25, godz. 07:39, Premo7
Dzisiaj montują mi cyfrowy polsat. Nie mogę się doczekać Mundialu i pańskiego komentowania.
2006.05.25, godz. 07:29, Premo7
Nie wiedzialem, ze ta stronka jest do tego zdolna :D
Ribery to byłby strzał w 10.
2006.05.25, godz. 07:03, el crack total
świetny wywiad! ;)
btw, macie do niego gg :

2006.05.25, godz. 06:43, Jemen
Borek jest najlepszy ale Kołtoń to niech zakończy już komentatorską karierę
2006.05.25, godz. 06:38, Jemen
Niewiedziałem że onk kibicuje REALOWI :)
2006.05.25, godz. 06:18, Fufu
extra dziobo :)

a na zdjeciu: od lewej: dziobo, Fufu, borek, Jezzo, marthen (jeszcze czyjas glowa wystaje z tylu?)
2006.05.25, godz. 02:46, Johan
e tam najlepsi są w CANAL+
2006.05.25, godz. 01:58, saxxon
sezonowi komercjusze, fani miernej barcelonki - wara od Mateusza

nasz ci on nasz

Pozdro Mateusz - jestes komentatorskim Bogiem w tym kraju i ty o tym wiesz :)

Powiedz Solorzowi ze nie kupujac LM niepopisał sie chłop !

Mówiłeś w tv, ze gdy teraz bedą rozgrywki LM bedziesz zapraszał kumpli do

siebie na wspólne oglądanie przy piwku czy dobrym winie; więc jak bedzie ci

kogoś brakować do kompletu wal do mnie na mail śmiało - przyjade napewno :)
2006.05.25, godz. 01:55, Studi
"Czy zdarzyło się Panu zajrzeć na portal RealMadrid.pl?
Teraz już na pewno zajrzę...;) "

strona musi sie rozwijac, jeszcze nie wszyscy byli na rm.pl ;)
2006.05.25, godz. 00:55, Somar
dajmy mu soczysteego calusa w zel we wlosach
2006.05.25, godz. 00:54, romekd19kr
nad tym dlaczego z nim sie niezgadzaja moglbym napisac cala ksiazke ;-) ale nie chce sie juz z nikim tutaj wiecej awanturowac wiec temat przemilcze . Ja go zawsze uwazalem za kibica realu a nie anty-kibica barcelony za co go zawsze cenilem i w tej kwesti absolutnie zdnia nie zmienie .

Peace

VeB
2006.05.25, godz. 00:45, Mediapunto
Zgadzam się z Borkiem pod każdym względem, ma chłopak racje - tak samo jak dla Helguery, Pavona i jeszcze paru wyrobników Real Madryd to nie miejsce, ktoś u tych piłkarzy kiedykolwiek widział dojrzałość, pełen profesjonalizm i przede wszystkim stabilizacje w grze? Oni na ławce nawet nie powinni siedzieć, tak samo Pablo Garcia, Gravessen, Walter Samuel - oni po prostu nie rozumieją filozofi hiszpańskiej piłki. Mówiło się wiele o tym, że Real to klub który wykańcza piłkarzy, moim zdaniem to piłkarze się sami wykańczają, bo chcą bardzo grać w wielkim klubie, ale okazuje się niestety, że to nie ten przedział i nie ta liga wogóle. Mr Goal wchodził z ławki i siepał brameczki, nie musiał grać w każdym meczu, albo zawsze pełne 90 minut, dlatego, że to jest to prawdziwy talent, który zasługiwał na to żeby grać w Realu Madryt!!!
2006.05.25, godz. 00:44, romekd19kr
Wasz nowy idol ??

Powaznie to nic do Borka nie mam mimo ze jest po innej stronie mocy. Wielkszosc kibicow Barçy zarzuca mu ,ze jest subiektywny w ocenie gry Barcelony . Osobiscie uwazam ,ze to najlepszy komentator sportowy w polsce i razem z Koltoniem tworza(tworzyli bo CL na polsacie juz nie ma od nastepnego sezonu) swietny uzupelniajacy sie duet . Zycze mu jak najlepiej i ,zeby nadal utrzymywal poziom swojego fachu ktory sam zreszta wypracowal stawiajac ewentualnej konkurencji poprzeczke naprawde wysoko

Visca el Barça
2006.05.25, godz. 00:38, Fanatyk :)
Bardzo go lubie nie tylko za to ze kocha on Real. Wydaje mi sie ze jest najlepszym komentatorem pilki noznej w polsce gdy on prowadzi realacje z meczu chce sie ogladac mimo np późnej pory rozgrywania meczu nie znaudza a wprowadza klimat no i jest to czlowiek madry to musze przyznac krótko mówiac podziwiam go za o w jaki sposob sie wypowiada i wykonuje swoja prace
2006.05.25, godz. 00:37, Dam88
To niech Sobek Podpisze, on musi ich znac!!
2006.05.25, godz. 00:36, rAuLiTo7!!!
Mateusz Borek dla mnie najlepszy komentator w Polsce:) Lubie go słuchać jego przyjaciela Romana Kołtonia tez;) Pozdrawiam:) kiedyś szukałem korenspondecji z Borkiem ale nie udało mi sie znaleść:) moze Panie Mateuszu zrob sobie strone www dla fanów, napewno będzie ich miliony;) raczej hehe:) dla mnie to było by super:) prosze przemyslec moja prośbe o stronce Panie Mateuszu Borku:) Pozdrawiam jeszcze raz:) Hala Mateusz Borek!! Hala Madrid!!
2006.05.25, godz. 00:29, walter222
Popieram SERPICO - opisać kto jest kto :)
2006.05.25, godz. 00:27, dziobo
nie da się, nie znam ich :|
2006.05.25, godz. 00:25, Dam88
Podpisac!!
2006.05.25, godz. 00:24, Dam88
a myslalem ze bede pierwszy :(
2006.05.25, godz. 00:23, Serpico
a może by tak podpisać kto jest na zdjęciu z redaktorów? ;)
2006.05.25, godz. 00:23, Serpico
Mati, kochamy Cię! =*
2006.05.25, godz. 00:21, dziobo
chciałeś być... pierwszy? :D
2006.05.25, godz. 00:19, Sobek
eee dziobo mnie uprzedził :P
2006.05.25, godz. 00:17, dziobo
Mateusz Borek - 100% madridista!!!

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze!

REKLAMA

archiwum

gorące tematy

profil

Pamiętaj, że sposób wyświetlania Aktualności i Komentarzy zawsze możesz dostosować do swoich potrzeb!

- Twój profil -

reklama

Sklep Realu Madryt

dołącz do nas



reklama